استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با قم فردا:

عملکرد شورای نگهبان در دهه‌های اخیر درخشان بوده است / این شورا بر اساس مُر قانون عمل می‌کند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که عملکرد شورای نگهبان در دهه‌های اخیر درخشان بوده است، گفت: این شورا بر اساس مُر قانون عمل می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن غفاری فر کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: شورای نگهبان یک نهاد انقلابی است که در طی سال‌های اخیر وظیفه صیانت و پاسداری از قانون را داشته است.
وی عملکرد شورای نگهبان را بر اساس قانون دانست و ادامه داد: در هیچ کجای قانون اساسی نیامده است که شورای نگهبان وظیفه مصلحت‌اندیشی دارد همچنین مطالبه امام و حضرت آقا از شورای نگهبان عمل به مُر قانون است.
غفاری عملکرد شورای نگهبان را در انتخابات اخیر را انقلابی دانست و بیان داشت: تجربه دو انتخاباتی که بیشترین کاندیداها را در طول انقلاب اسلامی در برداشت و کمترین آرا نسبت به بقیه انتخابات داشت انتخابات شورای اول دولت اصلاحات و انتخابات مجلس ششم بود یعنی اگر قرار بود ضریب رأی بیاورند اصلاً قابل قیاس نبود در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۷۶ با کمترین کاندیداها که اتفاق افتاد حجم آرا بسیار بیشتر از حجم انتخابات نمایندگی مجلس ششم با کاندیداهای مضاعف بود.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: همه اینها دست‌به‌دست هم داد که شورای نگهبان کاملاً قانونی عمل کند و با مشخص‌شدن صلاحیت‌ها کاملاً به مطالبه مردم پاسخ داد شد شورای نگهبان به صحبت‌های امامین انقلاب هم پاسخ مثبت داد شورای نگهبان حتی خلاف مصلحت هم عمل نکرد زیرا کاندیداهای رد صلاحیت شده تأثیرگذار نبودند.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/27561
اخبار مرتبط

نظرات شما