دبیر کمیته اجرایی همایش مطرح کرد:

پذیریش۷۰ اثر در همایش بین المللی بازاندیشی آرای شهید مطهری/دریافت اثر از ۲۲ کشور

دبیر کمیته اجرایی همایش بین اللملی باز اندیشی آرای شهید مطهری در مواجهه با مسائل روز با اشاره به دریافت اثر از 22کشور، گفت: از میان ۱۶۰ چکیده مقاله و ۱۰۰ مقاله به زبان های عربی و انگلیسی که دریافت شده است حدود ۷۰ مقاله از سوی هیات داوران پذیرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدباقر خراسانی ظهر امروز در نشست خبری همایش بین المللی بازاندیشی آرای شهید مطهری اظهار داشت:از ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه ۹۹ همایش بین اللملی باز اندیشی آرای شهید مطهری در مواجهه با مسائل روز؛ با حضور شخصیت‌های مختلف علمی داخلی و خارجی از کشورهای مختلف به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم افتتاحیه در روز یکشنبه ۱۲ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ با سخنرانی آیت الله جوادی آملی و دو متفکر غربی و عربی برگزار می‌شود.

دبیر کمیته اجرایی همایش افزود: شهید مطهری در مقطعی ایدئولوژیست انقلاب اسلامی بوده و در گام دوم انقلاب که از ۲ سال پیش آغاز شده نیز اندیشه های این شخصیت برجسته مورد نیاز می باشد.

وی ادامه داد: آلمان، بوسنی، ترکیه، افغانستان، عراق، کویت، سوریه، لبنان، نروژ، الجزایر، مصر، بحرین، هند، عمان، عربستان، فیلیپین، آرژانتین، کوبا، مراکش، پاکستان و لهستان از جمله کشورهایی هستند که اندیشمندان مختلف آنها مقاله هایی را ارسال کردند و قرار است در پنل های عربی و انگلیسی این همایش از آنها استفاده شود..

مدیر مجمع حکمت اسلامی زمان برگزاری این همایش را ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه امسال ذکر کرد و افزود: زمان افتتاحیه این همایش نیز دوازدهم بهمن ماه و از ساعت ۱۸:۳۰ می باشد.

وی افزود: آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید سخنران اصلی مراسم آغازین این همایش است و پروفسور فون استوش از آلمان به زبان آلمانی و دکتر ادریس هانی از مراکش نیز به زبان عربی سخنرانی می کنند که با پرسش و پاسخ زنده همراه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل ضرورت داشتن رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی کل این همایش به صورت آنلاین است و شرکت در آن نیز برای عموم افراد آزاد می باشد افزود: در هر سه روز همایش در بخش فارسی و در سه نوبت صبح، عصر و بعد از نماز مغرب و عشا پنل تخصصی داریم که به صورت مجازی پخش می شود.

وی یادآور شد: تاکنون سخنرانی بیش از ۴۰ شخصیت داخلی آماده شده است.

وی اضافه کرد: بخش عربی این همایش را در هر سه روز آن داریم که کاملا مستقل از بخش فارسی است و بخش انگلیسی آن نیز فقط در روز اول و دوم همایش است چرا که بیشترین ارائه مقاله ها و سخنرانی ها در بخش عربی است.

وی افزود: بیش از ۲۰ اندیشمند عرب زبان که در نقاط مختلف جهان هستند سخنرانی های خود را ارائه می کنند.

خراسانی تصریح کرد: برای این همایش یک بخشی  به زبان اسپانیایی در نظر گرفته شده که در یکی از کشورها پخش و به این زبان ترجمه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ۲ میزگرد نیز از کشور ترکیه خواهیم داشت.

مدیر مجمع حکمت اسلامی همچنین با اشاره به همکاری ۳۱ مرکز فرهنگی و اجرایی در برگزاری این همایش گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، جامعه المصطفی العالمیه و بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مطهری برخی از این مراکز به شمار می آیند.

خراسانی با بیان اینکه برای افراد متقاضی دریافت گواهینامه حضور در همایش نیز امکان ثبت نام فراهم شده است گفت: متقاضیان می توانند برای دریافت لینک ثبت نام عدد ۳ را به شماره ۱۰۰۰۴۰۴۴۰۴ ارسال کنند.

وی با بیان اینکه برای دریافت لینک پخش زنده نیز عدد ۲ به شماره یاد شده ارسال شود افزود: اطلاعات این همایش در سایت بنیاد شهید مطهری به نشانی motahari.ir موجود است.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/23815
اخبار مرتبط

نظرات شما