از سنگرهای گرم جنوب تا سنگرهای جبهه سلامت

با حضورنسل جوان ما دردفاع از حریم و حرم در خط مقاومت مدافعین بسیجی دفاع مقدس هم از مظلومیت خارج شدند و نسل امروز ما با گوشت و پوست خود این مظلومیت را لمس کردند این روزها مدافعان سلامت در مسیر رزمندگان اسلام قدم بر می دارند و به قول شهید آوینی شاید جنگ تمام شده باشد اما مبارزه همچنان ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،بیش از سه دهه است که از پایان جنگ تحمیلی می گذرد اما هنوز ناگفته هایی از مظلومیت های این ملت در قلب تاریخ و در قلب رزمندگان آن دوران باقی است ، با گذشت 30سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز هستند رزمندگانی که دغدغه دارند مظلومیت ها و حقایق 8سال دلاوری جوانان این مرز و بوم در دل تاریخ گم نشود.

 آنهایی که هنوز گرمای جنوب و سرمای غرب را مانند دوران دفاع مقدس به جان میخرند و نام زیبایی راویان دفاع مقدس را بر سینه هایشان حک می کنند تا با صبوری تمام فریاد بزنند آنچه بر سر این ملت آوردند ملتی که جز صلح و آزادی چیزی نمی خواست.

همان مردانی که مظلومیت های همرزمانشان را فریاد می زنند همرزمانی که شاید هنوز هم استخوانهایشان در سرزمین های جنوب و غرب و گاهی  و در دل خاک عراق باقی مانده باشد و تا قیام قائم آل محمد(ص) مانند مادرشان زهرا(س) گمنام خواهند ماند.

جوانان غیرتمند قمی مانند همیشه در صف اول دفاع از مرزهای  جمهوری اسلامی ایران بودند  کنگره ملی شهدا فرصت خوبی برای بیا خاطرات دوران دفاع مقدس و نشان دادن ایثارگری بیش از 6 هزار شهید استان قم است.

کنگره ملی شهدای استان قم به منظور بزرگداشت ۶ هزار شهید استان قم و با شعار «قم، سرآمد شهادت و سرافزاری» در آینده نزدیک برگزار خواهد شد که فرصت خوبی برای معرفی ایثارگری‌ها و جان فشانی‌های شهدای لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) در بعد ملی  است.

معرفی پیشکسوتان دفاع مقدس اعم از رزمندگان، جانبازان و آزادگان به منظور حضور در اجلاسیه کنگره، تشکیل گروه‌های پنج نفره برای دیدار با خانواده‌های شهدای استان، تنظیم جدول زمانبندی جهت حضور در منازل شهدا و جانبازان ،تدوین کتاب رزمندگان، خاطرات گردان‌ها و واحدها و فرماندهان، برگزاری شب خاطره در مناطق مختلف استان و سازماندهی تمامی رزمندگان بر اساس گردان‌ها و واحدهای دوران دفاع مقدس از جمله برنامه های کنگره ملی شهدای استان قم است.


محسن بخشی نیا برادر شهید ناصر بخشی نیا و از رزمندگان دوران دفاع مقدس که این روزها مشغول روایت گری شهدا است در این زمینه در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار کرد: دفاع ما دفاع  مقدس بوده است و تقدس خودش را از تکلیف گرایی گرفته است.  در فرهنگ  عاشورای تحت امر ولایت  فقیه در قاموس  انقلاب اسلامی، به این جهت  دفاع در عرصه ای را مقدس می دانیم.

 وی گفت: با حضور و ورود نسل جوان ما  در دفاع  از حریم و حرم در  خط مقاومت امروز مدافعین بسیجی دوران هشت سال دفاع مقدس هم  از مظلومیت  خارج شدند و نسل امروز ما با گوشت و پوست خود  این مظلومیت را لمس کردند بسیجی امام خمینی(ره) در طول هشت سال دفاع مقدس چه سختی ها به جان  خریدند تا انقلاب اسلامی را  به دست نسل امروز بسپارند این روزها مدافعان سلامت در مسیر رزمندگان اسلام قدم بر می دارند و به قول شهید آوینی شاید جنگ تمام شده باشد اما مبارزه همچنان ادامه دارد.

بخشی نیا افزود: جمهوری اسلامی ایران  با اقتداری که  برای خودش ایجاد کرده و در مقابله با دشمنان این اقتدار را  به نمایش می گذارد ، و این اقتدار امنیت و قدرت، نتیجه خون شهدا است  و حضور وحدت آفرین امت  در طول 40 سال گذشته گرچه با مشکلات  و موانعی  روبرو بوده ایم و هنوز هم دست به گریبان هستیم  مخصوصا در حوزه  اقتصاد ولیکن در فرهنگ  ایرانی  اسلامی که در آن زندگی می کنیم عبور از سختی  ها است که ما را به نور خواهد رساند.


همچنین علی حاجی زاده از رزمندگان قمی دفاع مقدس که در عملیات الی بیت المقدس (آزادسازی خرمشهر) نیز حضور داشت در گفتگو با خبرنگار قم فردا در پاسخ به این سوال که مقاومت در خرمشهر و مقاومت در سوریه چه تشابهی با هم دارند گفت: مسیر یکی است ، حضرت آقا هم فرمودند گوش های شنوا صدای گلوله ها را می شنوند آن موقع در مرزهای ایران جنگ بودعده ای صدای گلوله را شنیدند و رفتند ، امروز هم گوش های شنوا صدای گلوله ها را از سوریه می شنوند این یک واقعیت و یک مسیر است، که در آن مسیر یک عده هستند و انتخاب می کنند و به مقام شهادت می رسند.

وی افزود: اسلام مرز جغرافیایی و قومیت و زبانی ندارد در دوران دفاع مقدس جوانان قمی در صف اول اعزام به اهواز بودند و در آزادی خرمشهر جانفشانی های زیادی کردند: سال 61 گردان مالک قم(300 نفر)  به تیپ 27 محمد(ص)اعزام شد ، یک گردان از قم به لشکر 7 ولیعصر (عج)رفت،  فرمانده گردان مالک قم شهید احمد بابایی بود ، 3 گروهان تشکیل داده شد و حاج غلامرضا جعفری که در حال حاضر در قید حیات هستند فرمانده یکی از گروهان ها ، آقای بکا که  نمی دانم در قید حیات هستند یا خیر فرمانده گروهان دیگر و  فرمانده گروهان سوم هم شهید ناصر شهریاری بود.

رزمنده دفاع مقدس گفت: گردان مالک قم به انرژی اتمی نزدیک آبادان که خط مقدم بود اعزام شد ، در انرژی اتمی 40 روز آموزشی فرا گرفتم دوره های سختی را گذراندیم  زیرا به ما گفته بودند که شما باید خط را بشکنید خط های  آبادان، خرمشهر و اهواز را باید در شب اول بگیریم ، 20 کیلومتر با خط دشمن فاصله داشتیم و در شب عملیات گردان مالک را با قایق ها و بلم ها کنار کارون منتقل کردند و ساعت 10 الی 11 شب به خط دشمن رسیدیم که عملیات شروع شد. من آن زمان کمک آرپیچی زن شهید ابراهیم جنابان بودم.

حاجی زاده تصریح کرد: جوانان شهرهای دیگر  نیز در عملیات آزاد سازی خرمشهر حضور داشتند از جمله  رزمندگان  اصفهان ،نجف آباد ، تهران ، قم، ورامین ، کرج ، تبریز،شوش و البته باید گفت  اکثرا جوانان خرمشهر بودند که در آزادی خرمشهر نقش داشتند.

این روزها مدافعان سلامت در مسیر همان رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم حرکت می کنند در دوران دفاع مقدس حوادث و اتفاقات ماندگار زیادی رخ داده بود که متاسفانه به دلیل عدم امکانات کافی ثبت و ضبط نشده اما این روزها فداکاری مدافعان سلامت به صورت فیلم و عکس ثبت و ضبط می شود.

رضا ابوذر مسئول انجمن سینمای جوان قم گفت: سینماگران استان ۲۰ فیلم داستانی و ۵۰ مستند پیرامون تلاش مدافعان سلامت برای مقابله با کرونا ساختند.

وی افزود: جوانان فیلم‌ساز قم از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا در قالب تیم‌های مختلف برای تهیه فیلم‌های داستانی و مستند به‌صورت خودجوش بسیج شدند.

وی ادامه داد: فیلم‌سازان استان با نگارش فیلم‌نامه‌هایی با موضوع کرونا و همچنین با حضور در مراکز بهداشت و درمان و تصویربرداری از زحمات مدافعان سلامت،‌ شرایط بیماران و توصیه‌های بهداشتی را در قالب مستند و فیلم به تصویر کشیدند.

ابوذر بابیان این‌که برخی از این تولیدات در شبکه‌های سراسری سیما منتشر و در کشور جریان ساز شد، ‌گفت: سینماگران جوان قم متعهدانه برای به تصویر کشیدن و ادای دین به کادر درمانی در بیمارستان‌ها حضور یافتند که این موضوع ماندگار شد.


انتهای پیام/170
محسن خداپرست

http://qomefarda.ir/20592
اخبار مرتبط

نظرات شما