معاون فضای مجازی و هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی:

فرهنگ دینی نیازمند خلاقیت و نوآوری است

معاون فضای مجازی و هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی گفت: درزمینهٔ فرهنگ دینی نیازمند خلاقیت هستیم و باید به این سمت حرکت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حجت‌الاسلام مهدی علیزاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز به کار مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق اظهار داشت: قطب های دفتر تبلیغات به‌صورت متمرکز میزهای تخصصی مسئله محور را تشکیل می‌دهند به‌طوری‌که درزمینهٔ طلاق، سبک زندگی، جریان‌های نوظهور فرقه‌ای هرکدام میز کار تخصصی خود رادارند.
وی ادامه داد: هم‌اکنون 17 موضوع مهم و اساسی در میزهای تخصصی موردنقد و بررسی قرار می‌گیرد که نشان‌دهنده گوناگونی مباحث موردبحث می‌باشد.
علیزاده افزود: در سال 97 هیئت‌امنای دفتر تبلیغات به این نتیجه رسیدند که درزمینهٔ فضای مجازی به‌صورت اساسی ورود کند و به همین علت معاونت‌های مرتبط در این زمینه ایجاد شد.
وی راه‌اندازی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق را نیز در همین راستا عنوان کرد و بیان داشت: درزمینهٔ نوآوری یکی از دستاوردهای جدید بشری در سطح جهانی پرداختن جدی به مقوله ایده پردازی است و امروزه در سطح جهان ارزش‌افزوده و خلق ثروت درزمینهٔ ایده‌های نو بسیار جدی است و دنیا به این سمت رفته است.
معاون فضای مجازی و هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تأکید کرد: همه کشورها در این زمینه سرمایه‌گذاری جدی می‌کنند و نباید در این زمینه از کشورهای دیگر عقب بیفتیم.
وی ابراز داشت: حمایت از ایده‌ها و مشاوره‌هایی که در این زمینه می‌کنند یکی از نشانه‌های مهم کشورهای پیشرفته است.
علیزاده بیان داشت: در کشور ما مدتی است که در حوزه صنعت مقوله مراکز رشد و عرصه‌های خلاقیت جدی گرفته‌شده است اما در عرصه فرهنگ این مهم با تأخیر صورت گرفته است
وی بابیان این‌که درزمینهٔ فرهنگ دینی نیازمند خلاقیت هستیم، ادامه داد: امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که رقابت بسیار جدی است و در این زمینه نیاز به این داریم که طلاب وارد عمل شوند.
علیزاده گفت: حوزه‌های علمیه استعدادهای فراوانی دارد و در این زمینه نیازمند یک فضای تخصصی برای رشد ایده‌های جدید است که در این زمینه این مرکز می‌تواند نقش خوبی را داشته باشد.
وی ادامه داد: این مرکز از سرمایه‌های حوزه‌های علمیه بهره‌مند خواهد شد اما بااین‌وجود سازوکارهایی را برای استفاده از سایر افرادی که در این زمینه دغدغه دارند انجام خواهد داد.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/20068
اخبار مرتبط

نظرات شما