رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم:

روزانه۷۲۰تن زباله در قم تولید می شود/ تونل غدیر مشکل عمرانی و مهندسی دارد

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم بااشاره به اینکه تونل غدیر در زمان بارندگی مشکل عمرانی و مهندسی دارد، گفت: روزانه ۷۲۰ تن زباله در قم تولید می شود که ۳۲۰ تن از آن با تفکیک به کودهای شیمیایی برای استفاده از صنعت و کشاورزی تبدیل و مابقی دفن می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید مجتبی سبحانی ثابت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به یکپارچه سازی تبلیغات شهری برای زیباسازی شهر قم از ابتدای سال جاری دنبال شده است اظهار داشت: حمایت از تولیدات داخلی در تبلیغات شهری، توسعه آبیاری تحت فشار، استفاده بیشتر از پساب، نصب نمادها و المان های فرهنگی و توسعه درختان مثمر به صورت جدی در سال 99 در شهر قم دنبال شده است.

روزانه720تن زباله در قم تولید می شود
وی ادامه داد: روزانه 720 تن زباله در قم تولید می شود که 320 تن از آن با تفکیک به کودهای شیمیایی برای استفاده از صنعت و کشاورزی تبدیل و مابقی دفن می شود که با ادامه روند کنونی در دفن زباله شهر قم در آینده به یک کلانشهر دفن پسماند تبدیل خواهد شد
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به شناسایی 720نقطه جمع آوری ضایعات، گفت: از مهرماه سال 96 جمع آوری زباله ها به صورت تفکیک از مبدا به صورت یک روز در میان در برخی از مناطق شهر قم در حال انجام است اما همچنان برای فرهنگ سازی در این زمینه اقدامات بیشتری باید صورت بگیرد.
وی افزود: در بخش آتش نشانی شاهد افزایش راندمان کاری و استفاده بهتر از ابراز و تجیهزات بودیم و زمان رسیدن به محل حادثه کاهش یافته است.
سبحانی با اشاره به هزینه دفن اموات در آرامستان ها، گفت: در بخش آرامستان ها با عوارض و تعرفه های تعیین شده تلاش شده تا هزینه دفن اموات بومی کاهش و دفن اموات غیرمومی افزایش یابد.

انتقال صنوف به شهرک های تخصصی
وی خاطرنشان کرد: انتقال صنوف مزاحم شهری به شهرک های تخصصی از سیاست های مهم شورای اسلامی شهر قم است که برخی از این صنوف مانند صنف خودروسازی و آهنگری به بازارچه های تخصصی منتقل شده است.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم بااشاره به رفع 80درصد آبگرفتگی ها در زمان بارندگی، ابراز داشت: در بخش ساماندهی کارگران ساختمانی برغم ورود شورای شهر قم، دیگر دستگاه های مسئول پای کار نیامده و همکاری لازم را نداشته اند.
وی خاطرنشان کرد: ساماندهی و کف سازی بازار کهنه و نو قم نیز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی قم در حال انجام است و امید می رود این دو بازار به یکی از قطب های گردشگری تبدیل گردد.

تونل غدیر مشکل عمرانی و مهندسی دارد
سبحانی با اشاره به مساله آبگرفتگی در تونل غدیر گفت: مشکل این تونل از معضلات عمرانی و مهندسی ناشی شده است و برای حل این مساله باید مساله طغیان فاضلاب شهری از این تونل توسط آب منطقه ای قم حل شود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24629
اخبار مرتبط

نظرات شما