در آستانه چهارشنبه آخر سال؛

درخواست آتش نشانان قم از مردم؛ نه به چهارشنبه سوری

روابط عمومی آتش نشانی قم با اشاره به مصدوم شدن ۲۴ نفر در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته قم گفت: آتش نشانان قم از مردم می خواهند که در این شب از خودشان و خانواده شان مراقبت کنند و در تجمعات خطرناک حضور پیدا نکنند.

حمید کریمی مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: همه ساله با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال باید نگران حوادثی باشیم که متاسفانه اثر ناآگاهی و فراموشی سنت های قدیمی چهار شنبه آخر سال رخ می دهد از جمله اینها استفاده از مواد محترقه و روشن کردن آتش در معابر شهر است که با وجود اینکه هر سال خسارت های جانی و مالی زیادی به بار می آورد اما همچنان درس عبرت نشده و مجدداً شاهد این نوع حوادث هستیم.

وی با اشاره  به حوادث چهارشنبه سوری آخر سال  در کشور و قم گفت: سال گذشته  ۷۵۱ مصدوم در کل کشور از قربانیان چهارشنبه آخر سال بودند که ۳۹ نفر نقص عضو شدند همچنین ۲۲۰ نفر از ناحیه چشم آسیب دیدند و ۲ نفر فوتی نیز برجای گذاشت.

کریمی ادامم داد: در شهر قم۲۴ مصدوم که ۲۳ نفر آنها دچار سوختگی شدند یک  پسر بچه ۱۲ ساله آسیب شدید از ناحیه چشم داشت. و تعدادی از خودروهای آتش نشانی آسیب دیدند همچنین تعدادی آتش نشان ها مصدوم شدند.

مدیر روابط عمومی آتش نشانی قم تصریح کرد: خودروهای اتش نشانی از محل پرداخت عوارض مردم به شهرداری برای کمک رسانی به مردم خریداری می شود و نیروهای آتش نشانی هم عضو خانواده هایی هستند که در این شهر زندگی میکنند پس خسارت به این ها خسارت به جان و مال خودمان است

وی خاطر نشان کرد: در سالهای گذشته به خودروها و نیروهای اتش نشانی در قم آسیب زیادی وارد شده  در شب چهارشنبه سوری سال گذشته ۴۷ عملیات اطفاء حریق وسط نیروهای عملیاتی اتش نشانی انجام شد.

کریمی تصریح کرد: شب چهارشنبه سوری از یک شب شاد و ساده به بازی با مواد منفجره تبدیل شده اگر امسال نیز مانند سال های گذشته خانواده ها مراقب نباشند حوادث جبران ناپذیر  رخ خواهد داد البته امید است  امسال نیز مانند سال گذشته به علت کرونا از تجمع ها دوری کنیم.

وی عنوان داشت:  در این بین والدین باید بیشتر حواسشان به فرزندانشان باشد و اطلاعات کافی در مورد دوستان جدید شان داشته باشند سعی شود در این شب خانواده ها از منزل خارج نشده با برنامه‌های تلویزیون و یا تهیه فیلم هایی جوانان و نوجوانان و کودکان را در منزل نگه دارند.

مدیر روابط عمومی آتش نشانی قم تاکید کرد: این احساس مسئولیت باید در همه وجود داشته باشد اگر افرادی را مشاهده می کنند که بین نوجوانان جوانان و کودکان مواد محترقه می فروشند این مسئله را به مسئولان نظامی و انتظامی اطلاع دهند.

کریمی بیان داشت: والدین می‌توانند در خصوص خطرات استفاده از مواد و تجهیزات و مواد محترقه اطلاعات را به فرزندان خود بدهند و در خصوص آداب و رسوم آیینی چهارشنبه سوری با آنها صحبت کنند و آنها را تشویق به برگزاری آیین های سنتی کنند.

وی در پایان گفت: آتش نشان ها از مردم درخواست می کنند در این شب برای اینکه کسی داغدار نشود مراقب خودشان و دیگران با انجام ندادن کارهای خطرناک باشند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/24652
اخبار مرتبط

نظرات شما