سامانه موشکی برد بلند باور ۳۷۳ در مدار عملیاتی قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب در جمع خبرنگاران ماموریت منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب را حراست از آسمان نیلگون پنج استان کشور اعم از آذربایجان‌شرقی، غربی، اردبیل، زنجان و کردستان حراست عنوان کرد و اظهار داشت: منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب به عنوان دروازه جمهوری اسلامی ایران بحمدالله توانسته ماموریت‌های محوله را به خوبی انجام دهد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب با بیان اینکه رادار‌های مخصوص کشف پهپاد را در منطقه در اختیار داریم افزود: در چند سال اخیر رادار‌های کشف شده و اخطار‌های جدی برای فاصله‌گیری آن‌ها از مرز داشته‌ایم، اما جرات ورود به مرز را نداشته‌اند، در ساخت سامانه بومی در سطح منطقه پیشرفت زیادی داشته‌ایم به طوری که ۹۰ درصد سامانه‌ها به دست جوانان مومن و متعهد و متخصص کشور ساخته شده و به معنای واقعی از طراحی تا ساخت و تولید به صورت بومی بوده و در مدار عملیاتی قرار گرفته و قطعا سامانه‌های انهد‌امی پیشرفته‌تر از سامانه قبل رونمایی خواهد شد.

او با بیان اینکه بیش از ۲۰ نوع از انواع سامانه در حوزه فرکانسی و اپتیک و فرکانسی در اختیار داریم و با به کارگیری انبوه حساسه‌ها، پوشش کامل هواپیمایی کشور تحت رصد فرماندهی قرار دارد، تصریح کرد: سامانه موشکی برد بلند باور ۳۷۳ بسیار پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر ساخته و در مدار عملیاتی قرار گرفته است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب از طراحی و ساخت انواع سامانه فرماندهی و کنترل پیشرفته در پدافند هوایی خبر داد و افزود: توانسته‌ایم انواع سامانه، توسعه شبکه‌های ارتباطی امن، تقویت قابلیت‌های دفاع سایبری زمینه مدیریت بهینه در صحنه نبرد را در پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تولید کنیم که همه این‌ها با کمک جوانان متخصص، متدین و متعهد انجام گرفته است.

او به پیشرفت‌های پدافند هوایی کشور در زمینه جنگ الکترونیک اشاره کرد و گفت: سامانه‌های بسیار پیشرفته توسط جوانان مومن و متخصصان ایجاد شده است، زیرا اگر بخواهیم چنین سامانه‌ای را از خارج بخریم به ما نمی‌فروشند چراکه جنگ الکترونیک هر کشور متناسب خود آن کشور است و همچنین اگر خریداری هم باشد تمام کنترل آن در دست کشور ثانی خواهد بود.

عظیمی با بیان اینکه پدافند هوایی ارتش در ساخت پهپاد در سطح منطقه به قطب ساخت پهپاد رسیده است، گفت: در حال حاضر ایران می‌تواند محصولات پهپادی را صادر کند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب در خصوص ایجاد ستاد پدافند هوایی در استان‌های همجوار گفت: در نیرو‌های مسلح به خصوص پدافند هوایی گسترش و تشکیل یگان بر اساس اولویت‌ها انجام می‌گیرد چراکه قرار بود در اردبیل یگان ستادی داشته باشیم که البته در حال حاضر در خود اردبیل نه، ولی در استان اردبیل یکسری اتفاقات افتاده است، ولی قطعا با رفع مشکلات کار‌های تملک زمینی این یگان ستادی ایجاد می‌شود.

‌عظیمی متذکر شد: در رابطه با اشیای پرنده با توجه به اشراف اطلاعاتی و رصد شبانه‌روزی و دقت رصد و پایش در فرای مرز‌ها اجازه تعرض نداده‌ایم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب در ادامه به سامانه ارتباط مردمی شبانه‌روزی پدافند هوایی با شماره ۳۴۳۰۱۴۶۰ اشاره کرد و گفت: بیشترین تماس با ما در رابطه با اشیای نورانی بود به طوریکه با بررسی انجام گرفته نتیجه اکثر بررسی‌ها مرتبط به مسیر هوایی، ستاره، ماهواره، آزمایشات موشکی بود و در کل تا به حال مورد خاصی نبوده است.

عظیمی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل رزمایش‌هایی رسانه‌ای می‌شود که نیرویی به بالا باشد، ولی انواع رزمایش گردانی، منطقه‌ای، داخلی و ... داریم که رسانه‌ای نمی‌شوند، ولی رزمایش‌هایی خواهیم داشت که به زودی رسانه‌ای خواهند شد.

او گفت: قدمت پدافند هوایی ۱۰۰ ساله است و از سال ۱۳۱۲ سامانخ‌های پدافند هوایی در جنگ جهانی اول به عنوان سلاح موثر قرار گرفت به طوریکه نیروی زمینی ارتش تحت عنوان سامانه‌های توپ‌های ضد طیاره بود و بعد به مرور زمان پیشرفت کرد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب خاطرنشان کرد: در خصوص هلی‌شات برابر دستورالعمل توسط استانداری تهیه شده است، برخورد می‌کنیم، زیرا مجوز از طریق شورای عالی امنیت و حفاظت استانداری صادر می‌شود و غیر این باشد موجب سرنگونی آن خواهد شد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20103
اخبار مرتبط

نظرات شما