رسانه فرصتی برای ارتقاء فرهنگ شهروندی در حوزه ترافیک

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر تأثیر رسانه در ارتقاء فرهنگ شهروندی، گفت: سازمان آماده شنیدن نقدهای تخصصی در این حوزه بوده و باید هر شهروندان با نگاهی تخصصی ناظر عملکرد مدیران باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی نیک با بیان ابعاد فعالیت سازمان حمل‌ونقل عمومی در شهر، اظهار داشت: یکی از سازمان‌های تأثیرگذار در ایجاد نظم شهر و هدایت ترافیک به سمت قانونمندی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری است.

 

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اجرای المان‌های هدایتگر را یکی از عوامل مؤثر در ایجاد نظم عمومی در حوزه حمل‌ونقل خواند و افزود: برای تشویق مردم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیازمند اطلاع‌رسانی و اجرای المان‌های هدایتگر در مسیرهای شهری هستیم.

نیک با یادآوری چالش‌های حوزه ترافیک، گفت: امروزه رعایت قوانین ترافیکی و هدایت درست ترافیک با اجرای تابلوها ترافیکی، طرح و نقش‌های کف خیابان‌ها و تابلوهای هدایت مسیر یکی از شاخص‌های میزان توسعه‌یافتگی در یک شهر است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه‌ای “شهر ما” و بخش‌های مختلف جشنواره، بیان کرد: این جشنواره فرصت مناسبی برای ارتقاء فرهنگ شهروندی در حوزه حمل‌ونقل بوده و رسانه‌ها می‌توانند نقش مؤثری در این حوزه داشته باشند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم لازمه رسیدن به شرایط مطلوب ترافیکی را همکاری شهروندان و رعایت قوانین و مقررات دانست و تأکید کرد: برای رسیدن به این شرایط مطلوب باید به نقش رسانه فراتر اطلاع‌رسانی توجه کرده و بدانیم شکل‌گیری فرهنگ عمومی در دستان این حوزه است.

نیک با دعوت از مردم و خبرنگاران برای شرکت در جشنواره”شهر ما” خاطرنشان کرد: سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم آماده شنیدن نقدهای تخصصی در این حوزه بوده و باید هر شهروندان با نگاهی تخصصی ناظر عملکرد مدیران باشند.

وی در پایان گفت: جشنواره رسانه‌ای “شهر ما” فرصتی است برای برقرار ارتباط مؤثر بین متخصصان حوزه ترافیک و سازمان حمل‌ونقل و ترافیک تا بتوانیم شاهد پویایی بیشتری در این حوزه باشیم.

 

 

 

انتهای پیام/




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20984
اخبار مرتبط

نظرات شما