رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه:

ادامه راه امام حسین(ع) بعد از عاشورا به حضرت زینب(س) سپرده شد

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه با اشاره به اینکه خطبه های حضرت زینب(س) باعث ماندگار کربلا شد، گفت: حضرت زینب(س) در عاشورا موقعیت ویژه ای داشتند که بعد از واقعه عاشورا ادامه راه امام حسین(ع) به حضرت زینب(س) سپرده شد.

 آیت الله دین پرور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به ویروس کرونا، اظهار داشت: این روزها عزاداران حسینی با توجه به شیوع ویروس کرونا به خوبی پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند.
وی ادامه داد: اقامه کنندگان عزای حسینی علاوه بر اقامه عزای امام حسین(ع) ، مسائل بهداشتی را به خوبی رعایت کردند و سلامتی مردم را هم در نظر گرفته اند.
این استاد حوزه با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در ماندگاری و حفظ جریان عاشورا، افزود: حضرت زینب(س) در عاشورا موقعیت ویژه ای داشتند که بعد از واقعه عاشورا ادامه راه امام حسین(ع) به حضرت زینب(س) سپرده شد.
وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) از نظر مقام علمی، سخنرانی، قدرت روحی و سعه صدر به  گونه ای بودند که می توانستند آن عظمت و قدرت نهضت امام حسین(ع) را دنبال کنند و آن حالت شجاعت، شهامت و نترس بودن و بیان حقایق و مطالبی که باید به یزید و یزیدیان گفته شود از آن حضرت بر می آمد و به نحو احسن و با قدرت آن را انجام دادند.
آیت الله دین پرور با اشاره به هدف دشمنان ، ابراز داشت: دشمنان می خواستند امام حسین(ع) را در بیابان بکشند و بگویند که همه چیز تمام شد و گروهی گروه دیگری را کشت، اما حضرت زینب(س) این اتفاق را یک حادثه جهانی قرار دادند و مردم را روشن کردند .
وی عنوان داشت: سخنرانی های ایشان درچند روز بعد از واقعه کربلا در کوفه موجب شد تا مردم شروع به شیون کنند و از کار خود پشیمان شوند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/19924
اخبار مرتبط

نظرات شما