آخرین وضعیت کرونا در قم؛

از واکسیناسیون تنها ۵۰ درصد افراد بالای ۷۰ سال تا مرگ یک شهروند دیگر

کرونا هنوز وجود دارد به‌طوری‌که در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر دیگر در قم براثر این بیماری جان خود را از دست داد اما بااین‌حال همچنان استقبال قمی‌ها از واکسن کرونا اندک است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  بیماری کرونا بعد از گذشت 15 ماه از شناسایی اولیه قربانیانش در کشور همچنان خطرناک است به‌طوری‌که در 24 ساعت گذشته جان یک نفر دیگر را گرفته و هنوز بسیاری از تخت‌های بیمارستانی را بیماران کرونایی اشغال کرده‌اند.
البته باید به این مهم هم اشاره کرد برخی افراد نیز قبل از این‌که آزمایش‌های تشخیصی آن‌ها انجام شود جان خود را از دست می‌دهند که حساب آن‌ها جدا است.
به‌هرحال این بیماری همچنان تمامی پزشکان و محققان دنیا را به خود مشغول کرده و مشخص نیست چه زمانی زندگی مردم جهان به روال عادی برخواهد گشت.
در این میان محمدرضا قدیر با اشاره به آخرین وضعیت کووید ۱۹ در قم، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به یازدهم خردادماه ۱۴۰۰، ۵۴ بیمار با علائم ابتلا به کرونا در این استان پذیرش شده‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۴٨ نفر بستری شده و ۴٠ نفر از بیمارانی که در هفته‌های گذشته در بیمارستان بستری شده بودند، نیز ترخیص شده‌اند.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت منتهی به یازدهم خردادماه ۱۴۰۰، یک بیمار کرونا مثبت در استان قم جان خود را ازدست‌داده است.

قدیر بیان کرد: در حال حاضر کل بیماران بستری در بیمارستان، ١٩١ نفر است که حال ۴٨ نفر وخیم است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به یازدهم خردادماه ۱۴۰۰، ۵٣٨ تست کرونا از شهروندان گرفته شده که جواب ١١١ مورد مثبت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۶ هزار و ٨٨۶ دوز واکسن کرونا به شهروندان استان قم تزریق شده است.

استقبال سرد قمی‌ها از واکسن کرونا

در این میان با این‌که استان قم چند روزی زودتر از سایر استان‌ها واکسیناسیون افراد بالای 70 سال را شروع کرد اما میزان استقبال مردم چندان مطلوب نبوده است.
سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در این باره اظهار داشت: برنامه واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در استان قم از بهمن‌ماه ۹۹ با تزریق واکسن به کادر درمان آغاز شد که تاکنون چهل و شش هزار و ۹۵ نفر واکسینه شده‌اند.

وی، با عنوان این مطلب که واکسیناسیون در استان قم طبق سند ملی و ابلاغی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد افزود: بر اساس این سند سالمندان و گروه‌های پرخطر برابر ابتلا به کرونا جزو نخستین گروه‌هایی هستند که باید واکسن کرونا را تزریق کنند.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم تاکنون ۵۲ درصد از سالمندان بالای ۷۰ سال در قم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

محبی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه خودرویی واکسیناسیون در قم تصریح کرد: هدف تسریع روند واکسیناسیون و افزایش کیفیت ارائه خدمات به گروه سنی ۷۰ سال به بالا است که همه‌روزه این پایگاه که در بلوار شهید سلیمانی واقع شده از ساعت ۱۷ الی ۲۱ پذیرای مراجعان است.

محبی خاطرنشان کرد: بخشی از افراد بالای ۸۰ سال به دلیل عدم مراجعه به مراکز هنوز واکسیناسیون نشده‌اند که سهمیه آن‌ها محفوظ مانده اما تأکید می‌کنیم هر چه زودتر به یکی از مراکز واکسیناسیون جهت دریافت واکسن مراجعه کنند، ضمن اینکه در حال حاضر فرایند واکسیناسیون در قم شامل گروه سنی ۷۰ سال به بالا است و زمان واکسیناسیون سایر گروه‌های سنی نیز اعلام خواهد شد.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/26404
اخبار مرتبط

نظرات شما