با این خوراک مانع خشکی بدنمان در ماه رمضان شویم

خوراکی‌های فیبردار به دلیل فیبر بالایی که دارند مانع بروز مشکل خشکی بدن در ماه رمضان مبارک می‌شوند. در این مطلب با طرز تهیه خوراک فتوچینی با لوبیا چیتی که غذایی سرشار از فیبر است آشنا می‌شویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  در ماه مبارک رمضان باید تغذیه درستی داشته باشیم تا دچار مشکل نشویم. یکی از مشکلات روزه‌داران در ماه مبارک رمضان،‌ بروز مشکل خشکی بدن است. دلیل آن هم تغییر در الگوی تغذیه‌ای،‌ میزان تحرک بدنی و کم‌آبی ناشی از روزه‌داری و گرمای هواست. برای رفع مشکل کم‌آبی باید منابع حاوی آب و فیبر را به صورت همزمان استفاده کنید. خوراکی‌های فیبردار به دلیل فیبر بالایی که دارند مانع ابتلا به این اختلال می‌شوند.
مواد لازم (برای ۴ نفر)

فتوچینی سبوس‌دار: یک بسته

قارچ: دو فنجان خرد شده

جعفری: یک فنجان خرد شده

لوبیا چیتی: یک فنجان

پنیر پیتزای رنده شده: یک بسته کوچک

نمک و فلفل به میزان لازم

روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری
طرز تهیه خوراک فتوچینی با لوبیا چیتی

این غذا حاوی فتوچینی سبوس‌دار است.بنابراین میزان فیبر آن مناسب است.علاوه بر اینکه قارچ، لوبیا و جعفری همگی منابع خوب سرشار از فیبر هستند.
قارچ و سپس جعفری را بشویید و بگذارید آب آن برود. قابلمه کوچکی را سر گاز بگذارید تا آب آن بجوشد. کمی به آن نمک اضافه کرده و لوبیا چیتی را به آن اضافه کنید.

بعد از پختن لوبیاها،‌ نوبت به پختن قارچ می‌رسد. برای این کار قارچ‌ها را به شکل دلخواه خرد کرده و داخل ماهیتابه بریزید. بگذارید آب بیندازد و وقتی به سرخ افتاد،‌ روغن زیتون را به آن اضافه کرده و تفت بدهید.

هر یک فنجان فتوچینی سبوس‌دار حاوی ۶.۳ گرم فیبر است.

قابلمه دیگری سر گاز بگذارید و وقتی آب آن جوش آمد، ‌فتوچینی را داخل آن بریزید. مثل وقتی که همیشه فتوچینی یا ماکارونی درست کرده‌اید، ‌این غذا را بپزید.

اکنون در ظرفی دیگر،‌ فلفل،‌ لوبیا چیتی، قارچ و جعفری را مخلوط کنید. فتوچینی را داخل بشقاب مناسب بکشید. روی آن مخلوطی را که درست کرده‌اید، ‌اضافه کرده و به میزان دلخواه روی آن پنیر پیتزا بریزید. غذا حاضر است.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/25190
اخبار مرتبط

نظرات شما