ضرورت احداث تقاطع غیرهمسطح در ورودی غربی قم

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم ساخت تقاطع غیرهمسطح در ورودی غربی قم را یک ضرورت دانست و گفت: افتتاح این طرح یکی از موثرترین پروژه‌های عمرانی شهر قم به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدابوالفضل میریک امامی در گفت و گو با خبرنگارشهرنیوز در حاشیه بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح سلام در ورودی قم از سمت جعفرآباد اظهار داشت: این نقطه یکی از پرترافیک‌ترین و حساسترین نقطه شهری بود که از زمان‌های گذشته به عنوان دغدغه مدیریت شهری و مجموعه استان به شمار می‌رفت.

وی در تشریح روند اجرایی پروژه گفت: از سنوات گذشته مراحل ابتدایی اجرای این پروژه شامل ورودی و خروجی‌های جنوب غربی و شرقی، در سالهای ۹۵ و ۹۶ انجام ولی مراحل اصلی آن که در سطح بزرگراه امام علی (ع) بود از سال ۹۸ توسط سازمان با انعقاد قراردادی به محوریت شهرداری، معاونت فنی و عمرانی و سازمان توسعه و عمران وارد فاز عملیاتی شد.
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه یکی از معضلات این مسیر محدود کردن و روانسازی ترافیکی بود افزود: این مسیر یکی از شاهراه‌های اصلی و مواصلاتی استان‌های شمالی و غربی بود و نمی‌توانستیم انسداد کامل مسیر را برای اجرای پروژه داشته باشیم که با همکاری پلیس راهور به دفعات انحراف ترافیک و محدودیت‌های ترافیکی انجام و مرحله به مرحله پروژه اجرا شد.
میریک امامی خاطرنشان کرد: اوایل امسال اجرای تمامی عرشه پل در بزرگراه امام علی (ع) انجام و پس از آن خاکبرداری زیرعرشه، مراحل روسازی و ورودی و خروجی‌ها در دستور کار قرار گرفت و به طور شبانه روز پیگیری تا به مرحله افتتاح رسید.
وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات موجود وجود آبراه‌های اصلی کشاورزی و فاضلاب در این محدوده بود، تصریح کرد: در کمترین زمان و بدون مسدودی آب کشاورزی با انحراف ترافیک، جابجایی کانال‌ها و لوله‌گذاری انجام و خوشبختانه از این نظر نیز بهسازی مسیر روان آب‌های سطحی و همچنین انهار کشاورزی نیز از دیگر بخش‌هایی بود که در این پروژه به آن پرداخته شد.**



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/27209
اخبار مرتبط

نظرات شما