امام جمعه قم:

برگزاری جلسه رئیس جمهور منتخب با رقبا، توطئه دشمنان را خنثی کرد/امروز زمان همدلی، همراهی و همکاری برای رفع مشکلات مردم است

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه اکنون زمان همدلی، همراهی و همکاری برای رفع مشکلات مردم است، گفت: این حرکت رئیس‌جمهور منتخب ثابت کرد ما با توکل بر خدا بر مشکلات غلبه می‌کنیم و فتنه‌ها و نقشه‌های شما جنایت‌کاران را خنثی می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به شیوع موج پنجم کرونا در کشور، اظهار داشت: رعایت دستورات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع موج پنجم کرونا ضروری است.
وی ادامه داد: ۲۶ دستگاه متولی وضع فرهنگی قم هستند که برخی به‌درستی به وظایف خود عمل نمی‌کنند.
امام جمعه قم با اشاره به نقش محور قم در این خصوص ، گفت:  قم حرم اهل‌بیت(ع) است، همین عنوان می‌تواند خط فکری، فرهنگی و وضع سیمای قم را  مشخص کند و از جمله مراکزی که می‌توانند نقش محوری داشته باشند مساجد هستند و ائمه جماعت همراه با نمازگزاران می‌توانند این امر را  تحت پوشش بگیرند.
وی بیان داشت: همچنین صنوف قم، روحانیون و... با امربه‌معروف خود بازوان خوبی برای تحقق منویات رهبری هستند و ستاد ۱۹ دی در خدمت همه این عزیزان است و این کار عزمی جدی و همگانی میخواهد.

آیت الله سعیدی در ادامه با اشاره به اقدام اخیر رئیس جمهور منتخب در برگزاری جلسه با رقبای انتخاباتی خود، گفت: آیت الله رئیسی به تداوم این جلسات اظهار امیدواری کردند؛ زیرا دوره رقابت‌های انتخاباتی تمام ‌شده است و اکنون زمان همدلی، همراهی و همکاری برای رفع مشکلات مردم است.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه این امر یک حرکت انسانی و مدیریتی است، سبب خنثی‌سازی توطئه دشمنان نیز می‌شود؛ زیرا دشمنان کینه‌توز می‌خواستند رقابت‌های قبل از انتخابات را به رقابت بعد از انتخابات بکشند تا جلوی کارآمدی نظام را بگیرند و به مردم القا کنند که شما بدون توسل به غرب نمی‌توانید به مشکلات غلبه کنید مانند همان فتنه‌ای که در چند کشور مسلمان مانند افغانستان، لبنان و... در جریان است.
تولیت حرم حضرت معصومه (س) ابراز داشت: این حرکت رئیس‌جمهور منتخب ثابت کرد ما با توکل بر خدا بر مشکلات غلبه می‌کنیم و فتنه‌ها و نقشه‌های شما جنایت‌کاران را خنثی می‌کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هر رشد و مال‌اندوزی منحصر به مدت عمری است که در اختیارمان قرار گرفته است، بیان کرد: در قرآن ازگروهی به عنوان فرصت سوز یادشده است که زمانی که در عذاب الهی قرار می‌گیرند می‌گویند که ما را برگردانید تا عمل صالح انجام می‌هیم و خداوند می‌فرماید، مقدار عمری که در دنیا در اختیار شما قرار داده شده بود برای انجام عمل صالح کافی بود.
آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: از امیرالمؤمنین (ع) نقل شده است که خداوند چهار چیز را در چهار چیز مخفی کرده است که عبارت‌اند از: رضایت خود را در اطاعت بندگی و هیچ‌یک از عبادات خداوند را کوچک نشمارید چه بسا رضایت خداوند در آن باشد و تو ندانی، غضب خود را در معصیت، اجابت خود را در دعای مردم و ولی خود را در میان مردم مخفی کرده است پس هیچ بنده‌ای از بندگان خدا را کوچک نشمارید.
وی با بیان اینکه بی برنامگی و پراکنده کاری آفت عمر و آفت فرصت‌های بی برگشت هستند، اظهار کرد: حضرت امیرالمؤمنین (ع) در کلامی به اصول مدیریت اشاره می‌کند و می‌گوید کسی که به کارهای گوناگون و پراکنده می‌پردازد نقشه ها و تدبیرهایش به جایی نمی‌رسد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/27184
اخبار مرتبط

نظرات شما