یادداشت؛

نفس‌های آخر کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی

ویروس کرونا در این مدت بارها چهره عوض کرد و با جهش‌های متعدد جامعه پزشکی جهان را غافلگیر کرده است به‌طوری‌که بعد از جهش‌هایی که به انگلیسی و آفریقایی معروف شد این بار نوبت گونه دلتا و هندی این ویروس رسیده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بیش از یک سال و نیم از شیوع بیماری کرونا و جولان این ویروس منحوس در جهان می‌گذرد.

ویروسی که در این مدت بارها چهره عوض کرد و با جهش‌های متعدد جامعه پزشکی جهان را غافلگیر کرده است به‌طوری‌که بعد از جهش‌هایی که به انگلیسی و آفریقایی معروف شد این بار نوبت گونه دلتا و هندی این ویروس رسیده است
در این میان واکسیناسیون کرونا به‌عنوان تنها راه‌حل برای مقابله با این ویروس در جهان می‌باشد که برخی از کشورها توانسته‌اند جمعیت زیادی از افراد خود را واکسیناسیون کنند.
کشورمان نیز با وجود تحریم‌های ظالمانه هم به دنبال واکسیناسیون با واکسن‌های خارجی بود و هم در اقدامی هوشمندانه تحقیق و تولید واکسن داخلی را در دستور کار قرارداد که در نهایت با تولید انبوه این واکسن در مقطع کنونی می‌توانیم لذت روی پای خود ایستادن را تجربه کنیم.
به‌هرحال هیچ تضمینی نبود که کشورهای خارجی واکسن خودشان را در اختیار ما قرار دهند انفاقی که در ماه‌های گذشته رخ داد به‌طوری‌که قرار بود فروردین‌ماه بیش از ۱۶ میلیون دوز واکسن از سبد واکس یا همان بهداشت جهانی به کشورمان ارسال شود که تاکنون محقق نشده است.
در این میان در روزهای اخیر رهبر انقلاب نیز واکسن ایرانی را با اقتدار و افتخار واکسن ایرانی تزریق کردند که نشان از اهمیت تکیه بر توان داخلی دارد.
از همین رو بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته ماهیانه ۳ میلیون دوز واکسن ایرانی کووبرکت تولید خواهد شد.

از طرف دیگر واردات واکسن هم در مقطع کنونی با شتاب خوبی همراه است به همین علت انتظار می‌رود مردم کشورمان در این هفته‌های و ماه‌های پایانی که قطعاً واکسیناسیون با شتاب بیشتری همراه خواهد بود اقدام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنند تا عزیزان کمتری را از دست بدهیم.

عباسعلی محمدی مطلع
انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/27421
اخبار مرتبط

نظرات شما