چالش سخت ۳ هوگوپوش تازه وارد المپیکی برای دشت مدال در توکیو

میرهاشم حسینی، ناهید کیانی و آرمین هادی پور ملی پوشان تکواندوی ایران برای کسب مدال المپیک در توکیو با چالش جدیدی رو به رو هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، میرهاشم حسینی، آرمین هادی پور و ناهید کیانی ۳ المپین جوان تکواندوی کشورمان در المپیک توکیو، با وجود کسب افتخارات متعدد ورزشی‌,‌ برای اولین بار در این آوردگاه بزرگ پا به روی شیاپ چانگ می‌گذارند.  

حسینی و هادی پور در بخش آقایان بار‌ها در مسابقات بین المللی با درخشش و اثبات شایستگی‌شان، پرچم کشورمان را به اهتزاز در آورده اند و حالا چشم یک ایران به ساق پا‌های این ۲ جوان دوخته شده است. ناهید کیانی هم در بخش بانوان با عملکرد فوق العاده خود بلیت المپیک را رزرو کرد و حالا از او انتظار می‌رود، موفقیت‌های المپیک ریو توسط بانوان هوگوپوش را تکرار کند.  

چالش سخت ۳ هوگوپوش تازه وارد به المپیک برای دشت مدال در توکیو

با این حال هر ۳ تکواندوکار ایران مسیر سختی برای کسب مدال دارند. آرمین هادی پور که در المپیک توکیو مانند محمد باقری معمتد در المپیک ۲۰۱۲ لندن باید با رباط پاره پا راهی مسابقات شود، رویای بزرگی در سر می‌پروراند و می‌خواهد راه معمتد را ادامه دهد. آرمین هادی پور نماینده  وزن ۵۸- کیلوگرم دور نخست برابر جفرسون اوچوا از دومنیکن مبارزه می‌کند. پس از این هادی پور به دیدار برنده جک وولی از ایرلند و لوکاس گاژمن از آرژانتین خواهد رفت. هادی پور در صورت کسب پیروزی در این دو مبارزه به نیمه نهایی رسیده و برای فینالیست شدن باید با یکی از تکواندوکاران ایتالیا ، مجارستان، استرالیا یا تایلند مبارزه کند.  

هادی پور در مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا با وجود پای مصدوم مبارزه کرد و در جریان این رقابت‌ها پس از دو برد آسان مقابل حریفان خود از عراق و سوریه، در مرحله نیمه نهایی مقابل هوان یونگ از کره جنوبی ۱۴ بر ۶ شکست خورد و به مدال برنز این رقابت‌ها بسنده کرد. این مسابقات نشان می‌دهد آرمین به هیچ وجه نباید حریفان آسیایی خود به ویژه کره جنوبی و البته رقبای دارای رنکینگش را دست کم بگیرد.  

چالش سخت ۳ هوگوپوش تازه وارد به المپیک برای دشت مدال در توکیو

میرهاشم حسینی در وزن  (۶۸- کیلوگرم), در مسابقات قهرمانی آسیا آن طور که انتظار می‌رفت ظاهر نشد و متاسفانه برابر  حریف خود هوجین جون از کره جنوبی با نتیجه ۸ بر ۶ شکست خورد و خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار رفت. اگرچه میرهاشم در رقابت‌های بین المللی بیروت هم به روی شیاپ چانگ رفت و طلا گرفت، اما امتیاز سکونشینی این مسابقات به چشم فدراسیون جهانی تکواندو نیامد.

حسینی در روز نخست مسابقات برابر با "یو جن هوانگ" از چین تایپه مبارزه می‌کند و در صورت کسب پیروزی برای صعود به نیمه نهایی باید  برابر یکی از تکواندوکاران کره جنوبی، مالی یا ازبکستان برود. ملی پوش تکواندوی اهل میانه که از قهرمانان ارزنده تکواندوی کشورمان در چند سال اخیر به حساب می‌آید، نباید مانند مسابقات قهرمانی آسیا برابر حریفان خود به ویژه "دای هون لی" غافلگیر شود.  

چالش سخت ۳ هوگوپوش تازه وارد به المپیک برای دشت مدال در توکیو

ناهید کیانی در بخش بانوان و در وزن  (۵۷- کیلوگرم)، چون صاحب رنکینگ نیست و در مسابقات کسب سهمیه در قاره آسیا بلیت توکیو را رزرو کرد، این احتمال وجود داشت از ابتدا با قرعه سختی رو به رو شود. کیانی در دور اول مسابقات باید به مصاف کیمیا علیزاده ملی پوش سابق تکواندوی ایران برود. کیانی به سبک بازی علیزاده آشنایی دارد و قطعا می‌داند چگونه او را از پیش رو بردارد. 

کار کیانی بعد از گذر از بازیکن تیم پناهندگان المپیک آسان نخواهد بود.کیانی دور بعد رقابت‌ها همانطور که خود پیش بینی می‌کند، به مصاف جید جونز بریتانیایی دارنده دو طلای المپیک و قهرمان پرافتخار تکواندوی دنیا می‌رود. او پیش از این عنوان کرده بود مهم نیست چه کسی پیش روی او قرار می‌گیرد، اگر عملکرد واقعی خودش را به نمایش بگذارد، تمام حریفانش را شکست می‌دهد.

تیم ملی تکواندوی ایران یکی از امید‌های کاروان کشورمان در المپیک توکیو برای دشت مدال خواهد بود. اتفاقی که بار‌ها تکرار شد و ثمره آن تحویل پرافتخارترین المپین تاریخ ورزش ایران مانند هادی ساعی با کسب ۲ مدال طلا و یک برنز در این آوردگاه بود. تکواندوی ایران باز هم می‌تواند با این ۳ المپین جوان، اما خوش آتیه موفقیت‌های گذشته را بار دیگر و این بار در توکیو تکرار کند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/27436
اخبار مرتبط

نظرات شما