قم فردا گزارش می دهد؛

خالی شدن جیب مردم با پرداخت غیر حضوری عوارض آزادراه ها/ جریمه پلیس قم برای عوارض پرداخت شده!

پرداخت الکترونیکی عوارض دردسرساز شده و رانندگانی که عوارض خود را نیز پرداخت کرده اند نقره داغ می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، غیرحضوری یا همان الکترونیکی شدن خدمات یکی از مزایای است که در عصر حاضر به کمک همه آمده است از دولت‌ها و حاکمان کشورها گرفته تا مردم عادی، همه از این مزیت‌ها برخوردار می‌شوند.
سرعت، دقت و غیرحضوری بودن همه از مزیت‌هایی است که موجب شده هم مردم و هم دولت‌ها به این سمت پیش بروند اما در برخی از موارد نتیجه عکس رخ می‌دهد.
جریمه پلیس قم برای عوارض پرداخت شده!
آزاده راه قم تهران جزء اولین آزادراه‌هایی بود که پرداخت عوارض در آن الکترونیکی شد به‌طوری‌که رانندگان دیگر در صف‌های طولانی پرداخت عوارض توقف نمی‌کنند اما در عوض باید عوارض خودشان را به‌صورت الکترونیکی پرداخت می‌کنند اما مشکل از همین‌جا شروع می‌شود.
برای پرداخت عوارض علاوه بر برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی که خود راهداری در خدمت مردم قرار داده است بسیاری از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های بانکی نیز این خدمت را ایجاد کرده‌اند.
در این میان هرچند که وزیر راه و شهرسازی بارها از عدم ثبت جریمه برای افرادی که اقدام به پرداخت دیرهنگام عوارض تردد در آزادراه‌ها می‌کنند خبر داده اما در برخی مواقع شاهد اعمال جریمه از سوی راهنمایی‌ورانندگی هستیم.
این‌که افراد در صورت عدم پرداخت عوارض در موعد مقرر - که در برخی پیامک‌ها 48 ساعت و در برخی پیامک‌های ارسالی از سوی راهداری 72 ساعت عنوان می‌شود، جریمه شوند به‌هرحال قابل‌قبول است اما این‌که افراد عوارض را در موعد مقرر پرداخت و دوباره با جریمه نقره‌داغ شوند، در نوع خود جالب است.


با درخواست مخاطبان مبنی‌بر اعمال جریمه با وجود پرداخت عوارض و ارائه مستندات به محل عوارضی قم تهران رفتیم تا در جریان دقیق ماجرا قرار بگیریم.
ابتدا به سراغ دفتر راهنمایی‌ورانندگی در ابتدای آزادراه راه رفتیم و مشکل خودمان را به‌عنوان یک راننده جریمه شده عنوان کردیم و اسمی از این‌که خبرنگار هستیم، نیاوردیم.
مأمور راهنمایی‌ورانندگی بعد از شنیدن درخواست ما گفت به ما هیچ ارتباطی ندارد و باید از راهداری که دفترش همین‌جا است بپرسید، سؤال‌هایی دیگر ما که این جریمه از سوی پلیس اعمال شده است هم بی‌جواب ماند.
به سراغ دفتر راهداری در همین مکان رفتیم، قضیه اینجا جالب‌تر شد، کارمند راهداری با قبول ادعای ما که بر اساس مستندات بود پرده از تخلف دیگری برداشت.
وی گفت که شرکت‌هایی که واسطه هستند به‌عمد یا غیرعمد مبلغ واریز عوارض را دیر از حساب خود به‌حساب‌های دولتی منتقل می‌کنند و همین اقدام دیرهنگام آن‌ها موجب می‌شود که پلیس همه را جریمه کند.
وی تصریح کرد: روزانه چندین نفر با همین مشکل روبرو هستند و به ما مراجعه می‌کند.
البته صحت گفته‌های وی در حضور ما ثابت شد و دو نفر دیگر با همین مشکل بعد از ما مراجعه کردند.
حال سؤال اینجاست که تخلف یک شرکت خدمات پرداخت و ... را مردم باید تقبل کنند نکته دوم این‌که مردم در شرایط جنگ اقتصادی که دشمن تحمیل کرده به‌اندازه‌ای کافی گرفتاری دارند و بهتر است راهنمایی‌ورانندگی به‌جای نقره‌داغ کردن مردم تخلفات این شرکت‌ها را پیگیری کند.
ماجرا زمانی به کام مردم تلخ می‌شود که باید برای صحت ادعای خود و البته اثبات آن به مرکز راهنمایی و رانندگان نیروی انتظامی مراجعه کنند و علاوه بر این باید بتوانند آن‌ها را قانع کنند که در این میان خیلی‌ها قید این کار را می‌زنند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24425
اخبار مرتبط

نظرات شما