امام سجاد(ع) در قالب دعا با اسلام هراسی بنی امیه مقابله کرد

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان این که خط انحراف و خط اسلام هراسی از اول تاریخ اسلام بوده و هنوز هم ادامه دارد، گفت: همه اهل بیت(ع) به نوعی با این حرکت مبارزه می کردند، از جمله امام سجاد(ع) در قالب دعا با اسلام هراسی بنی امیه مقابله کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله «سید محمد سعیدی» در «ششمین نشست بزرگداشت مقام شامخ حضرت سیدالعابدین علیه السلام» که به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، عصر امروز(یکشنبه 23 شهریور) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اقدامات گسترده امام سجاد(ع) برای تبیین معارف دین اظهار داشت:این مسأله در زیارت نامه آن حضرت نیز به خوبی منعکس شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قم یادآور شد: در این زیارت نامه خطاب به ایشان می خوانیم: «شما دشمنان خدا را مأیوس کردید» اینها که از دیرباز و دوران قدیم کلا خطی با که بزرگان دین ما و ائمه اطهار(ع) برای اجرای فرامین الهی تنظیم کردند همیشه دشمنی می‌ کردند، با حرکت امام سجاد(ع) مأیوس شدند.

 

وی با اشاره به این که اسلام هراسی ریشه در تاریخ دارد، گفت: این اسلام هراسی و اهل بیت(ع) هراسی و پیشوا هراسی یک خطی بود که در کل تاریخ از زمان وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) و از زمانی که پرچم عدالت خواهی و توحید بر افراشته شد، وجود داشت و این عداوت و دشمنی از همان اول بود.

 

آیت الله سعیدی با تأکید بر این که این جریان ها همواره مخاطبینی را به خود جذب می‌ کردند، گفت: قدرت اهل بیت(ع) و انبیاء الهی قدرت کمی نبود و آنها تلاش های زیادی کردند، شاید سؤال کنید تبلیغ دین توسط انبیاء و ائمه اطهار(ع) مثل تبلیغ من و شما نیست که ناقص باشد پس چرا اکثر آنها تبعیت نمی کردند؟ جواب این است که ضعف در خود آنها بود.

 

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: چیزی که امروز تحت عنوان چالش بین اسلام و غرب مطرح است، از همان اول بوده و در زمان های مختلف شکل های مختلفی داشته است و هر زمانی اهل بیت(ع) متناسب با همان زمان موضع گیری می‌ کردند.

 

وی عنوان کرد: دعاها و معارف صحیفه سجادیه نیز در واقع آن متناسب با وضع زمانه ای است که دشمنان اهل بیت(ع)، به خصوص بنی امیه ایجاد کردند که می خواستند با مکر و فریب و خدعه اسلام را از مسیر اصلی خود منحرف کنند ولی امام با دعاهای خود مقابل این حرکت به خوبی ایستادگی کردند.

 

آیت الله سعیدی با اشاره به این که بنی امیه سخت ترین فشارها را برای انحراف مسیر اسلام بر امام سجاد(ع) به کار گرفتند، خاطرنشان ساخت: آنها هر نقشه ای که داشتند پیاده می‌ کردند و اهل بیت(ع) نیز در برابر آنها موضع می‌ گرفتند که نمونه این مسأله در دعاهای امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه منعکس شده است.

 

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: این کنگره ها که برای تبلیغ و ترویج مکتب اهل بیت(ع) برگزار می‌ شود باید همه ابعاد وجودی آن بزرگواران در آنها دیده شود چون برخی از آنها نشستنی نیست بلکه راه افتادنی است، از این رو اگر بخواهیم امام سجاد(ع) را معرفی کنیم آنجایی که ایشان حرکت کردند، باید حرکت کنیم و جایی که بر منبر مسجد اموی نشستند و فرمایشاتی داشتند همانگونه سخن بگوییم و در جایی که در قالب دعا کاستی ها و استعدادها را گفتند، کار کنیم بنابراین تلاش بیشتر و مشورت و رایزنی می‌ خواهد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20260
اخبار مرتبط

نظرات شما