مدیرعامل پیام‌رسان ایتا:

اساتید و معلمان نیازمند آموزش در فضای مجازی هستند / نبود ابزارها یک تهدید در آموزش فضای مجازی است

مدیرعامل پیام رسان ایتا با بیان این که اساتید و معلمان نیازمند آموزش در فضای مجازی هستند، گفت: نبود ابزارها یک تهدید در آموزش فضای مجازی است از جمله نبود موبایل، تبلت و برخی از مشکلات خود این ابزارها که در دستان کودک و دانش آموز می تواند به وجود بیاورد یک تهدید است زیرا در این زمینه پدر و مادرها به یک آموزش نیاز دارند.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن غفاری مدیرعامل پیام رسان ایتا در میزگرد فضای مجازی فرصت ها و تهدیدها که در سالن دفتر سایت پایگاه خبری تحلیلی قم فردا برگزار شد اظهار داشت: به خاطر شرایطی که در جهان حاکم شده آموزش ها از طریق فضای مجازی انجام می شود اما نکته مهم این است که آموزش در فضای مجازی از گذشته وجود داشته اما با ظهور ویروس کرونا سرعت پیدا کرده است  این سرعت می تواند هم تهدید  و هم فرصت در آموزش باشد.

 آموزش مجازی نیاز ضوابط آموزش حضوری را ندارد

غفاری افزود:  باید این نکته مهم را مورد توجه قرار داد که آموزش مجازی همان آموزش حضوری نیست بلکه یک سبک جدید از آموزش است متأسفانه برخی از معلم ها تصور می کردند که آموزش مجازی همان نوع آموزش در کلاس است که دانش آموزان باید فرم مدرسه پوشیده و در کلاس مجازی حاضر شوند که این نوع نگاه نازل‌ترین فهم از آموزش مجازی است.

 وی عنوان کرد: اما برخی از معلم ها نیز به  آموزش های آفلاین در فضای مجازی پرداختند معلم های باهوشی که توانستند آموزش مجازی را اداره کنند و سبک جدید آموزش را ارائه دهند، اولین اتفاق در آموزش مجازی تغییر نگرش مدیران آموزشی ما نسبت به آموزش مجازی است باید به این‌ها تلقین کنیم آموزش مجازی یک سبک جدید از آموزش حضوری است و در این مدت تجربه های موفق را جمع آوری تبدیل به یک رویه کنیم.

 مدیرعامل پیام رسان ایتا تصریح کرد: مشکل زیرساختی و پهنای باند تنها مختص کشور ما نیست این مسئله مشکل بسیاری از کشورها است حتی در بازه‌ی  از زمان از مردم درخواست می کردند که لایو نگذارند تا از پهنای باند به دیگر مسائل مهم پرداخته شود.

غفاری ادامه داد:  در بحث آموزش مجازی نیاز زیادی به آموزش داریم تا بعد از آنکه کرونا تمام شد نیز از آن به طور درست استفاده کنیم و شکل جدید آموزش را یک پله بالاتر ببریم.

همه جا و در دسترس بودن آموزش مجازی یک فرصت است

وی تصریح کرد: آموزش مجازی فرصت دسترسی در همه جا است یک فرصت برای آموزش مجازی است اینکه در هر جا در منزل در پارک داخل، شهر آموزش مجازی در دسترس است یک فرصت است و ابزارهای کمک آموزشی در فضای مجازی هم مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرعامل پیام رسان ایتا خاطرنشان کرد: اساتید و معلم ها نیازمند آموزش در فضای مجازی هستند فضای مجازی یک فرصت است که می تواند به عنوان یک فرایند باشد نبود ابزارها یک تهدید در آموزش فضای مجازی است از جمله نبود موبایل، تبلت و برخی از مشکلات خود این ابزارها که در دستان کودک و دانش آموز می تواند به وجود بیاورد یک تهدید است زیرا در این زمینه پدر و مادرها به یک آموزش نیاز دارند.

غفاری تصریح کرد:  کاهش انگیزش تحصیلی یکی از مهم‌ترین تهدیدات آموزش فضای مجازی است همچنین دور شدن از آموزش و کار گروهی نیز می تواند یک تهدید باشد همچنین برخی از دروس استاد محور است و به همین خاطر باعث کاهش فهم استاد از فهم دانشجو می گردد و فهم و استاد از فهم دانش آموز کم می شود که یک تهدید اساسی است.

وی گفت:  در برهه ای که تلگرام فیلتر شد یک شوک به پیام رسان ایتا وارد شد زیرا زیرساختی ایتا آمادگی حضور این تعداد کاربر را نداشت در روز ۱۰۰ هزار کاربر جدید وارد  ایتا می‌شدند و همچنین کاربران قدیم ایتا استفاده بیشتری از این پیام رسان می‌کردند به همین خاطر در روزهای اول مجبور شدیم اجازه ورود کاربران جدید را ندهیم و هارد ذخیره سازی بالای ۹۰ درصد پر شد.

نتوانستیم کاربران جدید در ایتا را پذیرش کنیم

مدیر پیام رسان ایتا بیان داشت:  اینکه نتوانستیم کاربران جدید را پذیرش کنیم تهدید بود و نتوانستیم از فرصت حضور کاربران بیشتر استفاده کنیم، از قبل در کانال ها و گروه های ایتا امکان آموزش وجود داشت و بعد از مسئله کرونا هم ادامه داشت اگر مسئله آموزش در فضای مجازی بعد از کرونا نیز ادامه پیدا کند عمق یادگیری آموزشی افزایش پیدا می‌کند.

غفاری ادامه داد: حضرت آقا در همه زمینه ها و یک پله بالاتر از اندیشه ورزان هستند ایشان سال‌هاست در خصوص شبکه ملی اطلاعات تذکراتی را گوشزد می‌کنند با رشد فضای مجازی در سطح دنیا سبک جدیدی از زندگی در حال به وجود آمدن است اما متأسفانه مسئولان ما یک پله عقب تر هستند.

وی خاطرنشان کرد:  از طرفی کارمندان دولت در زمینه ارتباطات با فرمایشات حضرت آقا همسو نیستند قوانین نیز با این مسئله همسو نیست متأسفانه تا کارمندان دولت توجیح نشده‌اند که در خصوص امنیت داده های داخلی خود از شبکه ملی اطلاعات استفاده کنند وزارت ارتباطات دعوت‌نامه‌های خود را هم حتی در پیام رسان های خارجی ارسال می کند در صورتی که دستور ریاست جمهوری عدم استفاده از پیام رسان های خارجی است در لایحه کارمندان قوانینی که تصویب شده است رعایت نمی شود پس نمی توان از مردم هم توقعی داشت.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/19916
اخبار مرتبط

نظرات شما