ممنوعیت تردد شبانه وسایل نقلیه هفته آینده در قم ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران قم گفت: با اطلاعیه جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا ممنوعیت تردد شبانه وسایل نقلیه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد طی هفته آینده در قم و سایر شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر تداوم خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن اوروجی شامگاه پنجشنبه در گفت و گویی، افزود: هفته آینده همچنان  از ورود خودروهای غیربومی به محدوده شهر قم جلوگیری می شود و خودروهای پلاک بومی قم نیز اجازه خروج از استان را نخواهند داشت.

وی گفت: در وضعیت نارنجی حضور کارکنان در دستگاه های ضروری با دو سوم نیروها و در بقیه دستگاه ها با ۵۰ درصد کارکنان ادامه خواهد یافت.

مدیرکل مدیریت بحران قم اظهار داشت: لغو کلیه ماموریت های غیرا اضطراری ، برگزاری جلسات حداکثر با حضور ۲۰ نفر و تعطیلی مشاغل گروه سه و چهار از ویژگی های وضعیت نارنجی کرونایی است.

وی ادامه داد: برگزاری هرگونه آیین مذهبی و ورزشی طی هفته آینده در قم ممنوع است و آموزش حضوری در مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه همچنان غیرفعال خواهند بود.

وی بیان کرد: مرحله اول مدیریت طرح هوشمند محدودیت های کرونایی متناسب با روند این بیماری در وضعیت قرمز این ویروس از ابتدای آذرماه تا پانزدهم ماه جاری در قم آغاز شده است.

اوروجی گفت: عملکرد مردم قم و به ویژه اصناف و بازاریان استان در طول مرحله اول اعمال محدودیت های دوهفته ای کرونا کاملا مطلوب و رضایت بخش بود.

وی اظهار داشت: دستاورد محدودیت های دو هفته ای کرونا در قم، بازگشت رنگ بندی این استان به وضعیت نارنجی بود اما تداوم این شرایط نیازمند ادامه همکاری مردم است.

مدیرکل مدیریت بحران قم یادآور شد: از روز شنبه  هفته آینده گروه های شغلی یک و دو می توانند فعالیت های خود را با افزایش و بهبود میزان پروتکل های بهداشتی از سر بگیرند.

وی عنوان کرد: در صورتی که پروتکل های بهداشتی در قم نادیده گرفته شود بار دیگر وضعیت کرونا در استان بغرنج و قرمز خواهد شد.

وی آغاز طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی از ابتدای ماه جاری در استان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: هدف اصلی از این طرح بیماریابی افراد مشکوک در محلات و قرنطینه خانگی افراد مبتلا قبل از مراجعه به بیمارستان است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22294
اخبار مرتبط

نظرات شما