محمدصادق کوشکی:

منظور از حقوق بشر آمریکایی، انسان سرمایه‌دار است

تحلیلگر مسائل سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: حقوق بشر در آمریکا برای انسان های سرمایه دار است، اگر انسانی در تمدن غرب فاقد ثروت باشد از حقی برخوردار نخواهد بود به خاطر اینکه حقوق افراد و میزان برخورداری آن‌ها را ثروت و سرمایه مشخص می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

آنچه درباره آمریکا در دنیا تبلیغ می شود، همه بیانگر جنبه های پیشرفت و توسعه محور این کشور است. در حالی که اگر مردم دیگر کشور ها اندک آشنایی با تاریخ جهان داشته باشند، درمی یابند که ظلم کردن و به بردگی کشاندن دیگران، یکی از اصول نانوشته آمریکایی هاست و تاریخ گواه این نکته است. ظلم هایی که امروز نیز در جهان صورت می گیرد، بر اثر همین خوی آمریکایی هاست.

 امریکایی ها همواره به دنبال اعمال سلطه هستند و هیچ گاه به دنبال رعایت حقوق بشر برای مردم دیگر کشور ها از جمله مسلمان ها نبوده اند.

از همین رو محمدصادق کوشکی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به نوع نگاه آمریکا در خصوص حقوق بشر در ایران، اظهار داشت: از فردای پیروزی انقلاب اسلامی جنایت‌های منافقین علیه ملت ایران آغاز شد و اولین گروهی که به صورت رسمی اقدام به ترور مردم و مسئولان کشور کرد گروه فرقان بود ولی هیچ‌گاه شاهد محکومیت این اقدامات جنایتکارانه از سوی مدعیان مبارزه با تروریسم نبوده ایم.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۷۶ بار دیگر ماشین ترور منافقین آغاز شد که در همین چارچوب شاهد ترور سپهبد صیاد شیرازی، شهید لاجوردی و انجام بمب گذاری در اهواز، کرمانشاه و برخی نقاط دیگر از سوی این گروه بودیم.

تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان شد: ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی از سوی آمریکایی ها در خارج از خاک ایران صورت گرفت و آنها در قالب ادعای دروغین و واهی دفاع پیش دستانه اقدام به انجام این ترور کردند آنها مدعی بودند شهید سلیمانی به عراق سفر کرده است تا برای حمله به پایگاه های آمریکایی در این کشور برنامه‌ریزی کند و ما از خودمان دفاع کردیم. همه این جنایات حقوق بشر آمریکایی را نشان می دهد.

وی در ادامه با اشاره به حقوق بشر آمریکایی ، تصریح کرد: حقوق بشر منظور حقوق بشر اروپایی سرمایه‌دار است اگر انسانی در تمدن غرب فاقد ثروت باشد او هم از حقی برخوردار نخواهد بود به خاطر اینکه حقوق افراد و میزان برخورداری آن‌ها را ثروت و سرمایه مشخص می کند.

کوشکی بیان داشت: به همین دلیل است که وقتی در آمریکا نهضت فقرا به راه افتاد و افرادی که قربانی نهضت سرمایه داری شده بودند جنبش خودشان را 99درصدی ها نامگذاری کردند.

وی اضافه کرد: کسانی که ماه ها در وال استریت متحصن بودند و اعتراض می کردند می گفتند که ما در آمریکا انسان شمرده نمی شویم حقی هم نداریم چون جز ثروتمندان نیستیم. همین ماجرای 99درصدی ها در آنجا کافی است که بدانیم منظور از حقوق بشر در قاموس تمدن غرب چه نوع است.

 




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/19582
اخبار مرتبط

نظرات شما