مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم:

قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی انتخاب شد

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اینکه کسب این رتبه با همکاری همه دستگاه است، گفت:قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام سعید روحانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اشاره به انتخاب قم به عنوان پایتخت فهما ایران، اظهار داشت: قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی کشور تا انتهای سال 1400 انتخاب شد.
وی ادامه داد:این رویداد یک رویداد ملی است و برای اولین بار است که اتفاق می افتد و در این رقابت کل استان های شرکت داشتند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به اینکه استان ها در هشت رشته رقابت کردند، گفت: قم در هشت رشته رتبه برتر را کسب کرد و در مجموع هم با اقتدار نسبت به دیگر استان ها رتبه اول در کشور را کسب کرد.
وی بیان داشت: این انتخاب قرار بود یکساله باشد اما با توجه به شرایط امسال به صورت دوساله یعنی تا انتهای سال 1400 می باشد و در این خصوص المانی که نشانه این موضوع است در محوطه مصلی نصب شده است.
حجت الاسلام روحانی با اشاره به عواملی که در کسب این رتبه برای قم دخیل بوده است ، ابراز داشت: از ده سال قم بر روی این عوامل فعالیت می کرد.
وی ادامه داد:کار تشکیلاتی در سطح ستاد، آموزش و توانمندسازی ارکان مساجد، شبکه سازی فرهنگی، مدیریت جهادی، ارتباط مستمر با کانون ها وارکان، توجه به ظرفیت نخبگان و خواهران، تعامل با دیگر مراکزو ورود به عرصه های اجتماعی و خدمات از عوامل مهم این اقدامات است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره اینکه 95درصد مساجد در قم تشکیلات قوی دارند، خاطرنشان کرد:وقتی بتوانیم در مسجد قوی باشیم می توانیم قوی تر وارد اجتماع شویم به عنوان مثال مساجد در موضوع کرونا بسیار قوی و موثر ظاهر شدند.
وی گفت: امروز دیگر زمانی نیست که در مسجد فقط قران بخوانیم و معارف را آموزش دهیم بلکه علاوه بر این ها باید کارهای تشکیلاتی انجام شود و بعد از آن وارد اجتماع شویم.
روحانی با اشاره به طرح های در دست اقدام، تاکید کرد:چهار طرح مسجد، مدرسه و خانواده؛ طرح مهد فهما، طرح کوثرپرفروغ و طرح گنبد فیروزه ای از طرح های کشوری است.
وی اضافه کرد: طرح آفاق اندیشه، طرح ثقلین، طرح سفیران آسمانی، طرح سه شنبه های تکریم و طرح تولیدات رسانه ای فهما از دیگر طرح های در دست اقدام است که در صورت تامین بودجه مالی آنها را اجرایی خواهیم کرد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم خاتمه افزود: کسب رتبه اول با همکاری همه دستگاه های قم می باشد که باید برای حفظ و پیشبرد اهداف آن هم همه دستگاه ها همکاری کنند.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/19894
کلیدواژه: قم مساجد فهما
اخبار مرتبط

نظرات شما