نقد و بررسی بازی FIFA 2021/ عنوانی پر از جذابیت که باب میل منتقدان نبود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به جرئت می‌توان گفت یکی از مورد انتظارترین عناوین دنیای بازی‌های رایانه‌ای که هر ساله نسخه جدید از آن وارد بازار می‌شود، عنوان FIFA است. این بازی بسیار محبوب توسط شرکت EA طراحی شده است و این شرکت هر ساله نسخه جدید این بازی را به همراه بهبود در بخش گرافیک و گیم پلی و همچنین اعمال آخرین تغییرات بازیکنان در لیگ‌های مختلف دنیا وارد بازار می‌کند. رقیب اصلی این عنوان شبیه سازی ورزشی عنوان PES است که توسط شرکت کونامی طراحی شده و گیم پلی آن فانتزی‌تر از بازی FIFA است. در شرایط کنونی جهان و با وجود شیوع ویروس کرونا در جهان، بسیاری از شرکت‌های سازنده عناوین رایانه‌ای اعلام کردند که بازی‌های جدید آن‌ها با تاخیر عرضه خواهد شد و حتی برخی از آن‌ها به طور موقت ساخت عنوان رایانه‌ای خود را به تاریخی نامعلوم موکول کردند.

اما ظاهرا شرکت EA هیچ نگرانی از وضع کنونی جهان ندارد و این شرکت عالام کرده که بازی FIFA 2021 بدون هیچ گونه تاخیری وارد بازار خواهد شد. از طرفی هم نباید فراموش کرد که نسل فعلی کنسول‌های بازی آخرین روزهای عمر خود را سپری می‌کنند و شرکت EA به احتمال بسیار زیادی قصد دارد عنوان خود را روی دو نسل از کنسول‌ها عرضه کند تا از این طریق سود بیشتری از فروش عنوان مذکور بدست آورد.

به طور کلی اگر بخواهیم درباره بازی FIFA 2021 توضیح دهیم این عوان تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود ندارد و از همان قابلیت‌های نسخه قبلی خود بهره می‌برد. گفتنی است که طبق اعلام شرکت الکترونیک آرتز این نسخه از FIFA قوی‌تری و برترین نسخه از این مجموعه خواهد بود که تاکنون هیچ کدام از گیمرها آن را تجربه نکرده‌اند.

بازی FIFA 2021

الکترونیک آرتز تمرکز خاصی روی حالت ولتا کرده است

سال گذشته شرکت الکترونیک آرتز حالت ولتا را به این بازی اضافه کرد که همان فوتبال خیابانی است؛ در نسخه قبلی این حالت صرفا به بخش چند نفره و تک نفره محدود شده ود اما در نسخه جدید و آینده طبق اعلام شرکت الکترونیک آرتز به آن بخش داستانی اضافه شده است و گیمر در این حالت می‌تواند با انتخاب فرصت‌های شغلی مختلف کاراکتر خود را برای مسابقات چند نفره آماده کند.

از دیگر تغییرات اعمال شده روی این بازی می‌توان به پویاتر شدن بازی و تغییراتی در بخش هجومی بازی اشاره کرد. هنوز این بازی در دسترس عموم قرار نگرفته است اما طبق اعلام شرکت الکترونیک آرتز، در این نسخه از بازی سعی شده است تا جای ممکن شیوه پاس دادن بازیکنان، دریافت توپ و حملات آن‌ها بهبود داشته باشند. علاوه بر این در شیوه دفاع بازیکنان در عنوان FIFA 2021 نیز تغییراتی اعمال شده است که از میان آن‌ها می‌توان به سرعت بالا در بازگشت بازیکنان به خط دفاعی و بهبود هوش مصنوعی بازی اشاره کرد.

بهبود بسیار زیاد گیم پلی بازی FIFA 2021

در بخش گیم پلی عنوان FIFA 2021 نیز باید گفت که تاکتیک‌ و حرکات نمایشی بازیکنان به شدت بهبود یافته‌اند و گیمرها می‌توانند هم اکنون از دریبل Agrib Dribbling که شخصیت‌های بزرگ فوتبال جهان توانایی اجرای آن‌ها را دارند، استفاده کند. استفاده از این دریبل با سرعت و دقت بسیار بالایی همراه است و به این ترتیب گیمر در مسابقات آنلاین و در هنگام مواجه شدن با یک بازیکن بسیار ماهر می‌تواند با استفاده از این نوع دریبل به راحتی از او عبور کرده و به مسابقه ادامه دهد. طبق اعلام شرکت EA این نوع دریبل از حرکات مسی و برناردو سیلوا کپی برداری شده است و این بازیکنان نیز در بازی بالاترین مهارت در اجرای این نوع دریبل را دارند.

استفاده از تاکتیک‌های جدید در حین اجرای بازی، لذت بسیار بالایی را به گیمر القا خواهد کرد و گیمر پس از گذشت چند ساعت از بازی خسته نخواهد شد.

عنوان FIFA 2021

تغییر در شیوه حمله بازیکنان در FIFA 2021

از دیگر تغییرات اعمال شده روی گیم پلی بازی FIFA 2021 می‌توان به شیوه حمله بازیکنان اشاره کرد.تا پیش از این گیمرها می‌توانستند انتخاب کنند که کدام بازیکن پاس ارسالی از سوی او در حملات را دریافت کند؛ حال امکان انتخاب جهت مناسب نیز به بازی آن‌ها اضافه شده است و گیمرها می‌توانند جهت حمله تیم خود را نیز انتخاب کنند.

 امکان ثابت کردن بازیکنان نیز یکی دیگر از امکانات اضافه شدن به گیم پلی بازی FIFA 2021 است و گیمر می‌توان هر کدام از بازیکنانی را که دوست داشت در نقطه‌ای از زمین ثابت کند تا در صورت حمله یا دفاع بتواند تیم خود را پشتیبانی کند. گفتنی است که گیمر باید مراقب خط آفساید باشد چرا که در غیر این صورت امکان ثابت کردن بازیکن وجود نخواهد داشت. علاوه بر این قابلیت ثابت کردن بازیکن به گیمرها امکان تغییر در شیوه دریافت توپ از سوی هوش مصنوعی بازی را نیز خواهد داد.

هوش مصنوعی FIFA 2021

بهبود عملکرد هوش مصنوعی بازی

یکی دیگر از تغییرات اعمال شده روی بازی بهبود هوش مصوعی بازی است. در بازی FIFA 2021 هوش مصنوعی بازی می‌تواند مکان مناسب‌تری را برای حرکت بازیکنان پیدا کند تا در صورت پاس دادن گیمر، بازیکنان کمترین میزان خطا را داشته باشند. علاوه بر این ضریب نفوذ هر بازیکن نیز افزایش یافته است و هوش مصنوعی می‌تواند بهترین راه را برای نفوذ به خط دفاعی تیم حریف پیدا کند.

تغییر در شیوه دفاع بازیکنان و خط دفاعی آن‌ها

همانقدر که شرکت الکترونیک آرتز روی حمله و شیوه پاس دادن بازیکنان تمرکز کرده، روی شیوه دفاع بازیکنان نیز دقت داشته و این موضوع نیز با بهبود بسیار خوبی همراه شده است. در بازی FIFA 2021 هنگامی که کوچک‌ترین حمله‌ای از سوی بازیکنان حریف صورت گیرد، هوش مصنوعی بازی متوجه آن شده و به سرعت تیم را به عقب هدایت می‌کند. این موضوع بسیار در مسابقات آنلاین به چشم خواهد آمد، چرا که بسیاری از گیمرهایی که حتی مهارت بالایی در اجرای این بازی دارند نیز با کوچک‌تر ن حله‌ای از سوی حریف شکست می‌خوردند و علت آن هم نقص در سرعت تصمیم گیری بازیکنان برای بازگشت به خط دفاعی بود.

در بخش تکل نیز باید گفت بازی به میزان قابل قبولی بهبود پیدا کرده است و تا جای ممکن سعی می‌شود تکل‌ها دقیق و با کمترین خطا زده شوند تا از این طریق داور مسابقات از گیمر خطا نگیرد. از آن طرف نیز بازیکنان به سرعت نسبت به تکل پاسخ می‌دهند و به راحتی از روی بازیکنان خواهند پرید. با این حال اخبار منتشر شده از این بخش از عنوان FIFA 2021 خبر از وجود نقص در آن می‌دهند و ظاهرا هنوز هم امکان ارتقا خط دفاع وجود دارد.

منوی FIFA 2021

بخش داستانی در حالت ولتا

در حالت ولتا بخش داستانی جدیدی به نام The Debut اضافه شده است که به عنوان مقدمه‌ای از مارکت فوتبال‌های خیابانی شناخته می‌شود. با طی کردن ماموریت‌ای موجود در حالت ولتا، کاربران می‌توانند به بازیکنان مختلفی دست پیدا کنند؛ گفتنی است بازیکنان بسیار بزرگی نظیر رونالدو در آخرین مراحل بازی یافت خواهند شد و احتمالا برای دسترسی راحت‌تر به آن‌ها گیمر احتیاج به خرید بتل پس خواهد داشت.

بر اساس آنچه که شرکت الکترونیک آرتز اعلام کرده است، در هفته اول به گیمرها لباس تیم پاریسن ژرمن داده خواهد شد.

بازی FIFA 2021

نمرات بسیار ضعیف داده شده به FIFA 2021 از سوی منتقدان

با وجود تمامی موارد اضافه شده به بازی FIFA 2021 اما ظاهر این بازی ایرادات بسیار زیادی دارد و شاید بتوان گفت عنوان مذکور پایین ترین امتیازات را برای مجموعه FIFA در چند سال اخیر به ثبت رسانده است. منتقدان بر این باورند که در این بازی امکان حمله بسیار پایین و امکان دفاع بسیار بالا رفته و این موضوع بدترین اتفاق برای یک بازی در سبک شبیه سازی فوتبال است. علاوه بر این ظاهرا منوی بازی بیش از حد پیچیده شده است و گیمرها در منو سردرگم خواهند شد.

اگر بخواهیم امتیازات داده شده به این بازی را یادآوری کنیم، بالاترین امتیاز داده شده به آن ۸۴ و پایین‌ترین امتیاز ۶۰ است که نوعی فاجعه برای شرکت الکترونیک آرتز به شمار می‌رود.

بازی FIFA 2021 قرار است در ۱۸ مهر ماه برای کنسول‌های PS4، Xbox One، نینتندو سوییچ و پلتفرم کامپیوتر وارد بازار شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20863
اخبار مرتبط

نظرات شما