بایدن: سخنان ترامپ تهوع‌آور است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سخنان دونالد ترامپ را تهوع آور خواند.

بر این اساس، بایدن در سخنانی در شهر ویلمینگتون در ایالت دِلاوار گفت: می‌خواهم درباره افشای مطالبی صحبت کنم که درخصوص بی احترامی ترامپ به نظامیان کشورمان است. اگر مطالب نوشته شده در نشریه آتلانتیک (دراین باره) درست باشد، این سخنان تهوع آور است. دونالد ترامپ برای تصدی مسئولیت ریاست جمهوری و فرماندهی کل قوا در آمریکا مناسب نیست. براساس این گزارش، رئیس جمهور (ترامپ) گفته است کسانیکه برای خدمت در ارتش داوطلب شدند کودن بودند و بجای انجام دادن کاری با درامد بیشتر به ارتش روی آوردند!

وی خاطر نشان کرد: گزارش جدیدی که درباره وضع اشتغال در آمریکا منتشر شده تایید کننده بدترین ترس‌ها و حقایق دردناک است. افول اقتصادی که پیش از دوره اخیر شروع شده بود، در دوران ریاست جمهوری شکست خورده کنونی بدتر شده است. وقتی بحران اقتصادی شروع شد همه ما امیدوار بودیم که پس از چند ماه رکود اقتصادی، چرخش و بهبود اقتصادی را شاهد باشیم. مردم هرگز تصور نمی‌کردند که کارشان را برای همیشه از دست می‌دهند یا اینکه شاهد تعطیل شدن کسب و کار‌های کوچک در مدت چند ماه باشند. رسیدن به چنین بهبود اقتصادی، نیازمند رهبری است. اما ما چنین رهبری را نداشتیم و هنوز هم نداریم. در نتیجه می‌بینیم که اقتصاددان‌ها این رکود اقتصادی را رکود با شکل "حرف K" (یکی از تئوری‌های رکود اقتصادی) توصیف می‌کنند. این عبارت، عبارتی جذاب برای توضیح همه مشکلاتی است که درباره ریاست جمهوری ترامپ مطرح است. منظور از عبارت K این است که افرادی که در بالای جامعه قرار دارند وضعشان بهتر می‌شود، اما کسانیکه در رده‌های میانی و پایین جامعه قرار دارند، وضعشان سیر قهقرایی پیدا می‌کند و بدتر می‌شود.

جو بایدن در بخش دیگری از سخنانش گفت: تردیدی نیست که ترامپ در زمینه بحران کووید-۱۹ سوء مدیریت داشته است. به همین علت است که می‌بینیم این بیماری همه گیر نیز به شکل حرف k است. در وهله نخست شاهد سوء مدیریت آشفته رئیس جمهور (ترامپ) در این زمینه بودیم. او هنوز هم سر حرفهایش است. برخلاف دیگر کشور‌های بزرگ صنعتی مهم جهان در اروپا و آسیا، می‌بینیم که در دوران بیماری همه گیر (کووید-۱۹) بیکاری در کشورمان دو برابر شده است. این در حالی است که بیکاری در کشور‌های دیگر حدود پنجاه درصد افزایش یافته است. چرا؟ علت این مسئله آن است که رئیس جمهور (ترامپ) اقدامات در مقابله با کووید ۱۹ را به سخره گرفت.

وی تاکید کرد: تا وقتی که بیماری کرونا شکست داده نشود، نمی‌توان با بحران اقتصادی مقابله کرد. وقتی هر روز حدود یک هزار آمریکایی به علت کووید ۱۹ جان خود را از دست می‌دهد، نمی‌توان به دوران بهبود اوضاع اقتصادی رسید. آمار فوتی‌ها نیز به حدود دویست هزار نفر رسیده است. بیش از شش میلیون آمریکایی نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد: در حالی که میلیون‌ها نفر دیگر نگران هستند که بیمار شوند و بمیرند، می‌بینیم مدارس و کسب و کار‌ها بازگشایی می‌شوند. همه ما می‌دانیم که این وضع نبایستی اینقدر بد می‌شد. البته اگر رئیس جمهور (ترامپ) به وظیفه اش عمل می‌کرد. اگر او در همان ابتدای امر یعنی در ماه‌های ژانویه و فوریه، این ویروس را جدی می‌گرفت یعنی زمانی که ویروس در سراسر جهان در حال پخش شدن بود و اگر در ماه‌های مارس و آوریل، گام‌های لازم را بر می‌داشت تا رهگیری افراد و تست گرفتن از افراد به صورت گسترده انجام شود، وضع ما بهتر می‌بود. اگر او رهنمود‌های علمی و مشخص به مقامات ایالتی و محلی می‌داد، وضعیت متفاوت می‌شد. ما می‌توانستیم الگوی خوبی از فاصله گذاری اجتماعی و پوشیدن ماسک باشیم. این اقدامات زیادی نیست. اما به نظر می‌رسد که او اصلا به این مسائل توجه نمی‌کند و برایش مهم نیست، زیرا این اوضاع بر او یا دوستان نزدیکش تاثیر نگذاشته است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20055
اخبار مرتبط

نظرات شما