نگاهی به عملکرد بازیکنان جدید استقلال و پرسپولیس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس تهران در فصل نقل و انتقالات نفرات مختلفی را جذب کرده اند تا با قدرت به ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بپردازند و برای فصل آینده لیگ برتر فوتبال کشورمان نمایش قابل قبولی را ارائه دهند.

باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات با نظر یحیی گل محمدی ۷ بازیکن جذب کرد و در طرف مقابل تاکنون ۵ بازیکن به تیم استقلال اضافه شده اند. بررسی عملکرد این بازیکنان در لیگ برتر خالی از لطف نیست. ابتدا عملکرد بازیکنانی که به تیم پرسپولیس پیوسته اند را بررسی می‌کنیم.

 

 

/////////////////

سعید آقایی

مدافع چپ فصل گذشته سپاهان ۱۹ بازی برای این تیم در لیگ نوزدهم انجام داد که در ۱۶ مسابقه از ابتدا در زمین بود. آقایی ۲ پاس گل داد و ۷ پاس کلیدی به ثبت رساند. او در فصل گذشته دقت پاس ۷۷ درصدی داشت. سعید آقایی تاکنون در تاریخ رقابت های لیگ برتر ۱۴۲ بازی انجام داده و آمار یک گل و ۱۲ پاس گل را به ثبت رسانده است.

عیسی آل کثیر

مهاجم سابق صنعت نفت آبادان در رقابت‌های فصل گذشته، بعد از دیاباته و مغانلو با به ثمر رساندن ۱۲ گل، سومین گلزن برتر لیگ شد. آل کثیر در حالی ۱۲ گل زد که تیم صنعت نفت، از لحاظ گل زده عملکرد جالبی نداشت. او تاکنون ۱۲۱ بازی در لیگ برتر انجام داده و آمار ۲۹ گل و ۶ پاس گل را به ثبت رسانده است.

/////////////////

حامد لک

دروازه بان فصل گذشته تیم فوتبال ماشین سازی تبریز، جانشین علیرضا بیرانوند در پرسپولیس شد. لک فصل قبل ۶۷ درصد شوت‌هایی که به سمت دروازه اش روانه شده بود را مهار کرد. او به طور کلی ۲۳۷ بازی در تاریخ لیگ برتر انجام داده و آمار ۷۷ کلین شیت و ۷ بار مهار پنالتی را به ثبت رسانده است. این سنگربان فصل گذشته ۳ بار پنالتی گرفت و در کنار معراج اسماعیلی بهترین عملکرد را در این زمینه داشت.

احسان پهلوان

پهلوان چهارمین خرید باشگاه پرسپولیس در این فصل بود. او در رقابت‌های سال گذشته یک گل برای ذوب آهن به ثمر رساند و یک بار هم از بازیکنان حریف پنالتی گرفت. هافبک اسبق تراکتور در تاریخ لیگ برتر ۱۵۷ بازی انجام داده و آمار ۱۵ گل و ۱۰ پاس گل را به ثبت رسانده است.

/////////////////

میلاد سرلک

هافبک فصل گذشته شهر خودرو در لیگ نوزدهم ۲۵ بازی انجام داد که در ۲۳ مسابقه از ابتدا در زمین حاضر بود. او دقت پاس ۹۰ درصد را به ثبت رساند تا گزینه ایده آل یحیی گل محمدی باشد که به فوتبال مالکانه علاقه دارد. سرلک ۲۱ شوت به سمت دروازه حریفان زد و ۴ مرتبه بازیکنان شهر خودرو در موقعیت گلزنی قرار داد. او در تکل زنی هم موفقیت ۶۷ درصدی داشت تا بتواند جانشین مناسبی برای کمال کامیابی نیا باشد که اکثر مسابقات با مصدومیت رو به رو است.

علی شجاعی

هافبک ۲۳ ساله فصل گذشته نساجی ششمین خرید پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات بود. شجاعی بهترین گلزن و گلساز نساجی در لیگ نوزدهم بود. او در رقابت‌های سال گذشته آمار ۴ گل و ۳ پاس گل را به ثبت رساند. شجاعی دقت پاس ۶۴ درصدی داشت که به دلیل بازی در پست هافبک هجومی قابل تامل است.

/////////////////

آرمان رمضانی

هفتمین خرید پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات آرمان رمضانی مهاجم سابق سایپا بود که ۲۸ سال سن دارد. او فصل گذشته برای سایپا ۴ گل زد و ۲ پاس گل داد. رمضانی در هر ۲ زمینه، دومین عملکرد خوب را در سایپا داشت. این بازیکنان با توجه به قد بلندی که دارد به طور میانگین در ۸ نبرد هوایی موفق بود.

باشگاه استقلال با وجود اخبار زیاد از مذاکره با بازیکنان مختلف، تاکنون ۵  خرید رسمی انجام داده است.

/////////////////

رشید مظاهری

دروازه بان اسبق تراکتور و ذوب آهن، اولین خرید استقلال در نقل و انتقالات این فصل لقب گرفت. او در تاریخ لیگ برتر ۱۷۲ بازی انجام داده و به طور کلی آمار ۷۲ کلین شیت و ۱۰ مهار پنالتی را به ثبت رسانده است. مظاهری در رقابت‌های فصل گذشته ۱۴ کلین شیت داشت در حالی که سید حسین حسینی سنگربان اول استقلال در لیگ نوزدهم تنها آمار ۶ کلین شیت را به ثبت رسانده بود.

متین کریم زاده

مدافع ۲۲ ساله فصل گذشته پارس جنوبی جم پس از سقوط این باشگاه به لیگ یک، راهی استقلال شد. کریم زاده در لیگ نوزدهم، ۷ پاس کلیدی داد و در این زمینه بهترین عملکرد را در تیم پارس جنوبی داشت. او همچنین دقت پاس ۶۶ درصدی را در فصل گذشته به ثبت رساند.

/////////////////

بابک مرادی

دیگر بازیکنی که تا این لحظه به طور رسمی راهی استقلال شده، بابک مرادی هافبک فصل گذشته ماشین سازی است. این بازیکن در رقابت‌های سال قبل، ۳ گل زد و یک پاس گل هم به سایر بازیکنان داد. مرادی بهترین گلزن ماشین سازی در فصل گذشته بود. او همچنین به طور میانگین یک دریبل در هر مسابقه زد و تکنیکی‌ترین بازیکن ماشین سازی در لیگ نوزدهم لقب گرفت.

سید احمد موسوی

سید احمد موسوی، مدافع فصل گذشته گل گهر سیرجان با عقد قراردادی ۲ ساله به استقلال پیوست. این بازیکن ۲۸ ساله در رقابت های سال قبل ۱۴ بازی انجام داد. او آمار یک گل و ۲ پاس گل را به ثبت رساند. موسوی در لیگ نوزدهم دقت پاس ۷۵ درصد داشت و به طور میانگین در هر دیدار یک تکل موفق زد. او توانایی بازی در پست دفاع راست را دارد و جانشین مناسبی برای وریا غفوری به نظر می رسد.

/////////////////

محمدحسین مرادمند

مدافع فصل گذشته شهرخودرو آخرین بازیکنی می‌باشد که تا این لحظه به باشگاه استقلال پیوسته است. مرادمند در رقابت‌های سال گذشته ۲۰ بازی برای شهرخودرو انجام داد و یکی از بهترین نفرات این تیم بود. او موفق شد ۳ گل هم برای تیمش به ثمر برساند. این بازیکن در هر ۹۰ دقیقه به طور میانگین در ۷ نبرد به پیروزی رسیده است. مرادمند به طور کلی موفق شده در ۷۴ درصد نبرد‌های تن به تن به پیروزی برسد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20186
اخبار مرتبط

نظرات شما