کشورهای منطقه برای افغانستان چاره اندیشی کنند

دبیرکل حزب وحدت مسلمین پاکستان بر چاره اندیشی کشورهای منطقه برای حل مشکلات افغانستان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین راجه ناصر عباس جعفری شنبه شب در جمع خبرنگاران در رابطه با اوضاع افغانستان و تأثیرات سیاسی و اجتماعی آن در پاکستان گفت: پیش از حادثه ۱۱ سپتامبر، دولت پاکستان گوش به فرمان آمریکا بود و امروز که آمریکایی ها پس از ۲۰ سال افغانستان را ترک می کنند، تأثیرات آن را در کشور پاکستان شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تلاش آمریکا برای هضم پاکستان در سیستم تک قطبی جهانی شکست خورده است، اظهار داشت: آمریکا برای تأثیرگذاری در جهان اسلام، داعش و گروه های تروریستی را در عراق و سوریه بوجود آورد و امروز اثرات منحوس آنها را در برخی کشورهای دیگر هم می بینیم.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک پاکستان در شاهراه ارتباطی ۵ میلیارد تن از مردم دنیا، ایجاد بحران در این کشور را عاملی برای مقابله آمریکا با فعالیت های تجاری چین دانست و گفت: جنگ داخلی و یا دو تکه شدن در افغانستان محتمل است و این مسأله اثرات منفی بسیاری بر مردم مظلوم و رنجدیده این منطقه دارد.

دبیرکل حزب وحدت مسلمین پاکستان خاطرنشان کرد: بدون تردید تجزیه افغانستان می تواند برای کشورهای همسایه از جمله ایران بسیار خطرناک باشد، همانطور که تجزیه سوریه می توانست این آسیب ها را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه اقتدار و ایستادگی جبهه مقاومت در برابر مستکبران غربی، امروز نظام سلطه را بسیار تضعیف کرده است، تصریح کرد: اگر تصمیم گیران منطقه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشند، مانند کشورهای غرب آسیا به موفقیت های زیادی دست خواهند یافت.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/27391
اخبار مرتبط

نظرات شما