دیدار طلاب جامعة المصطفی با رهبر معظم انقلاب تجلی یک ولایت بین المللی کم نظیر با بار عاطفی فراوان بود

سهیل اسعد گفت: دیداررهبر معظم انقلاب با طلاب جامعه المصطفی، ملاقات با رهبران آینده جامعه تشیع در سایر کشورها است، افرادی که آینده عالم تشیع در سایر کشور ها را در دست دارند و درآینده نیز ذی نفوذخواهند بود و آن دیدار تجلی یک ولایت بین المللی کم نظیر با بار عاطفی فراوان بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سهیل اسعد از طلابی که در سفر ده سال قبل رهبر معظم انقلاب به قم در حرم حضرت معصومه(س) با ایشان دیدار داشتند، وی در گفت و گو با  خبرگزاری حوزه، درابطه با احساسات خود و طلاب جامعه المصطفی در آن روز، عنوان کرد: این دیدار برای بیشتر طلاب غیر ایرانی، اولین دیدار با رهبر معظم انقلاب بود و اینکه ایشان در یک سفر محدود با طلاب غیر ایرانی نیز دیدار کردند، افتخاری بزرگ برای ما محسوب می‌شد.

وی با اشاره بر اینکه این دیدار یک مرحله حساس و مثبت برای طلاب خارجی بود، بیان کرد: ایشان در یک ارتباط صمیمانه، همانند یک پدر طلاب خارجی را به پروانه های عاشق تشبیه کردند و زمانی که ایشان خطاب به ما فرمودند، شما غریبه نیستید بلکه صاحب‌خانه هستید، همه طلاب همچون کودکان خردسال اشک می‌ریختند.

این دانش آموخته جامعه المصطفی،  با بیان اینکه بیشترین تاکید آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، به مباحث اخلاقی و نماز بود، اظهار کرد: ملاقات با طلاب جامعه المصطفی، ملاقات با رهبران آینده جامعه تشیع در سایر کشورها است، افرادی که آینده عالم تشیع در سایر کشور ها را در دست دارند و درآینده نیز ذی نفوذ خواهند بود و آن دیدار تجلی یک ولایت بین المللی کم نظیر با بار عاطفی فراوان بود.
وی در خصوص جمله رهبر معظم انقلاب که فرموند، معارف اسلامی ذاتا جذاب هستند و به طلبه های غیر ایرانی نیز توصیه کردند که اخلاق، تواضع و محبت نسبت به مردم بهترین روش انتقال این معارف نجات بخش به ملت است، عنوان کرد: مباحث مربوط به اخلاقی نباید در چارچوب قانونی و رسمی بیان شود؛ زیرا محبت کردن را نمی‌توان به مردم الزام کرد و حوزه علمیه نیز به معنای قانون و مدیریت است و این امر وظیفه ی خود افراد است.

این روحانی آرژانتینی ادامه داد:بعضا فضای حوزه علمیه بیشتر از معنویت به علمیت توجه دارد و تغییر زیادی نیز در این زمینه رخ نداده است؛ زیرا این امر نشأت گرفته از ساختار حوزه است که در چارچوب امتحان، نمره و... معنویت را از بین می‌برد.
وی در خصوص علت تاکید امام خمینی(ره) وحضرت آیت الله خامنه ای نسبت به امت اسلامی، گفت: امت اسلامی جزئی جدایی ناپذیر از مثلث رهبر، اسلام و امت اسلامی است که در همه کشور ها باید باشد و در انقلاب اسلامی ایران نیز این وجود داشت.
سهیل اسعد با اشاره براینکه در معادلات جهانی شدن اسلام «امت اسلام» جزئی جدایی ناپذیر است، تصریح کرد: علت تاکید  این است که رهبران آینده آگاه شوند که رهبر فرد نیست، بلکه حرکتی است که اصل آن نیز یک حرکت مردمی است و علمای دین نیز بدانند حقانیت رهبری یک امت، نیازمند امضای آن امت است.
 وی با تاکید بر اینکه انتقال معارف دین اولین گام است که رهبر آن را انجام می‌دهد، خاطر نشان کرد: تفسیر و اجرای معارف دین، تربیت نسل آینده و...با امت اسلامی است و آینده اسلام نیز در دستان امت اسلامی است نه عالمان دین؛ زیرا عالمان دینی بعد از مدتی می روند و همچنین یک عالم اسلامی خوب از یک امت اسلامی به وجود می‌آید.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/21121
اخبار مرتبط

نظرات شما