مظلومیت قم با کج سلیقگی مسئولین؛

کاهش رتبه قم در مبارزه با کرونا نگران کننده است/چرا قم در محدودیت های جدید قرار نگرفت؟

باتوجه به کاهش رتبه قم در مبارزه با کرونا و اعمال محدودیت های سفر در استان های مسافر پذیر و حضور مسافران در قم باید استان قم هم در این لیست محدودیت ها برای تعطیلات پیش رو قرار می گرفت تا در آینده اتهامات و برچسب هایی برای شیوع موج جدید به قم زده نشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، این روز ها مهمترین تهدیدی که می تواند کشور ما را بار دیگر با موج جدیدکرونا مواجه کند سهل انگاری و بی توجهی به خطرات این ویروس از سوی مردم با افزایش مسافرت ها، کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، برپایی تجمعات بدون رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین نبود تصمیم قاطع و بدون جهت از سوی برخی مسئولین است چرا که بنا به گفته مسئولان خطر شیوع ویروس کرونا همچنان جدی است و برای جلوگیری از وخیم شدن اوضاع باید نظارت ها و محدودیت های جدید کرونایی در نقاط مختلف کشور افزایش پیدا کند و در کنار آن با افرادی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بی‌توجه هستند، برخورد جدی و قانونی ‌شود.
اما طبق نظر و آمار اعلامی از سوی کارشناسان بهداشت و درمان ، خبرهایی حاکی از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا می رسد که این موضوع نشان از شروع موج جدیدی در اینده نزدیک با عدم کنترل و نظارت و رعایت موارد بهداشتی را می رساند
 افزایش شهرهای نارنجی از ۱۸ به ۳۶ شهر 
که در این خصوص ایرج حریرچی  معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شهرهای نارنجی پرخطر کشور در ۱۰ روز گذشته از ۱۸ به ۳۶ شهر افزایش پیدا کرده است و شهرهای زرد نیز از ۱۳۰ به ۱۷۸ شهر افزایش یافته و این برای ما زنگ خطر بزرگی است.
وی افزود: آمارها نشان می دهد که تعداد شهرهای نارنجی ما ۳۵ درصد رشد داشته است و تعداد شهرهای آبی ما نیز در کشور ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت: تعداد شهرهای کم خطر آبی کشور۳۰۰ شهر بود، اما هم اکنون به ۲۳۴ شهر کاهش پیدا کرده است و این نشان می دهد که شهرهای آبی ما ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
وی خاطرنشان شد: وضعیت تردد مردم نیز نشان می دهد که تردد مردم در سطح کشور نسبت به قبل از شیوع بیماری در کرونا فقط حدود ۴ درصد کمتر شده است و این قابل قبول نیست.

ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی به3 استان و 7 شهر از امروز
با توجه به این مسئله در پیش بینی احتمال شروع موج جدیدی از بیماری کرونا در کشور با ادامه دار بودن عدم رعایت مسائل بهداشتی مسئولین کشوری در کمیته امنیتی انتظامی وزارت کشور محدودیت های جدیدی را اعمال کردند که در خصوص جزئیات ممنوعیت سفر به برخی از استان‌ها و شهرهای کشور در روزهای آتی و تعطیلات پیش‌روز سردار تیمور حسینی جانشین رئیس‌پلیس راهور گفت: برابر مصوبه کمیته امنیتی ـ انتظامی وزارت کشور از روز شنبه 18 بهمن تردد خودرو‌های غیر بومی به استان‌های مازندران، گیلان و گلستان ممنوع شد.
حسینی افزود: همچنین تردد خودرو‌های غیر بومی به شهر‌های هدف شامل مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، جزیره قشم و کیش به دلیل مسافر پذیر بودن از شنبه 18 بهمن ممنوع است.

با توجه به اظهار نظر معاون وزیر بهداشت در خصوص افزایش میزان شهر های نارنجی و کاهش 20درصد شهرهای آبی در کشور و همچنین اعمال محدودیت جدید برای شهرهایی که مسافر پذیر هستند باید استان قم هم به دلیل مسافر پذیر بودن در این لیست قرار می گرفت. اما این کج سلیقگی در این مسئله کاملا روشن است و این خطر هم برای استان وجود دارد که با عدم ورود مسافر به دیگر استان های کشور ، مسافران بیشتری به استان به دلیل زیارتی بودن سرازیر شود که در ادامه باعث افزایش بیماری کرونا در استان و تغییر رنگ آن شود.
کاهش رتبه قم در مبارزه با کرونا نگران کننده است
این در حالی است که سرمست استاندار قم با توجه به آمارهای کرونا در استان، گفت: کاهش رتبه استان قم از رتبه 31 به 29 کشوری در مبارزه با کرونا، یک زنگ هشدار است و نگرانی و همچنین ضرورت مراقبت بیشتر را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: البته جایگاه قم در همین رتبه بیست و نهم در کشور نیز با توجه به همه مختصات ویژه قم از جمله محور مواصلاتی بودن استان و یا ویژگی زیارتی و مناسبت محور آن، بسیار بامفهوم و معنادار است.
استاندارد قم ابراز امیدواری کرد عملکرد مثبت قم در کنترل کووید19 و مبارزه با کرونا بویژه با توجه به اذعان ناظران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ناظران طرح محله محور شهید سلیمانی، در ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد توجه ویژه قرار گیرد.
مظلومیت قم با کج سلیقگی مسئولین
در هر صورت می طلبد که مسئولین استان و کشور برای جلوگیری از شیوع موج جدیدی از کرونا در استان و تغییر وضعیت قم در آینده، قم را در طرح ممنوعیت سفر در چند روز آینده و تعطیلات پیش رو قرار دهند. البته در این بین استاندار و رئیس دانشگاه قم نقش بیشتری دارند تا مسئولین کشور را در این مسئله مجاب کنند تا در آینده قم را متهم نکنند که موج جدید کرونا از قم شروع شد چرا که این ناجوانمردی ها و اظهار نظرهای بیجا در گذشته از سوی برخی انجام شده است که باید از اظهار نظر این افراد در آینده هم جلوگیری کرد.
پس امیدواریم حداقل در ابتدا بخاطر کادر درمان و بهداشت استان و سپس بخاطر مردم در این روزها از ورود پلاک های غیر بومی به استان جلوگیری شود تا بخاطر سهل انگاری برخی از مردم به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی استان شاهد موج جدید از شیوع کرونا نباشد.

انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/23976
اخبار مرتبط

نظرات شما