انتقاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی از پایین آمدن میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در میان همشهریان قمی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه روند بیماری از ابتدای شهریورماه در سطح استان افزایشی بوده است، گفت: مردم باید به ما اعتماد کرده و از همگان رعایت کامل پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را خواستاریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا قدیر روند سرایت و ابتلا به بیماری کرونا را بسیار بالا دانست و اظهار داشت: وضعیت شیوع این بیماری در قم بسیار نگران‌کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با انتقاد از پایین آمدن میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در قم از سوی همشهریان گفت: مردم باید به ما اعتماد کرده و از همگان رعایت کامل پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را خواستاریم.

وی حمایت مردم را بزرگترین پشتوانه در کاهش انتقال ویروس کرونا دانست و تاکید کرد: از متولیان می‌خواهیم نظارت منسجمی بر فعالیت صنوف در سطح شهر داشته باشند.

قدیر با بیان اینکه روند بیماری از ابتدای شهریورماه در سطح استان افزایشی بوده است، تصریح کرد: متأسفانه با توجه به افزایش آمار مبتلایان، میزان بستری‌ها نیز افزایش چشم‌گیری یافته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر لزوم رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی همشهریان تاکید کرد و افزود: با توجه به افزایش بیماران بستری در بیمارستان‌ها، این روزها شاهد افزایش مرگ مبتلایان به بیماری کرونا نیز بوده‌ایم.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص تأمین و تولید ماسک ظرفیت‌سازی خوبی با کمک تولیدکنندگان در سطح استان انجام شد و در حال حاضر ماسک به‌وفور در دسترس مردم قرار دارد.

وی با اشاره به دپوی دو میلیون ماسک سه لایه در سطح استان ابراز کرد: مصرف روزانه دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی حدود 20 هزار ماسک است که قرار بوده این تعداد اضافه شود.

قدیر با بیان اینکه دپوی ماسک سه ماه بوده و قرار شده این کار به پنج ماه برسد، ادامه داد: تعداد استفاده از ماسک n95 حدود سه هزار عدد بوده و با توجه به نیاز مصرف‌کننده و مشکلاتی که تولیدکنندگان در مسیر تولید ماسک دارند به نظر بنده میزان صادرات نباید خیلی زیاد باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان با اشاره به وجود مشکل تولید الکل در سطح استان عنوان کرد: دو تولیدکننده در سطح استان برای رفع این مشکل اعلام آمادگی کرده‌اند، این دو تولیدکننده به ما مراجعه داشته‌اند که قرار شد مساعدت‌های لازم برای حل مشکل صورت بگیرد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20637
اخبار مرتبط

نظرات شما