تسخیر لانه جاسوسی نماد باورها و اعتقادات ملت ایران بود

تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه با تسخیر لانه جاسوسی در واقع رگ های ارتباط آمریکا در ایران قطع شد، گفت: تسخیر لانه جاسوسی نماد باورها و اعتقادات ملت ایران بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دولتمردان آمریکا همانند ظلم هایی که به مردم خود می کننددر حق مردم دیگر کشورها هم ظلم ها و جنایت های بسیاری داشته اند از آنجا که سنگ بنای کشور آمریکا با تجاوز و حمله به سرخ‌پوستان قاره آمریکا صورت گرفته است. پس از کشف قاره آمریکا توسط «کریستف کلمب» افرادی که از انگلیس و کشورهای دیگر اروپایی به طمع پیدا کردن معادن طلای فراوان این قاره به آنجا رفتند، بسیاری از سرخ‌پوستان آمریکائی را نابود کردند که این نشان از یاغی‌گری آن‌ها از ابتدا می‌باشد.
در نیمه دوم قرن بیستم ایالات‌متحده آمریکا حدود ۱۰۰ کودتای نظامی و براندازی حکومت‌ها را طراحی و رهبری کرده است و ده‌ها بار به‌طور مستقیم دست به اشغال نظامی کشورها زده است و یا آن‌ها را تهدید به مداخله نظامی کرده است.
از همین رو آمریکا یکی از کشورهای فعال در نقض حقوق بشر در دنیا می‌باشد و از طرفی کشور ما ایران جزو کشورهایی می‌باشد که به‌طور مداوم دچار توطئه‌ها و نقشه‌های شوم امریکا قرارگرفته است. جمهوری اسلامی ایران از زمانی که متولد شد چهره نحس دشمنی خطرناک به نام امریکا را مشاهده کرده است. این دشمن بی‌رحم برای از پای درآوردن نظام نوپای انقلاب اسلامی از هیچ تلاش و دسیسه‌ای دریغ نکرده و نمی‌کند.
همین امریکا با تمام توان به کمک صدام شتافت، مستانه و دیوانه‌وار هواپیمای مسافربری را هدف قرارداد و مدال شجاعت و خدمت به قاتلان ده‌ها مسافر بی‌گناه آن هواپیما داد! در ایران باعظمت، هر جا بوی ضدانقلابی و تضعیف انقلاب اسلامی بوده است امریکایی‌ها نقش پررنگی داشتند!
از همین رو سعدالله زارعی، تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به اینکه تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم بود، اظهار داشت: وقتی سفارت آمریکا در تهران به تسخیر مردم ایران درآمد در واقع رگ های این ارتباط که به صورت سیستماتیک از طریق سفارت طراحی و اجرا می شد ازهم گسست.
وی ادامه داد: با تسخیر لانه جاسوسی عملا ارتباط آمریکایی ها با داخل ایران قطع و این ارتباط سیستماتیک امریکایی ها از بین رفت و از آن لحظه به عنوان دشمن تلقی شدند.
این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بزرگی این اتفاق، بیان داشت: دلیل بزرگتر بودن این حرکت از انقلاب اسلامی هم این بود که ما در انقلاب بهمن سال 1357در واقع یک نظام داخلی و حداکثر منطقه ای را واژگون کردیم اما در 13آبان 1358 یک نظامی جهانی و یک قدرت جهانی را از ایران دور کردیم؛ به همین دلیل این مبارزه ابعاد بزرگتری از مبارزه با رژیم شاهنشاهی در ایران داشت.
وی خاطرنشان کرد: در واقع تسخیر لانه جاسوسی در 13آبان 1358 نماد باورها و اعتقاداتی بود که ملت ایران نسبت به آمریکا پیدا کرده بود. احساس و یا برداشت و یا اعتقادات در بستر زمان شکل گرفته بود یعنی ملت ایران آمریکا را لمس و تجربه کرده و به تعبیری زندگی کرده بود  و عمیقا آمریکا و جنس رفتار های امریکا را می شناخت.
زارعی با اشاره به اینکه مهمترین دستاورد تسخیر لانه جاسوسی قطع دست انگلیس و آمریکا از ایران بود، گفت:  امروز نهضت حمایت و دفاع از اقدام 13آبان هنوز پابرجاست و هنوز هم ملت ایران پشیمان نیستند از کاری که در آن تاریخ انجام دادند.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/21472
اخبار مرتبط

نظرات شما