کارشناس مسائل مذهبی:

حُب امام حسین (ع) قلب‌ها را آسمانی می‌کند

کارشناس مسائل مذهبی گفت: حُب امام حسین (ع) با قلب‌ها کار دارد و قلب‌ها را آسمانی می‌کند و زائری که به زیارت ایشان می‌رود مدت‌زمانی که برای زیارت می‌گذارد از عمرش محاسبه نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی عباسی در سلسله سخنرانی‌های معرفتی که به همت نمایندگی آستان قدس رضوی در قم به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، اظهار داشت: ایام عزاداری سالار شهیدان فرصتی را فراهم کرده است که به شناخت معارف ایشان بپردازیم.

وی ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم شخصیت واقعی و تشخص امام حسین (ع) را بشناسیم باید روز عاشورا را بشناسیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی با اشاره به اهمیت روز عاشورا بیان داشت: اگر انسان می‌خواهد به کمال برسد باید 5 روز را قبول داشته باشد، اولین روز بعثت است که از اولین پیامبر شروع می‌شود تا به حضرت محمد (ص) می‌رسد.

وی ادامه داد: روز دوم غدیر و ولایت است، که در آن دین اسلام کامل شد ، روز سوم، روز عاشورا و دو روز دیگر روز ظهور و قیامت است اما امروز ما در روزهای بعد از عاشورا را قرار داریم و باید به‌خوبی این روز را بشناسیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی به اهمیت مرثیه و گریه کردن برای امام حسین (ع) پرداخت و گفت: خصلت انسان به خنده و گریه است اما این گریه است که انسان را بالا می‌برد و چه خوب است که این گریه و زاری برای سالار شهیدان باشد.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم بابیان این‌که امام حسین (ع) مظهر احسان الهی است، ابراز داشت: محبت وقتی به بلوغ می‌رسد عشق می‌شود و وقتی‌که صحبت از عشق می‌شود بحث جهاد اکبر به میان می‌آید.

وی تأکید کرد: جهاد اکبر جهاد عقل و قلب است که در مکتب جهادی امام حسین (ع) بحث شدت حب مطرح است، اهمیت این موضوع به‌اندازه‌ای است که رسول اکرم (ص) فرمودند که هرکسی که من را دوست دارد حسین را دوست داشته باشد و هرکسی که حسین را دوست داشته باشد خدا را دوست دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی تأکید کرد: حب الحسین یجمعنا، زمانی که به‌شدت رسید موجب غلبه قلب بر عقل می‌شود و درواقع امام حسین (ع) در قلب مؤمنین جای دارد.

وی بیان داشت: حُب امام حسین (ع) با قلب‌ها کار دارد و قلب‌ها را آسمانی می‌کند و زائری که به زیارت ایشان می‌رود مدت‌زمانی که برای زیارت می‌گذارد از عمرش محاسبه نمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی ادامه داد: دل زباله‌دان نیست که هر جغدی در آن لانه کند، این دل درواقع حرم الهی است که باید هرکسی را در آنجا بدهیم.

وی به دعای عرفه اشاره کرد و بیان داشت: دعای عرفه پیش‌نیاز عاشورا است و عاشورا پیش‌نیاز ظهور است اما ما هنوز معرفت امام حسین (ع) را درک نکرده‌ایم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی تأکید کرد: امام حسین (ع) هجرت رسول اکرم (ص) را تکمیل کردند درواقع حضرت محمد (ص) با حرکت از مکه به مدینه حرمی را برای مؤمنان ایجاد کردند و امام سوم شیعیان نیز با حرکت به سمت مکه و بعدازآن کربلا حرم مطهر دیگری را برای رستگاری و معرف افزایی شیعیان بنا نهادند.

وی ادامه داد: امام حسین برای حکومت و شهادت به کربلا نرفتند بلکه برای رضای خداوند و ادای تکلیف به کربلا رفتند.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم اهمیت عزاداری برای سالار شهیدان را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: حفظ شعائر دینی از واجبات است که در این خصوص برگزاری‌های مراسم‌های عزاداری محرم نیز در این راستا است که البته باید همه موارد بهداشتی و توصیه‌ها در آن رعایت شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20156
اخبار مرتبط

نظرات شما