تولید غذای سالم، ‌محور فعالیت صنعت دامپروری قم است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: تامین امنیت غذایی و تولید غذای سالم، محور فعالیت صنعت دامپروری استان در سال جهش تولید است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی‌اصغر همت بیان کرد: نحوه فعالیت واحدهای پرورش دام استان به‌منظور کنترل شاخص‌های کیفی به‌صورت مستمر رصد می‌شود و همین نکته موجب شده است تا محصولات دامی تولیدشده در قم از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.

وی افزود: طی سال‌های اخیر تلاش شد تا ساختار واحدهای پرورش دام استان مطابق استانداردهای تعیین‌شده، اصلاح و مجوز ادامه فعالیت بر این اساس داده شود.

وی ادامه داد: قم یکی از استان‌های پیشرو در صنعت پرورش دام است و تولیدات آن در این بخش، علاوه بر تامین نیاز استان به سایر مناطق کشور صادر می‌شود.

همت گفت: در همین رابطه سالانه بیش از ۱۵۶ هزار تن شیر و ۳۸هزار تن گوشت قرمز دام سبک و سنگین در قم تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: تامین علوفه مناسب یکی از مهمترین عوامل موردنیاز در ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت واحدهای دامپروری استان و تولید غذای سالم برای شهروندان است که در این رابطه طرح‌های مختلفی همچون توسعه کشت‌ گیاهان علوفه‌ای مناسب با آب‌وهوای قم را در دستور کارداریم.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم  فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار تن خانم هستند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20814
اخبار مرتبط

نظرات شما