کارشناسان فضای مجازی در گفتگو با قم فردا تصریح کردند؛

بازی سفیر عشق نماد خودباوری و توانمندی جوانان ایرانی است / تولید بازی های باکیفیت باید تداوم داشته باشد

کارشناسان فضای مجازی با بیان این که بازی سفیر عشق نماد خودباوری و توانمندی جوانان ایرانی است، خواستار تداوم تولید چنین بازی ها شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ماه گذشته بود که رونمایی از بازی سفیر عشق  که روایتی تاریخی-مذهبی از حوادث پیش و پس از واقعه‌ی عاشورا را در بستر یک بازی هک اند اسلش ارائه می‌کند، برگزار شد.
این بازی یک بازی اکشن سوم شخص در سبک Hack and slash است که فاز نخست آن روی روی پلتفرم پی‌سی به امید زنده شدن دوباره بازی‌های پی سی و بزرگ در ایران منتشر شد. داستان اصلی «سفیر عشق» درباره جوانمردی ایرانی به اسم «مهران» است که ازیک ترومای سنگین روحی رنج می‌برد. مهران که در رکاب حسن بن علی(ع) جنگیده، پس از صلح ایشان سرخورده از بیداد امویان به زادگاهش «ری» برمی‌گردد. پس از گذر زمان با افزایش فشار بر شیعیان حضرت علی(ع) عازم کوفه می‌شود.«سفیر عشق: روز واقعه» روایتگر روزهایی از زندگی مهران است که با داستان مسلم بن عقیل(ع) همراه می‌شود.

ایده اولیه ساخت «سفیر عشق» از سال ۱۳۹۳ توسط عماد رحمانی مطرح و تولید آن از سال ۱۳۹۷ با همراهی و مشارکت مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی (متنا) آغاز شد. طی دو سال تیمی ۲۵ نفره به طور متمرکز روی این پروژه کار کردند تا محصول برای اربعین امسال به صورت فیزیکی وارد بازار شود. اتفاقی که در اربعین به دلیل شیوع ویروس کرونا و ابتلای عماد رحمانی و تعدادی از اعضاء تیم همراهش به کرونا نیفتاد و رونمایی از این بازی با تاخیری چند ماهه همزمان با روز ولادت حضرت زینب(س) انجام شد.
در همین زمینه در گفتگوهایی که با کارشناسان فضای مجازی صورت گرفت بر اهمیت ورود به بازی های یارانه ای به روز ، کار آمد و مخاطب پسند تاکید شد.

ساخت بازی سفیر عشق نشان داد، خواستن توانستن است


مرتضی اسماعیلی طبا  دبیر انجمن سواد رسانه ای استان قم در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که بازی های رایانه ای یکی از مهمترین رسانه هایی است که خانواده ها با ان درگیر هستند، اظهار داشت: در کشور های خارجی بسیاری از اموزش ها از طریق بازی ها داده می شد اما در ایران فقط جنبه سرگرمی بازی ها در نظر گرفته شده است.
دبیر انجمن سواد رسانه ای استان قم با اشاره به اینکه در ایران بیشتر بازی های خشن استفاده می شود، گفت: ضعف و عقب ماندگی در ساخت بازی های ایرانی کاملا مشهود است که انتظار می رود این کم کاری و انفعال جبران شود.
وی ساخت بازی سفیر عشق را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: ساخت این بازی نشان داد که خواستن توانستن است و در این زمینه می توان به جوانان این مرز و بوم اعتماد کرد.
اسماعیلی طبا تاکید کرد: ساخت چنین بازی هایی می تواند عرصه را بر بازی های خارجی تنگ تر کند و قطعا نیاز داریم چنین بازی هایی بیش تر از این تولید شود.

سفیر عشق بازی جذاب و به روزی است


سید محمدمهدی موسوی نیز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این‌که انفعال در فضای مجازی قابل‌قبول نیست، اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد یک رویکرد منفعلانه از سوی برخی مسئولان به‌خصوص برخی مدیران وزارت ارتباطات در این زمینه هستیم.
وی به نقش جوانان انقلابی در این عرصه اشاره کرد و ابراز داشت: در فضای مجازی باید امکان مانور را در فضای مجازی و بستر وب از دشمن بگیریم و ابتکار عمل را در این زمینه از خودمان داشته باشیم.
موسوی به تولید بازی سفیر عشق اشاره کرد و گفت: این بازی جذاب و به‌روز نشان داد که ما توانایی و پتانسیل‌های بالایی داریم که متأسفانه یا باور نداریم یا اگر هم باور داریم جدیت و اهتمام لازم برای بروز و ظهور استعداد‌ها وجود دارد که باید این رویه غلط جبران شود.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/23361
اخبار مرتبط

نظرات شما