وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی :

سالم‌سازی در بین مدیران و مسئولان دستور اکید رئیس جمهور است / 5 و نیم میلیون بیکار در کشور وجود دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که سالم‌سازی در بین مدیران و مسئولان دستور اکید رئیس جمهور است، گفت: این زمینه هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الله عبدالملکی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: وزارت کار یکی از وزارت خانه هایی است که معیشت 60 میلیون نفر به آن وابسته است و در واقع این وزارت خانه مسئولیت سنگینی بر عهده دارد.
وی به تعاونی های زیر مجموعه این وزارت خانه اشاره کرد و ادامه داد: 220 هزار تعاونی ثبت شده است که بیش از 90 هزار تعاونی هم اکنون فعال هستند که برنامه‌های مفصلی نیز برای این تعاونی‌ها داریم.
عبدالملکی با بیان این که در کشور 5 و نیم‌میلیون نفر بیکار وجود دارد ، ابراز داشت: ایجاد کار برای این افراد یکی از اولویت‌های اصلی این وزارتخانه است و در کنار این موضوع ما به‌شدت نگران معیشت مردم هستیم.
وی ادامه داد: به‌خصوص برای افرادی که در شرایط کرونایی بیکار شده‌اند برنامه داریم تا خسارت‌های آن ها را جبران کنیم.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به صندوق های تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: 4 صندوق بیمه‌ای زیرمجموعه وزارت‌خانه هستند که شرکت‌های مهمی دارند که  ممتأسفانه ناکارآمدی در این مجموعه‌ها زیاد است و انتصابات رابطه‌ای در این مراکز بسیار زیاد است که دستور اکید رئیس‌جمهور سالم‌سازی در بین مدیران و مسئولان است.
عبدالملکی خاطرنشان کرد: علاوه بر این سامانه جامع رفاه ایرانیان راه‌اندازی شده است که البته ناقص است که در صورت تکمیل نهایی می‌تواند اطلاعات خوبی به مدیران بدهد و کمک‌ها و خدمت‌رسانی را هدفمند بکند.

انتهای پیام/110

http://qomefarda.ir/28466
اخبار مرتبط

نظرات شما