هم‌زمان با ایام شهادت امام هادی (ع)؛

اعزام مبلغ به سراسر کشور از سوی مؤسسه امام هادی (ع) در قم

معاون ارتباطات مؤسسه امام هادی (ع) قم از اعزام مبلغ به سراسر کشور از سوی این مؤسسه هم‌زمان با ایام شهادت امام هادی (ع) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام احمد قادری با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام هادی (ع) اظهار داشت: باتوجه‌به مظلومیت و غربت امام علی النقی (ع) و نیز عدم شناخت و معرفت کافی جامعه از مقام و جایگاه آن حضرت، مؤسسه امام هادی (ع) طبق سنوات گذشته، برنامه‌هایی را برای معرفت افزایی سطح عمومی جامعه نسبت به آن امام همام، در نظر گرفته است.

وی افزود: با کمال تأسف باید بگوییم که عوامل مختلفی باعث شده‌اند که اطلاعات ما دربارۀ عموم امامان شیعه، خصوصاً امام جواد، امام هادی و امام حسن عسکری (ع)، بسیار محدود و پایین باشد که از آن جمله می‌توان به محصور بودن و تحت‌نظر بودن این بزرگواران، کوتاه بودن عمر مبارک ایشان و تألیف و تدوین کتب تاریخی، توسط افراد غیر شیعه که زیر نظر دستگاه خلافت، به این کار اهتمام داشتند، اشاره نمود.

حجت‌الاسلام قادری ابراز داشت: علی‌رغم وجود مشکلات و موانع، غربت و مظلومیت خاص امام هادی (ع)، هرسال در ما انگیزه‌ای دوباره، با قوّت و قدرت بیشتر ایجاد می‌کند که نسبت به ساحت ملکوتی این امام همام، این‌گونه عرض ارادت و ادب نماییم.

وی ضمن اطلاع‌رسانی محفل عزاداری و سوگواری امام هادی (ع)، هم‌زمان با شب شهادت آن حضرت، مورخ یکشنبه ۲۶ بهمن‌ماه، به اعزام مبلغ به مناطق مختلف کشور، اشاره کرد و بیان داشت: هم‌زمان با شهادت امام هادی علیه‌السلام، مؤسسه، مبلغان دینی را جهت تعظیم و پاسداشت شهادت حضرت هادی (ع) به مناطق مختلف کشور، اعزام می‌نماید.

معاون ارتباطات مؤسسه امام هادی (ع) قم افزود: امسال و در شرایط کرونایی که تعدادی از شهرهای و مناطق کشور، دارای وضعیت هشدار و رنگ قرمز و نارنجی هستند، اعزام‌های مؤسسه، صرفاً به شهرهای با رنگ آبی که مشکل تردد وجود ندارد، خواهد بود.

وی، با بیان اینکه مدت‌زمان این اعزام، از شب شهادت آن حضرت تا شام شهادت ایشان خواهد بود، گفت: از جمله شرایط ثبت‌نام برای پذیرش و اعزام طلاب، داشتن حداقل تحصیلات سطح دو حوزه و پرونده در یکی از نهادهای اعزام مبلغ می‌باشد.

حجت‌الاسلام قادری همچنین اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ قرائت زیارت جامعه کبیره هم‌زمان با ایام شهادت امام هادی علیه‌السلام، از جمله وظایف مبلغان اعزامی علاوه بر برگزاری نماز جماعت و مراسم سخنرانی و عزا، برگزاری یک جلسه قرائت زیارت جامعه کبیره که یادگار ارزشمند امام هادی علیه‌السلام است، خواهد بود که قطعاً با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام خواهد گرفت.

وی افزود: زمان ثبت‌نام این اعزام را از امروز ۲۳ بهمن‌ماه الی ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ و صرفاً از طریق سایت مؤسسه امام هادی علیه‌السلام به نشانیwww.imamhadi.ir اعلام نمود.

گفتنی است: مراسم عزاداری شهادت امام هادی علیه‌السلام، هم‌زمان با شب شهادت آن حضرت، یکشنبه ۲۶ بهمن‌ماه همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و سخنرانی  حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی و روضه‌خوانی حاج عباس حیدرزاده، در مؤسسه امام هادی علیه‌السلام به نشانی قم، خیابان توحید (نیروگاه) کوچه ۵، پلاک ۳۱ برگزار می‌شود.

 




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24106
اخبار مرتبط

نظرات شما