شیطنت رسانه ای دیگر علیه قم

با توجه به اینکه مدتی بعد از شیوع کرونا در کشور، دکتر حریرچی در برنامه تلویزیونی اعلام کرد که شیوع کرونا به قم هیچ ربطی ندارد و البته قبل از آن هم کارشناسان در این خصوص اظهار نظرهای متعددی داشته و آن را رد کرده بودن اما هنوز هم هستند برخی رسانه ها که در این خصوص شیطنت هایی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حدود دوسال از شروع بیماری کرونا در کشور می‌گذرد، بیماری که تشخیص آن ابتدا در استان قم و با شجاعت پزشکان قمی ثبت شد. اما این موضوع باعث شد که برخی مسئولین داخلی همراه با برخی عوامل خارجی همراه شوند و منشا شروع ویروس در کشور را قم بدانند.
نکته قابل‌تأمل در این میان این بود که قم به دلیل  نداشتن فرودگاه و همچنین مرز دریایی به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانست منشأ اولیه این بیماری باشد به‌خصوص این‌که پیش از قم در برخی از شهرهای کشور بیمارانی با این نوع علائم بستری بودند و یا عده ای هم فوت کرده بودند.
در هر حال شجاعت و عمل به رسالت پزشکی در بین پزشکان قمی و حساسیت نسبت به این مسئله و اهمیت در خصوص جان مردم باعث شد تا در خصوص موارد مشکوک آزمایشاتی انجام شود که در این بین آزمایش دو مورد از موارد ارسالی مثبت شد و از همین رو پزشکان استان بعد از برگزاری جلسه ای به سرعت این موضوع را رسانه ای کردند.
اما اعلام ورود ویروس کرونا به کشور با مثبت اعلام شدن دو آزمایش در قم باعث شد هجمه های بسیاری علیه قم شروع شود. قم هراسی هایی که تا مدت ها خوراک برخی رسانه های خارجی بود و عده ای هم در داخل از این آب گِل آلود درحال گرفتن ماهی بودند و با برجسته سازی این موضوع در حال افزایش هجمه علیه قم بودند.
در حالی که استان قم در مرکز کشور قرار دارد و هیچ مرز زمینی و یا دریایی با خارج کشور ندارد و ازهمه مهمتر فرودگاهی ندارد که بخواهد پرواز مستقیمی از خارج کشور به قم انجام شود. در هر صورت این برنامه ریزی دشمنان خارجی و داخلی موجب قم هراسی شدید شد ولی با ورود به موقع اصحاب رسانه استان و مسولین استانی تا حدودی از این هجمه ها کم شد.
اما با گذشت حداقل یکسال از این موضوع و مشخص شدند عدم ورود ویروس کرونا به کشور از قم و اعلام رسمی وزارت بهداشت(دکتر حریرچی در برنامه تلویزیونی اعلام کرد که کرونا هیچ ربطی به قم ندارد) و عذرخواهی در این خصوص، هنوز هم برخی از سایت ها با شیطنت خاصی شروع بیماری در کشور را از قم اعلام می کنند.


و البته هنوز هم هستند سایت هایی که این نوع مطالب را با غرض و یابدون غرض در حال بازنشر هستند.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/28531
اخبار مرتبط

نظرات شما