رئیس مجلس شورای اسلامی:

فرهنگ دفاع مقدس بر پایه یک سنت الهی و مردم‌باوری است/ آسیب پذیری در برخی حوزه ها به دلیل اتکا به فرهنگ غرب است

رئیس مجلس با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس بر پایه یک سنت الهی و مردم‌باوری است، گفت: آسیب پذیری در برخی حوزه ها به دلیل اتکا به فرهنگ غرب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدباقر قالیباف ظهر امروز در مراسم افتتاح مراکز فرهنگی و هنری دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در هشت استان کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه باید خاطرات و عزت آفرینی دوران دفاع مقدس به نسل امروز منتقل شود، اظهار داشت: وظیفه امروز یکایک ما این است که این مساله را به درستی درک کنیم که ریشه و مبنای چنین عظمت و شکوهی برای اسلام و مسلمین و ملت ایران دفاع مقدس است.
وی ادامه داد: این افتخارها نتیجه باور و اعتقاد ما است؛ ما اگر بخواهیم تفاوت بین سنت‌های الهی را که تکیه ما است مثال بزنیم، در فرماندهی آزادسازی دفاع مقدس در زمان بنی‌صدر و بعد از آن بود؛ از زمانی که بنی‌صدر عزل شد مردم با سازماندهی وارد عرصه دفاع مقدس شدند و سپس تمام توان خود را جمع کردند تا در برابر دشمن متجاوز بایستند و بلافاصله حصر آبادان شکست و عملیات بزرگ فتح‌المبین اتفاق افتاد.
فرهنگ دفاع مقدس بر پایه یک سنت الهی و مردم‌باوری است
رئیس مجلس بااشاره به اینکه سنت های الهی تا هستی وجود دارد برقرار است، گفت: سنت الهی مانند قوانین ما نیست که گاهی باشد گاهی تغییر داده شود و گاهی عکس آن باشد.
وی اضافه کرد: ما امروز در این موزه‌ها نمی‌آییم که خاطره بگوییم اگرچه خاطره و بازگویی تاریخ بسیار مهم است ولی باید بگوییم که این موزه‌ها محل نمایش تحقق سنت‌های الهی است جایی که ما در این مسیر گام برمی‌داریم و پیش‌ می‌رویم.
قالیباف با اشاره به اینکه این باغ موزه ها نشان می دهد که جنگ تمام شده اما جهاد همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: سنت الهی فقط در حوزه نظامی و امنیتی نیست، سنت الهی در حوزه فرهنگ، اقتصاد، مسائل اجتماعی، محیط زیست و... هم هست.
وی عنوان داشت: این موزه‌ها را به عنوان یک نماد می‌گذاریم که همه ببینیم که فرهنگ دفاع مقدس بر پایه یک سنت الهی و مردم‌باوری است.
رئیس مجلس با اشاره به اینکه سبک زندگی ما باید از این موزه‌ها و نمادها به بیرون منتقل شود، خاطرنشان کرد: امروز اگر در برخی عرصه ها مانند اقتصادی و فرهنگی ناموفق هستیم برای این است که از این دو باور بزرگ که رمز پیروزی است فاصله گرفتیم.
آسیب پذیری در برخی حوزه ها به دلیل اتکا به فرهنگ غرب است
وی اضافه کرد:وقتی متکی بر فرهنگ غرب می‌شویم و دست نیاز به دشمن دراز می‌کنیم و مردم را از عرصه اثرگذاری و تصمیم‌گیری و ایفای نقش دور می‌کنیم سرنوشتی جز اینکه امروز در این حوزه‌ها آسیب‌پذیر هستیم نخواهیم داشت و امری طبیعی است.
قالیباف بااشاره به اینکه باید به فرهنگ خداباوری و مردم باوری برگردیم، گفت: هفته دفاع مقدس هفته یادآوری چنین فرهنگ و باوری است چرا که این فرهنگ استقلال و آزادی ما را حفظ می‌کند.
وی تصریح کرد:در این راه باید گام برداشته و از خداوند بزرگ بخواهیم که به حق یکایک بزرگان و شهدا برگردیم و گام در این مسیر برداریم.




انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/20493
اخبار مرتبط

نظرات شما