سریع‌ ترین سرعت دانلود اینترنت 5G متعلق به کدام کشورها است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

از اوایل سال گذشته مردم شاهد تجاری‌سازی شبکه فناوری اینترنت نسل پنجم بودند. یکی از بزرگ‌ترین و قابل‌توجه‌ترین ویژگی‌هایی که اینترنت نسل جدید نسبت به 4G دارد سرعت شگفت‌انگیز آن است. اکنون با گسترش استفاده از فناوری 5G و دسترسی کشورهای مختلف به اینترنت نسل جدید، هر منطقه و کشور از سرعت متفاوتی در 5G نسبت به نقاط دیگر دنیا بهره‌مند است.

در واقع باید گفت که حتی دکل‌های مخابراتی متفاوت در یک کشور نیز سرعت‌های متغیری دارند و با یکدیگر یکسان نیستند. در بین تمامی کشورهایی که به فناوری 5G دسترسی پیدا کرده‌اند، حدود ده کشور برتری قابل توجه‌ای نسبت به دیگران دارند و می‌توان گفت حکمران‌های این حوزه هستند.

یک گروه تحقیقاتی به تازگی تلاش کرده تا با تحت نظر قرار دادن میزان استفاده کاربران از این فناوری در کشورهای مختلف به میزان سرعت اینترنت 5G مناطق پی ببرد و نتایج را در کنار یکدیگر قرار دهد. تحقیق صورت گرفته کشورهای آسیایی، اروپایی و شمال قاره آمریکا را مورد بررسی قرار داده است. در ادامه فهرستی از کشورهایی قرار دارد که بیش از هر منطقه‌ای از سرعت و کیفیت فناوری 5G برخوردارند.

سرعت اینترنت 5G در دنیا

 

سرعت اینترنت 5G در کشور‌های مختلف

سرعت اینترنت کره جنوبی

کره جنوبی اولین کشوری است که فناوری اینترنت نسل پنجم را رسماً در جهان استفاده کرد و آن را در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۱۹ به شهروندان خود ارائه داد. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شهر در این کشور به اینترنت نسل پنجم دسترسی دارند و حدود شش میلیون نفر از این قابلیت به صورت  روزانه استفاده می‌کنند؛ سرعت اینترنت 5G در این کشور ۳۱۲ مگابیت بر ثانیه است.

سرعت اینترنت 5G در کره جنوبی

اینترنت نسل پنجم استرالیا

با وجود آن که تجاری‌سازی فناوری 5G در استرالیا از سال ۲۰۱۹ آغاز شد، اما تنها تعداد مشخصی از شهر‌های این کشور از اینترنت نسل پنجم برخوردارند. در حال حاضر تنها ده شهر در استرالیا اینترنت 5G دارند که از سرعتی مطابق با ۲۱۵.۷ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

اینترنت نسل پنجم استرالیا

سرعت 5G در تایوان

اینترنت نسل پنجم در تایوان بسیار نوظهور بوده و تمامی فناوری آن نیز از شرکت اریکسون گرفته شده است. این کشور با سرعت ۲۱۰.۲ مگابیت بر ثانیه از سریع‌ترین کشور‌های مجهز به 5G است.

سرعت 5G در تایوان

فناوری 5G در کانادا

همانند تایوان، کانادا نیز تنها چند ماه است که از اینترنت نسل ۵ پشتیبانی می‌کند. این فناوری در حال حاضر به ونکوور، کلگری، ادمونتون، تورنتو، اتاوا و مونترال راه پیدا کرده است. سرعت اینترنت 5G در کانادا با ۱۷۸.۱ مگابیت بر ثانیه مطابقت دارد.

فناوری 5G در کانادا

توسعه اینترنت نسل جدید در کویت

تجاری‌سازی فناوری 5G در حالی در کویت از ژوئن ۲۰۱۹ آغاز شد که کشور‌های خاورمیانه از سال ۲۰۱۸ به فناوری 5G دسترسی داشتند. این کشور با سرعت ۱۷۱.۵ از سریع‌ترین کشور‌های دارنده اینترنت نسل پنجم است.

توسعه اینترنت نسل جدید در کویت

پیشرفت سوئیس در ارائه 5G

سوئیس جزو اولین کشور‌هایی بود که توسعه اینترنت نسل پنجم را آغاز کرد. با این حال به دلیل نگرانی‌های ناشی از شایعات مضر بودن این فناوری سرعت توسعه اینترنت نسل پنجم در این کشور کاهش پیدا کرد. سوئیس حدود ۱۰۰ دکل مخابراتی 5G در کشور خود دارد و در مجموع میانگین سرعتی مطابق با ۱۵۰.۷ مگابیت بر ثانیه را در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهد.

پیشرفت سوئیس در ارائه 5G

 

سرعت 5G در هنگ‌کنگ

همانند تایوان و کانادا، هنگ‌کنگ نیز جزو تازه واردان به دنیای 5G است و این فناوری را در اولین روز ماه آوریل سال ۲۰۲۰ اینترنت نسل پنجم را در اختیار شهروندانش قرار داد. این منطقه توسط سه شرکت سرویس دهنده اینترنت 5G حمایت می‌شود که تنها ۱۱ بخش از ۱۸ ناحیه موجود در هنگ‌کنگ را پوشش می‌دهند. نتیجه تحقیقات در هنگ‌کنگ نشان دهنده سرعتی مطابق با ۱۴۲.۸ مگابیت بر ثانیه است.

سرعت 5G در هنگ‌کنگ

اینترنت 5G در انگلیس

یکی از اولین کشور‌هایی که توانست رسماً فعالیت تجاری‌سازی اینترنت نسل پنجم را پشت سر بگذارد انگلیس است. در حال حاضر چهار شرکت مخابراتی بزرگ در این کشور سرویس‌های اینترنت 5G را در اختیار مردم قرار می‌دهند. این فناوری در بیش از ۸۰ شهر انگلیس قابل استفاده است و شهروندان می‌توانند از سرعت ۱۳۳.۵ مگابیت بر ثانیه برخوردار باشند.

اینترنت 5G در انگلیس

فناوری اینترنت  نسل پنجم آلمان

اینترنت نسل ۵ اکنون در بیش از ۱۰۰۰ منطقه، ناحیه و شهر آلمان قابل استفاده است و حدود چهل میلیون شهروند آلمانی روزانه از این فناوری استفاده می‌کنند. شهر‌های بزرگی مانند برلین، هامبورگ، مونیخ، کلن و فرانکفورت از بهترین مناطق سرویس‌دهنده 5G در آلمان هستند. سرعت اینترنت نسل پنجم در آلمان ۱۰۲.۰ مگابیت بر ثانیه است.

فناوری اینترنت  نسل پنجم آلمان

کشور‌های دیگر همچون آمریکا، هلند و عربستان سعودی

کشور‌های بسیاری هستند که از فناوری 5G برخوردارند که آمریکا نیز یکی از آن‌ها است با این وجود زمانی که بحث یه سرعت اینترنت نسل پنجم می‌رسد این کشور جایگاه پایین‌تری نسبت به عربسان و هلند دارد. کشور اروپایی این جمع با ۷۹.۲ مگابیت بر ثانیه بالاتر از آمریکا قرار دارد. بر اساس اطلاعاتی که نتایج تحقیقات سرعت اینترنت 5G در اختیار منابع خبری قرار داده‌اند، آمریکا با سرعت ۵۰ مگابیت بر ثانیه سرعت ناامید کننده‌ای را نسبت به کشور‌های دیگر دارد. گفتنی است؛ عربستان سعودی توانسته سرعت اینترنت نسل پنجم خود را به ۴۱۴.۲ مگابیت بر ثانیه برساند.

اینترنت 5G در هلند

 




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20107
اخبار مرتبط

نظرات شما