آتش‌نشان قمی:

آتش‌نشانان مانند رزمندگان اسلام هستند/ آتش‌نشانی قم تجهیزات روز دنیا را در اختیار دارد

آتش‌نشان قمی با اشاره به اینکه آتش‌نشانان مانند رزمندگان اسلام هستند که برای نجات مردم به جنگ با آتش می‌روند گفت: امکانات و تجهیزات روز دنیا را در آتش‌نشانی قم در اختیارداریم و ازلحاظ استانداردهای ایستگاه‌های آتش‌نشانی، قم اولین شهر ایمن کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آتش نشانی جز مشاغل سخت و مقدسی است که انسان ها از هر قشر و سلیقه به این افراد احترام گذاشته و آنان را رزمندگان مدافع مردم می دانند.

سالیان سال است که مشاغل سخت و زیان آور دغدغه بسیاری از کارگران بوده و هست، از جمله افرادی که همیشه به‌دنبال بهره‌مندی از مشاغل سخت و زیان آور بودند، آتش نشانان بودند که با تمام وجود در عملیات‌ها از جان هموطنان خود دفاع می‌کنند اما هنوز جز مشاغل سخت ثبت نشده بودند این دغدغه بعد از حادثه پلاسکو پررنگ‌تر شد.

تا اینکه سال 97 تمام مشاغل عملیاتی آتش نشانی در سراسر کشور که تابع قانون کار هستند با مصوبه شورای عالی حفاظت فنی مشمول مشاغل سخت و زیان آور شدند که لیست مشاغل عملیاتی را پیوست.

به مناسبت 7 مهر روز آتش نشان ضمن گرامی داشت این روز با یکی از آتش نشانان قم که به گفته همکاران وی  جزء بهترین آتش نشانان قم است به گفتگو نشستیم.

قم فردا: خودتان را معرفی کنید.
سید محمد حسینی متولد سال ۱۳۵۹ دارای مدرک کارشناسی حفاظت پیشگیری از حریق و حوادث هستم و دو فرزند پسر دارم و ۱۸ سال است که مشغول کار در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قم می باشم.

قم فردا: چرا این شغل سخت و خطرناک را انتخاب کردید؟

 به دلیل علاقه زیاد به خدمت کردن به مردم و روحیه شخصی ام، همچنین اینکه آتش نشانی رابطه مستقیم با تربیت بدنی دارد بعد از مراحل تست های ورزشی وارد سازمان آتش نشانی شدم.

بنده از بدو ورودم به سازمان آتش نشانی به عنوان مأمور آتش نشان شروع به خدمت رسانی کردم پس از گذشت چند سال با گرفتن مدرک آموزشی و گذراندن دوره های تکمیلی و تخصصی به عنوان معاون شیفت و سپس بعد از ۴ سال سابقه کار به عنوان فرمانده شیفت انتخاب شدم با توجه به علاقه زیاد اینجانب به شغل آتش نشانی و آتش نشان بودن، ادامه تحصیل داده و مدرک کارشناسی حفاظت پیشگیری از حریق و حوادث را اخذ نمودند سپس به عنوان مسئول فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قم رئیس چهار ایستگاه آتش نشانی شروع به خدمت رسانی کرده و در حال حاضر به عنوان مدیر فنی سازمان و مشاور و مدیر عامل در حوزه عملیات در خدمت مردم و مجاوران کریمه اهل بیت علیه السلام می باشم.

قم فردا: خانواده شما با انتخاب این شغل مخالفتی نداشتند؟

 خانواده من مشکلی برای پذیرش این شغل پرخطر نداشتند زیرا به انتخاب من احترام گذاشتند و همواره در حال دعا کردن می باشند و از خداوند متعال خواستار سلامتی برای من و همکارانم هستند.

قم فردا: نگاه مردم به شما وقتی متوجه می شوند آتش نشان هستید چگونه است؟

 نگاه مردم به آتش نشانان بسیار مثبت است و هر کجا که متوجه می شوند آتش نشان هستم با من با احترام برخورد می کنند الحمدلله آتش نشانان جایگاه نسبتاً خوبی در دل مردم دارند.

قم فردا: از سختی ها این شغل برایمان بگویید؟

آتش نشانی جز مشاغل سخت است سختی این شغل ابتدا دوری از خانواده است و اینکه زمانی که به محل کار می رویم نمی دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا دوباره به خانه باز خواهیم گشت یا نه؛ آتش نشان همانند رزمندگان اسلام هستند و برای نجات مردم به جنگ با آتش می رود.

قم فردا: خاطره خاصی که برای خوانندگان جالب باشد را برایمان تعریف کنید؟

هر زمان که بتوانیم جان و مال مردم را نجات دهیم برای ما شیرین ترین خاطره است اما خاطره ای که در ذهن مانده مربوط به حریق مجتمع سحر غم می باشد که به وسیله نردبان آتش نشانی توانستیم به سرعت حدود ۷۰ نفر را از میان دود و شعله نجات دهیم.

قم فردا: امکانات آتش نشانی و خدمات ایمنی قم را چطور ارزیابی می کنید؟

 امکانات آتش نشانی در این چند سال اخیر متحول شده است امکانات و تجهیزات روز دنیا را در اختیار داریم هم از لحاظ استانداردهای ایستگاه های آتش نشانی، قم اولین شهر ایمن کشور است.

در ایام کرونا آتش نشانی قم پای کار بود  در این خصوص توضیح می دهید؟

قم فردا: در ایام کرونا تمام نیروهای آتش نشانی قم جهت ضدعفونی معابر و مراکز درمانی و مکان های عمومی و دولتی به صورت شبانه روزی اقدام نموده و در همه مراحل به نحو احسن به خدمت‌رسانی به مردم قم اقدام کردند.

قم فردا: از اینکه وقت خود را در اختیار ما گذاشتید سپاسگزارم

حسینی: من هم از شما تشکر می کنم.

گفتگو از مرضیه مهدیلو

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/20601
اخبار مرتبط

نظرات شما