رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک قم:

مشکلات مالیاتی و بیمه از عوامل تعطیلی تولیدی های پوشاک است/ حمایت از تولیدکنندگان باید افزایش یابد

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک قم با اشاره به عدم حمایت از تولید توسط مسئولین دولتی گفت: تولید برخی لباس های نامناسب و مروج بی حجابی توسط ژورنال هایی که از کشورهای اروپایی وارد می شود انجام می گیرد.

 محمد علی ضیائی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،، با اشاره به تولیدات پوشاک، اظهار داشت: بعد از انقلاب به نوعی تولید مورد حمایت قرار نگرفت و برخی از افراد شروع به واردات از سه کشور خاص کردند.
وی ادامه داد: اکثریت تولید کنندگان به دلیل واردات بی رویه  هم بصورت قاچاق و هم از مبادی رسمی دیگر نتوانستند به تولیدادامه دهند چرا که تولید خارجی با زرق و برق خاصی همراه بود و در مقابل تولید داخل ارزان تر بود.
دوخت با پارچه خارجی بسیار گران می شود
رئیس اتحادیه دوزندگان و تولیدکنندگان پوشاک قم با اشاره به وضعیت امروز واردات، گفت: امروز واردات به دلیل گرانی دلار بسیار کم شده است البته هنوز هم وجود دارد ولی بسیار کم است و دوخت با پارچه وارداتی بسیار گران تمام می شود و مشتری با وضعیت اقتصادی امروز توان خرید ندارد.
وی اضافه کرد: امروز در قم کمتر از 120تولیدی پوشاک داریم و اکثر این تولید کنندگان از تهران پارچه های بریده شده را می آورند و در قم می دوزند.

ضرر و آسیب به تولیدکنندگان در دوران کرونا
ضیائی با اشاره به شیوع کرونا، ابراز داشت: امسال به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی بازار تولیدکنندگان آسیب های بسیاری را متحمل شدند. برخی از تولیدکنندگان قبل از شب عید مانند هر سال اقدام به خرید پارچه با چک و یا نسیه و یا خرید از طریق دریافت وام کردند.
وی افزود: با شیوع کرونا امسال نه نمایشگاهی برگزار شد و نه بازار فعال بود تا تولیدکنندگان بتوانند تولیدات خود را به فروش برسانند به همین دلیل بیشتر تولیدات تولیدکنندگان در انبارها مانده و فروخته نشده است.
رئیس اتحادیه دوزندگان و تولیدکنندگان پوشاک قم ادامه داد: ما دو نوع تولید کننده داریم؛ تولید کننده ای که تولید خود را با نسیه و وام انجام می دهد که امروز بسیار متضرر شده است و تولیدکننده ای که تولید خود را با سرمایه شخصی انجام می دهد. البته هر دو امروز ضرر کرده اند چرا که برخی از تولیدات برای شب عید بود که بازار وجود نداشت.

تعطیلی تولیدی به دلیل فرار از مالیات و بیمه
وی عنوان کرد: برخی از تولیدکنندگان پروانه کسب و کار خود را باطل کرده اند و بدون مجوز در کارگاه های کوچک خانگی و یا زیرزمینی در حال فعالیت هستند و از این کارگاه ها نه اداره مالیات، نه اتحادیه ، نه شهرداری و نه بیمه  اطلاعی ندارد.
ضیائی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان، گفت: تولیدکنندگانی که تولیدی خود را جمع می کنند از بیمه و دارایی بسیار گله مند هستند چرا که اذعان دارند مالیات و بیمه بی حساب پول دریافت می کنند و امروز این مشکلات به دلیل وجود کرونا بیشتر شده است.

بالارفتن هزینه های تولید با بی مهری دارایی و بیمه
وی تاکید کرد: مسئله دارایی و بیمه موجب شده تا برخی تولیدکنندگان که پروانه ندارند به صورت خانگی کار کنند تا دخل و خرج آنها با هم برابر شود.
رئیس اتحادیه دوزندگان و تولیدکنندگان پوشاک قم ادامه داد: تولید کنندگانی که پروانه کسب و کار دارند امسال هنوز موفق نشده اند یک متر پارچه خرید و دوختی داشته باشند، بیشتر آنها تعطیل هستند و امید دارند تا بازار فعال شود تا بتوانند تولید های خود را که برای عید آماده کرده بودند را به فروش برسانند.

تولیدکنندگان قمی شرایط دوخت لباس را در نظر دارند
وی در ادامه با اشاره به برخی لباس های نامناسب، گفت: تولید کنندگان قمی شرایط دوخت لباس های مناسب و اسلامی را در نظر می گیرند و در قم این نوع لباس هایی که مروج بی بندوباری هست تولید نمی شود البته شاید این نوع لباس ها در تهران برش می خورد و فقط دوخت در قم انجام می شود.
ضیائی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که این مدل ها و مدها از کجا وارد می شود گفت: ورود این مدل ها بصورت ژورنال است و هر تولیدی بزرگی ژورنال مخصوص خود را دارد.

ژورنال لباس های امروز وارداتی است
وی ادامه داد: تولیدکنندگان بزرگ در ابتدای فروردین ماه ژورنال خود را دریافت می کنند. بیشتر این ژورنال ها از کشورهای اروپایی وارد می شود.
رئیس اتحادیه دوزندگان و تولیدکنندگان پوشاک قم با اشاره به بحث نظارت، گفت:  فروش لباس کاملا مشخص است و شما می توانید به راحتی فروش را کنترل کنید اما تولید اینگونه نیست چراکه تولید در مکان های دربسته انجام می شود و برخی از واحد های تولیدی پروانه ندارند و نمی توان به صورت جدی روی آنها نظارت شود.

مشکلات دارایی از عوامل تعطیلی تولیدی ها
وی افزود: یکی از مشکلات تولید کنندگان بحث دارایی است که روی اصول نیست و باعث فشار مضاعف به تولیدکننده و در نهایت تعطیلی و یا باطل کردن پروانه می شود و البته بیمه کارگر هم این گونه است.
ضیائی تصریح کرد:  این مشکلات باعث شده تا تولیدی که باید در تهران فعالیت داشته باشد در قم تولیدات خود را انجام دهد تا محصول نهایی ارزان تر تمام شود.

عدم حمایت از تولید
وی با اشاره به اینکه هیچ حمایتی از تولید وجودندارد، گفت: دولت قول وام 12میلیونی به تولیدکنندگانی که در مسئله کرونا متضرر شده اند را داده است اما ما هرکسی را به بازرگانی برای دریافت این وام معرفی می کنیم می گویند ما بودجه نداریم؛ تاکنون هیچ تولیدی این وام را دریافت نکرده است.


گفتگو از حسن حیدری
انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24428
اخبار مرتبط

نظرات شما