هشت هزار تَن در آزمون های مهارتی در قم شرکت کردند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه آزمون های سنجش مهارتی و تعیین صلاحیت حرفه ای‌ با مشارکت هشت هزار و ۶۸۸ تَن در این استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمود تقی پور در گفت و گویی اظهار داشت: امسال هشت هزار و ۶۸۸ تَن در آزمون های تعیین صلاحیت حرفه ای ثبت نام نمودند که تعداد هفت هزار و ۷۳۲ تَن در آزمون کتبی و عملی با رعایت کلیه شیوه نامه های بهداشتی شرکت کرده و ۸۱ درصد این متقاضیان باکسب حدنصاب نمره قبولی موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.

مدیرکل فنی و حرفه ای قم با اشاره به اینکه ۵۵ درصد از شرکت کنندگان در آزمون های صلاحیت حرفه ای را بانوان تشکیل می دهند افزود: چهار هزار و ۷۸۸ تَن از شرکت کنندگان در این آزمون ها زن و سه هزار و ۹۰۰ تَن مرد بودند.

تقی پور تصریح کرد: این آزمون ها در بیش از ۲۰۷ حرفه مهارتی در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی اجرا شد.

 وی بیان داشت: آزمون های سنجش و ارزشیابی مهارت در بخش های مختلف مهارتی شامل مراکز دولتی، غیر دولتی آموزش فنی و حرفه ای داوطلبان آزاد، تفاهمنامه ها، صنعت ساختمان، پادگان، زندان، صنایع، آموزش روستایی، عشایری، استاد شاگردی ا جوار دانشگاهی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: گواهینامه های صادر شده دارای کد استاندارد بین المللی است و طبق تفاهمنامه های منعقده با مرکز ملی فرش ایران، سازمان صنایع دستی و میراث فرهنگی و در بخش صنعت ساختمان، دارندگان گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای می توانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/23521
اخبار مرتبط

نظرات شما