صادقی نسب:

محدودکردن نظارت‌ها و خروج از پروتکل الحاقی نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی است

استاد دانشگاه تهران با بیان این‌که اتحاد و همدلی مسئولان قوا امروز نیاز اصلی کشور است، گفت: محدودکردن نظارت‌ها و خروج از پروتکل الحاقی نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شاهین صادقی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  با اشاره به اقدامات اخیر کشورمان در خصوص برنامه‌های هسته‌ای اظهار داشت: در خصوص توقف اجرای پروتکل الحاقی که از سوی جمهوری اسلامی ایران عملیاتی شد باید زودتر از این‌ها اجرایی می‌شد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم نگاه کلی به برجام داشته باشیم برجام حاصل خودکم‌بینی مذاکره‌کنندگان کشورمان بود نه این‌که خدای‌نکرده قصد خیانت داشته باشند بلکه به قدرت خودمان ایمان نداشتند.

صادقی نسب تأکید کرد: متأسفانه روحیه خودکم‌بینی و عدم اعتماد به توانمندی‌های داخلی موضوعی است که در زمان مذاکرات هسته‌ای به آن توجه نشد.

وی ادامه داد: از مدت‌ها قبل از مذاکرات، مذاکره‌کنندگان داخلی می‌گفتند که دنبال کار حقوقی هستیم و ... اما در کمال تعجب آن قراردادی که امضا شد بار حقوقی خوبی نداشت.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: سیگنال‌های خوبی هم در زمان مذاکرات ارسال نشد به‌طوری‌که بحث‌های در زمینه خالی بودن خزانه و مطرح شد که خوب نبود.

وی تأکید کرد: ضمانت اجرایی مناسبی نیز در قرارداد برجام گرفته نشد به‌طوری‌که ایالات متحده آمریکا بدون هیچ واهمه و ترسی از آن خارج شد.

صادقی نسب تصریح کرد: در مکانیسم ماشه نیز مرجع درستی برای داوری انتخاب نشده بود و در این میان جمهوری اسلامی ایران امکان برخورد ندارد علاوه بر این شروط رهبری در انعقاد برجام مورد لحاظ قرار نگرفت که همه از خودکم‌بینی ناشی می‌شود.

وی بیان داشت: آمریکا ناچار بود که مذاکره کند، اما با این حال برجام را طرفداران دولت، بزرگ کردند به‌طوری‌که ملت مستقل و آزاده‌ای مثل ایران، شأن و احترامش در برجام رعایت نشد.

صادقی نسب اقدامات اخیر کشورمان را در محدودکردن بازرسی‌ها مورد تأکید قرارداد و ابراز داشت: اقدام جمهوری اسلامی ایران در محدودکردن نظارت‌ها و خروج از توافق الحاقی نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی است و قطعاً این اقدام می‌تواند پیام روشن و قاطعی به کشورهای اروپایی و آمریکا داشته باشد.

وی ادامه داد: برخورد با ملت ایران باید عزتمندانه و با احترام باشد امروز هم سیاست خارجی جمهوری اسلامی کاملاً روشن و واضح است و برداشتن کامل تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن سیاست قطعی نظام است که رهبری هم بر روی آن تأکید کردند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24325
اخبار مرتبط

نظرات شما