حجت الاسلام رفیعی:

حضور عالمان در فضای مجازی ضروری است/ عده ای به دنبال ترویج ابتذال در جامعه هستند

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به اینکه برخی ابتذال را با جمله دل انسان پاک باشد عمل مهم نیست ترویج می دهند، گفت: حضور عالمان دینی در فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات اعتقادی جوانان امری ضروری است و این ‌یک وظیفه سنگینی است که باید انجام شود تا اعتقادات جوانان تصحیح و از آفات در امان بماند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی  چهارشنبه شب در مراسم عزاداری دهه سوم محرم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد ضمن اشاره به مسئله فساد، اظهار داشت: فساد یکی از موضوعات مهم مطرح شده در قرآن است و در این کتاب آسمانی مشخص شده است که مفسد و مصلح کیست.
وی ادامه داد: فساد یعنی تخریب، خروج از اعتدال و ظلم کردن و هر کاری که طبق استاندارد خودش انجام نشود منجر به فساد می‌شود.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه هرکسی که از توحید و یگانگی خداوند خارج شود دچار فساد شده است، گفت: کسانی که به دنبال فساد نباشند در دنیا و آخرت موفق خواهند شد.
هر جناح و قدرت اقتصادی و برنامه‌ریزی، فساد در دستگاه خود را قبول ندارد
وی اضافه کرد: در مسئله دین، تشخیص فساد کمی مشکل است چراکه حتی منافقین  هم می‌گویند ما مصلح هستیم و فساد نداریم و مشکل این است که هر جناح و قدرت اقتصادی و برنامه‌ریز کار خود را درست می‌بیند و قبول ندارد که دچار فساد شده است.
حجت الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه تشخیص فساد نیازمند معیار است، ابرازداشت: دولت‌ها می‌گویند برنامه و مدیریت ما درست است و دولت‌های قبلی مشکل داشته‌اند و امثال وهابیت و داعش خود را حق می‌داند و ادیان دیگر را قبول ندارد به همین دلیل تشخیص فساد بدون معیار ممکن نیست.
وی خاطرنشان کرد: در امر دین‌داری و تدبیر و امور حاکمیتی فساد بیشتر است و جنایت‌کارانی مثل داعش خود را دین حق می‌دانند و امثال فرعون و هارون‌الرشید ادعای اصلاح دین را داشتند.
فساد در ذات بشر است
عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی(ص) با اشاره به اینکه فساد در ذات بشر است، عنوان داشت: اولین فساد، فساد اعتقادی است و از همه‌چیز خطرناک‌تر است که در تاریخ فراوان است  و امثال سامری نمونه یک فساد اعتقادی است.
وی تاکید کرد: سامری یک جریان است و امروز هم سامری‌ها زیاد هستند و مفسدین اعتقادی همچون خوارج، غلات، کیسانیه، یمانی، عرفان حلقه، مجسمه، مشبهه، مرجعه و… نمونه‌هایی از مذاهب و اعتقادات فاسد و گمراه هستند.
حجت الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه اعتقاد جوان باید درست و پاک باشد، گفت: اعتقاد خراب آفت دارد و تمام آثارش فاسد می‌شود به همین دلیل برای اعتقاد صحیح معیار لازم داریم.
ترویج ابتذال با جمله دل انسان پاک باشد عمل مهم نیست
وی تصریح کرد: وای از روزی که اعتقاد جوان فاسد شود همانند عده‌ای که می‌گویند دل انسان پاک باشد عمل مهم نیست، این همان ترویج ابتذال است درحالی‌که طبق آیات و روایات، قول و باور و عمل با همدیگر درست است و غیر این فساد دارد.
این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: سرچشمه دین قرآن و ائمه معصومین بوده و منشأ اعتقادات صحیح اهل‌بیت(ع) هستند چراکه تنها اهل‌بیت(ع) معصوم هستند.
رفیعی تأکید کرد: اینکه کسی به مقایسه ارزش شراب‌خوار و بی‌ارزشی نمازخوان بپردازد فساد اعتقادی است چون این کار باعث می‌شود نمازخوان به سمت شراب‌خواری برود نه اینکه شراب‌خوار به سمت نماز بیاید.
وی اظهار کرد: امثال حر و هشام اشتباه خود را پذیرفتند و در مقابل امام معصوم سر تعظیم فرود آورده و قبول کردند دچار اشتباه شده‌اند اما کسی که بر موضوع غلط بماند و تبلیغ ضد دین و با شبکه‌های خارجی همکاری کند و اصلاً حس پذیرش نداشته باشد قابل قیاس با کسانی که اشتباه خود را می‌پذیرند نیست.
این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: عقیده صحیح باید از سرچشمه یعنی امام و قرآن و پیامبر گرفته شود چراکه نبی خدا می‌دانست بعد از رحلتشان چقدر دکان‌های دین‌داری بازخواهد شد به همین خاطر کتاب خدا و اهل‌بیت(ع) را به یادگار گذاشتند تا امت دچار فساد و انحراف عقیدتی نشوند.
حضور عالمان در فضای مجازی برای پاسخ به شبهات امری ضروروی است
وی افزود: حضور عالمان دینی در فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات اعتقادی جوانان امری ضروری است و این ‌یک وظیفه سنگینی است که باید انجام شود تا اعتقادات جوانان تصحیح و از آفات در امان بماند.




انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/20359
کلیدواژه: رفیعی سخنرانی فساد
اخبار مرتبط

نظرات شما