وضعیت کوره‌های اطراف قم در وسعت ۱۰۰۰ هکتاری زیبنده شهر نیست/عملیات عمرانی تقاطع ولیعصر(عج) در مراحل پایانی است

مدیر منطقه پنج قم گفت: در حال حاضر وضعیت کوره‌های اطراف قم در وسعت 1000 هکتاری، زیبنده شهر نیست و باید ساماندهی شده و در راه‌سازی و بازگشایی‌ها، این نازیبایی‌ها از بین برود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علیرضا اقبالیان با تشریح وضعیت منطقه پنج قم و اجرای پروژه‌ها اظهار داشت: محدوده منطقه ۵ شهرداری در حدود ۷۹۰۰ هکتار بوده که ۱۳۰۰ هکتار داخل محدوده و بیش از پنج هزار و۵۰۰ هکتار خارج از محدوده است، به‌طوری‌که موقعیت جغرافیایی داخلی و خارجی محدوده از نظر محیط مسکونی، کارگاهی، کارخانه‌ای و صنایع ساختمانی تفاوت دارد.

مدیر منطقه پنج قم افزود: محدوده این منطقه از خیابان شهید محلاتی، میدان پلیس، خیابان کلهری، بلوار فردوسی، بلوار پیامبر اعظم(ص) و پنج کیلومتر به سمت جمکران و بلوار خلیج‌فارس است که خدمت‌رسانی در آن انجام می‌شود.

اقبالیان با بیان اینکه افراد ساکن در منطقه پنج بالغ‌بر۹۰ هزار نفر بوده که این آمار غیر از اتباع خارجی ساکن بوده که سرشماری مشخصی دارند، ابراز کرد: افتخار داریم به تمامی اهالی این منطقه خدمات عمرانی، ساخت‌وساز و خدمات شهری ارائه می‌دهیم و خادمین مسجد مقدس جمکران در خدمت شهروندان و زائران هستیم.

وی با اشاره به پروژه‌های این منطقه عنوان کرد: پروژه‌های عمرانی بسیار بزرگی در محدوده منطقه پنج انجام می‌شود که شاخص‌ترین آن بلوار فردوسی و زیرگذر بلوار فردوسی است که رینگ دوم شهری در حدفاصل شهید صدوقی و خیابان جمهوری را به پیامبر اعظم(ص) و خیابان کلهری و همچنین به بلوار امام علی(ع) از سمت شهید محلاتی اتصال می‌دهد.

مدیر منطقه پنج قم عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از پروژه‌های منطقه پروژه سه سطح میدان ولی‌عصر(عج) است که به‌طور کامل تا سه ماه آینده در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

اقبالیان ادامه داد: در حال حاضر وضعیت کوره‌های اطراف قم در وسعت ۱۰۰۰ هکتاری، زیبنده شهر نیست و باید ساماندهی شده و در راه‌سازی و بازگشایی‌ها، این نازیبایی‌ها از بین برود، به‌تازگی تملک در این بخش نیز آغازشده و با تعامل مردم به‌خوبی پیش می‌رود تا بتوانیم خیابانی را بازگشایی کنیم.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20996
اخبار مرتبط

نظرات شما