عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

تغییر رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند جلوی افول این کشور در جهان را بگیرد

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این‌که افول آمریکا حتمی است، گفت: تغییر رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند جلوی افول این کشور در جهان را بگیرد.

علی آدمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به روند افول آمریکا در عرصه بین‌الملل اظهار داشت: زمانی که ما بخواهیم در خصوص افول آمریکا صحبت کنیم می‌توانیم به اقدامات ترامپ اشاره کنیم.
وی ادامه داد: شاید در نگاه نخست رفتارهای او بدون توجیه به نظر برسد، اما ترامپ با آمریکایی رو به افول مواجه بود و به این تعبیر شاید هر رئیس‌جمهور دیگری هم به‌جای او بر سرکار بود، چاره‌ای جز این دست اقدامات نداشت.
آدمی تصریح کرد: ترامپ در عصری رئیس‌جمهور آمریکا شد که افول این کشور نیز شروع شده و به‌صورت واضح در بسیاری از عرصه‌ها مشخص است و حتی در برخی از صحبت‌های وی نیز مشهود است.
وی افزود: ترامپ آمده تا پایان عصری را اعلام کند که از جنگ جهانی دوم آغاز شد و تا دوره خودش ادامه یافت. اکنون او آغازگر عصری جدید در دوران ایالات متحده خواهد بود که با افول این کشور هم سو است.
مدیرگروه روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: حتی اگر آمریکا کشوری بود که دچار افول نشده بود و ترامپ این کشور را قدرتمند تحویل گرفته بود، اکنون، اما با اقدامات ترامپ رو به افول رفته است.
وی تأکید کرد: برای درک بهتر افول آمریکا می‌توان به اقتصاد دانش‌بنیان، قدرت نظامی دانش‌بنیان، توانمندی‌های ژئوپلیتیکی، نفوذ بر حوزه سلامت و درمان و نفوذ بر حوزه فناوری اشاره کرد.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/21476
اخبار مرتبط

نظرات شما