در گفتگو با عضو شورای اسلامی شهر قم مطرح شد؛

آخرین وضعیت پروژه های هسته‌ مرکزی قم

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت:چندین طرح عمرانی در هسته مرکزی شهر قم وجود دارد که این پروژه های عمرانی تقریباً نیمه فعال هستند.

روح الله امراللهی عضو شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: چندین طرح عمرانی در هسته مرکزی شهر قم وجود دارد که این پروژه های عمرانی تقریباً نیمه فعال هستند از جمله پروژه مجموعه خیابان شهید کاظمی است که مشکلات حقوقی دارد که خارج از استان است  و سرمایه گذاری این پروژه معطل مانده است.

وی افزود:  همچنین پروژه مجموعه صحن شرقی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها که برای ادامه روند آن باید اعتبارات دولتی تامین شود و در کنار آن مجموعه بست شرقی یا پارکینگ شرقی حرم مطهر که با چندین سرمایه گذار وارد مذاکره شده‌اند که  از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل این پروژه استفاده شود.

امراللهی بیان داشت: پروژه دیگری که در هسته مرکزی شهر قم وجود دارد و نیمه فعال است پروژه ادامه بلوار عمار یاسر حدفاصل خیابان معلم تا میدان سپاه در محور جمهوری اسلامی است که این پروژه هم تقریباً کارتملک آن بیش از ۷۰ درصد انجام شده است و حدود ۸۰ پلاک دیگر برای تملک باقیمانده که اگر کار تملک این ۸۰  پلاک نیز انجام شود می‌توانیم محور جمهوری اسلامی عمار یاسر را تا بلوار جمهوری اسلامی ادامه دهیم این محور که مهمترین محور شرقی از جنبه ترافیکی است شبکه شهر را تکمیل می کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: تقاطع غیرهمسطح هم که محور عمار یاسر را به خیابان معلم متصل می کند هم در حال اجرای کارهای عمرانی است که و انتظار این است که شهرداری به این پروژه سرعت بیشتری بدهد و پروژه هر چه زودتر از این محدوده خارج شود تا بتوانیم پیرامون حوزه ادراکی حرم حضرت معصومه سلام الله علیه یک وضعیت به سامانی را داشته باشیم و از این وضعیتی که به هم ریختگی زودتر خارج شده و ساماندهی شود شهرداری قول داده است که در این پروژه فعالیت های خود را نسبت به گذشته بیشتر کند.

وی در پاسخ به این سوال که زمان پایان سنگ فرش کردن خیابان ارم چه زمانی است؟ گفت: سال ۹۶ که آغاز پروژه سنگ فرش کردن خیابان ارم آغاز شد این نوید را به مردم قم دادیم که مجموعه پیرامونی و ادراکی  حرم مطهر یک محیطی است که به دلیل عبور محورهای ترافیکی یک وضعیت به سامان و مرتبی ندارد و ما باید مرحله به مرحله  طوری که شرایط شهر و شرایط تشرف به حرم سهت نشود باید پیگیری‌هایی را انجام دهند تا این حوزه ادراکی را ساماندهی و وسایل نقلیه  بخش خصوصی را از این محدوده خارج کنیم و یک آرام سازی و ساماندهی محیطی برای پیرامون حرم مطهر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در مرحله اول خیابان ارم حد فاصله سه راه بازار تا میدان آستانه انجام شد و در مرحله دوم خیابان انقلاب حد فاصل  عمار یاسر و ارم تکمیل شد در مرحله فاز سوم به دنبال این هستیم که خیابان ارم را در فاز دوم تکمیل کنیم ان شاالله این پروژه به زودی به اتمام می‌رسد و از شهروندان نیز بابت مشکلات رفت و آمد عذرخواهی می کنیم زیرا باید زیرساخت های انجام شود و نمی توان به سرعت سنگ فرش را انجام داد.


عضو شورای اسلامی شهر قم عنوان داشت: البته پیگیر هستم که این پروژه نیز مانند پروژه های دیگر عقب افتادگی پیدا نکند و زودتر انجام شود و انتظار ما این است که شهرداری در بخش تعامل و همکاری بیشتری با شرکتهای خدماتی داشته باشد تا این پروژه را زودتر از زمان پیش‌بینی شده تحویل شهروندان بدهیم.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/28492
اخبار مرتبط

نظرات شما