قم فردا گزارش می‌دهد؛

سفر خوش‌یمن رهبر انقلاب برای اهالی نیروگاه

نزدیک به نیمی از جمعیت قم در مناطق 2 و 6 شهرداری که به محله نیروگاه معروف است قرار دارد اهالی این محله ها از انقلابی ترین و ولایت مدارترین مردمان قم هستند که گاهی در تبعیض جغرافیایی با مناطق دیگر قرار می گیرند اما به یمن سفر رهبر انقلاب سهم قابل توجهی از پروژه های عمرانی به این مناطق اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،بیست و هفتم مهرماه سال 1389 یادآور روزی است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی قدم های پر خیر و برکت خود را بر سرزمینی نهادند که مضجع شریف حضرت معصومه(س) در آن واقع است و در حقیقت قم شهری است که خاستگاه انقلاب اسلامی است.

رهبر معظم انقلاب در این سفر 10 روز میهمان مردم مهمان نواز، ولایت مدار و خون گرم استان قم بودند و معظم له طی این سفر دیدارهایی را با اقشار مختلف مردم، حوزویان و مراجع تقلید داشتند.

در ایام سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به قم قرار داریم سفری که باعث اتفاقات بسیار نیک در قم از جمله مناطق کمتر برخوردار قم شده است، به گفته بهشتی پور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم : با توجه به عقب افتادگی های زیاد قم بویژه از دوران قبل از انقلاب، باید گفت این دو سفر مقام معظم رهبری به‌ویژه سفر دوم سبب شد که قم به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اینکه این روند سبب حرکت به سمت و سوی تعادل منطقه ای در استان قم شد اظهار کرد: آمار نشان می دهد که 315 پروژه از سال 1389 بر اساس اعتبارات سفر رهبری  و 400 پروژه هم به صورت مشترک شامل اعتبارات سفر رهبری، اعتبارات استانی و اعتبارات ملی دیده شد و این آمار در مجموع به 715 پروژه استانی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 800 میلیارد تومان رسید.


ساخت و تجهیز ۱۳ ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی، ۲۴ بوستان در مناطق مختلف شهری آسفالت معابر،تملک و اصلاح ورودی شهر جعفریه قم و تملک و بهسازی بافت فرسوده شهری در منطقه دروازه ری و چهل اختران، طرح 250 واحدی مسکن محرومین ، 11 طرح آموزشی، فرهنگی، بهسازی راه روستایی، آب‌رسانی به سلفچگان، ساماندهی، بهسازی و روشنایی معابر پردیسان و تکمیل ساختمان مونیتورینگ و مدیریت بحران فرماندهی نیروی انتظامی استان قم تنها بخشی از پروژه های عمرانی و خدماتی به برکت سفر رهبر معظم انقلاب به قم بود .

همچنین از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب، ۴۰ دستگاه اتوبوس نیز به ناوگان اتوبوس رانی شهری اضافه شد و در راستای تأمین اوقات فراغت زائران، تجهیزات بازی برای بوستان علوی خریداری شد.

مطالبات به حق اهالی نیروگاه

 مقام معظم رهبری در سفر به قم به تنها محله ای که مستقیماً اشاره کردند منطقه نیروگاه بود که فرمودند: منطقه‌ی نیروگاه که گفتند، با همه‌ی محرومیت هایی که دارد، مردم آنجا جزو مشتاق‌ترین و علاقه‌مندترین مردم در جهت انقلاب و در جهت آرمان‌های انقلاب‌اند؛ این را ما اطلاع داریم در دوران دفاع مقدس هم همین جور بوده، بعد از آن هم تا امروز همین جور بوده است. یا محله‌ی شاه ابراهیم و محلات دیگری که محلات فقیر و عقب‌مانده‌ی قم هستند، باید با رویکرد امور رفاهی، بهداشتی، آموزشی و خدماتی، یک فکر اساسی برای این محلات بشود.


نزدیک به  نیمی از جمعیت قم در مناطق 2 و 6 شهرداری که به محله نیروگاه معروف است قرار دارد اهالی این محله ها از انقلابی ترین و ولایت مدارترین مردمان قم هستند که گاهی در تبعیض جغرافیایی با مناطق دیگر قرار می گیرند اما به یمن سفر رهبر انقلاب سهم قابل توجهی از پروژه های عمرانی به این مناطق اختصاص یافت.

خواسته ها و دغدغه های مردم انقلابی محله های یاد شده مطالبات به حقی است که مدت ها روی زمین مانده بود از جمله آسفالت نبودن برخی خیابان ها و خرابی و کیفیت نامناسب آسفالت بسیاری از کوچه ها و خیابان‌های، نبود امکان تفریحی ، ورزشی و خدماتی که بعد از سفر رهبر معظم انقلاب در مهر و  آبان سال ۸۹ به قم و تأکید ویژه در خصوص این منطقه اتفاقات خوشایند عمرانی و فرهنگی زیادی در این منطقه رخ داده است.

بعد از سفر رهبر معظم انقلاب به قم پروژه های عمرانی زیادی در محله های کمتر برخوردار از جمله منطقه نیروگاه قم انجام شد از جمله بازگشایی مسیرهایی که می توانست تأثیرگذار در مسئله ترافیک این محله ها باشد.

از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به قم و در منطقه نیروگاه پروژه‌های زیاد انجام شده و در حال انجام است، ۹۵ درصد پروژه خیابان شهیدان فهیمی انجام شده، خیابان کارگر بازگشایی شد، پروژه جمهوری و پل ۹ دی که دو منطقه ۲ و ۴ را به هم وصل کرد و باعث شد مسئله بالا شهر مرفه نشین و پایین شهر محروم کمرنگ شود باعث خوشحالی مردم منطقه ۲ و ۶ شد البته این پروژه از میدان امام حسین(ع) به سمت کمربندی امام علی(ع) نیز همچنان ادامه دارد.



مسئله آسفالت نبود کوچه های مناطق 2 و 6 نیز یکی از گلایه های اهالی این محله ها است که البته در چند سال اخیر اتفاقات خوبی رخ‌داده البته همچنان بسیاری از کوچه‌ها و فرعی‌های محله های نیروگاه آسفالت نشده است و مردم در زمستان به مشکل بر می خورند.

ساخت و ساز ساختمان ها و مجموعه های فرهنگی همچنین احداث بوستان های متعدد زیادی در منطقه ۲و ۶ انجام شده از جمله آن ها مجتمع فاطمه الزهرا (س) در خیابان آیت الله کاشانی که مجهز به سینما نیز می‌باشد که یک اتفاق مبارک در این محله بود و مورد استقبال جوانان این محله قرار گرفت، پروژه خیابان قاضی طباطبایی در محله جوادالائمه(ع) باعث تسریع در رفت و آمد شده است.

یادآور می شود در بخش آتش‌نشانی و تجهیز امکانات ۱۰۰ میلیارد ریال، فضای سبز مناطق ۵۵ میلیارد ریال، تجهیز کمپینگ زائرین ۵۰ میلیارد ریال، خرید اتوبوس شهری ۴۰ میلیارد ریال، روکش آسفالت ۶۵ میلیارد ریال، ورودی جعفریه ۵۰ میلیارد ریال، تملک چهل اختران ۴۰ میلیارد ریال و تملک دروازه ری ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به قم اختصاص داده شده بود که به مرحله بهره‌برداری رسیده است.



انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/21151
اخبار مرتبط

نظرات شما