معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

همه مناطق کشور وارد موج چهارم کرونا شدند

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به اینکه همه مناطق کشور وارد موج چهارم کرونا شدند گفت: عوامل گسترش شیوع بیماری در فاز چهارم، ورود ویروس انگلیسی از غرب کشور و تجمع‌ها و ترددها و دیدوبازدید در ایام عید و سفرهای پایان سال و برگزاری مناسبت‌های عروسی در شهرها اعلام شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،بیژن سلیمان پور معاون استاندار قم عصر امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه ستاد ملی مبارز با کرونا گزارش جامعی از وضعیت کشور در رابطه با شیوع کرونا مطرح شد، بر اساس گزارشات ارائه  تقریباً همه مناطق کشور وارد موج چهارم بیماری شدند.

وی با اشاره به اینکه با  ورود به فاز چهارم ، میزان مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها به‌شدت در حال افزایش است گفت:  عوامل گسترش شیوع بیماری در فاز چهارم، ورود ویروس انگلیسی از غرب کشور و تجمع‌ها و ترددها و دیدوبازدید در ایام عید و سفرهای پایان سال و برگزاری مناسبت‌های عروسی در شهرها اعلام شد.

سلیمان پور با تاکید بر اینکه در چند روز اخیر قم در صدر استان‌های دارای شیب تند در ابتلا به ویروس کروناست و این امر نگرانی جدی در قم ایجاد می‌کند بیان داشت: تنها راه مقابله با بیماری، همکاری مردم در رعایت پروتکل‌هاست عادی انگاری و بی‌تفاوتی شهروندان و عدم اطلاع از وضعیت بیماری ، موج چهارم کرونا را رقم زد، به‌ویژه اینکه دستورالعمل‌ها با بی‌تفاوتی مواجه شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم تصریح کرد: تصمیماتی در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شد و امروز رئیس‌جمهور نیز اعلام کرد در ابتدا آمادگی کامل در حوزه درمان، بهداشت و سلامت و افزایش تخت‌های بیمارستانی ویژه بستری بیماران کرونایی ایجاد شود که در این خصوص دستورات لازم به مقامات مسئول صادر کردند.

معاون استاندار قم ادامه داد: یکی دیگر از تصمیمات این جلسه این بود که ۶۰میلیون نفر از بسته های معیشتی برخوردار خواهند بود و از ابتدای ماه رمضان توزیع این بسته ها آغاز خواهد شد  همچنین بر تسریع واردات واکسن و پروسه تولید واکسن در کشور تأکید شد.


 وی با اشاره به اینکه تمامی بیمارستان‌هایی که در قم پذیرش بیمار دارند، در آمادگی کامل برای به سر می‌برند بیان داشت: از نیمه دوم هفته گذشته اقداماتی در آماده‌سازی بیمارستان‌های قم اتفاق افتاد و این مراکز در آمادگی صد در صد هستند و هم‌اکنون بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امیرالمؤمنین(ع) و امام رضا(ع) پذیرش بیمار دارند.

سلیمان پور با بیان اینکه آمار ابتلا به ویروس بسیار نگران‌کننده است و شهروندان باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور در اجتماعات و خودداری از ترددهای بی‌مورد از سلامت خود، خانواده و شهروندان صیانت کنند تاکید کرد: در غیر این صورت، روزهای سختی پیش روی ماست.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/25071
اخبار مرتبط

نظرات شما