ایران – کره جنوبی/ فینال زودرس برای هندبال بانوان ایران در نیمه نهایی

تیم ملی هندبال بانوان کشورمان امروز در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف کره جنوبی خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی بانوان آسیا از چهارشنبه ۲۴ شهریورماه با حضور ۱۱ تیم در دو گروه در اردن آغاز شده است و تا سوم مهر ادامه خواهد داشت. تیم ملی هندبال بانوان کشورمان برای هفتمین بار در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

گروه بندی این مسابقات به این ترتیب بود:

  • گروه A: کره جنوبی، قزاقستان، سنگاپور، ازبکستان، هنگ کنگ
  • گروه B: ایران، ژاپن، سوریه، کویت، فلسطین، اردن

تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در مرحله گروهی تنها با یک شکست مقابل ژاپن برای اولین بار توانست به جمع ۴ تیم برتر آسیا صعود کند. با پایان یافتن مرحله گروهی هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی بانوان آسیا در اردن، چهره ۴ تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی مشخص شد. به این ترتیب ۲ تیم کره جنوبی و قزاقستان از گروه اول و ۲ تیم ژاپن و ایران از گروه دوم ضمن کسب مجوز حضور در رقابت‌های جهانی اسپانیا وارد مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا شدند.

در مرحله نیمه نهایی این دوره از رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا تیم‌های ملی هندبال بانوان ایران و کره جنوبی، رو در روی هم قرار خواهند گرفت. در دیگر بازی هم ژاپن به مصاف قزاقستان می‌رود. شاگردان قانع در حالی به مصاف کره جنوبی قدرتمند می‌روند که تمامی بازی‌های رو در روی گذشته به سود کره ای‌ها به پایان رسیده است. تیم ملی هندبال بانوان کره جنوبی در ۱۷ دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال شده است که از این حیث برترین و قدرتمند‌ترین تیم قاره کهن محسوب می‌شود. کره‌ای‌ها تاکنون ۱۴ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز را کسب کرده است.

نتایج تیم ملی هندبال بانوان ایران در ادوار گذشته رقابت‌های قهرمانی آسیا برابر کرده جنوبی:

  • سال ۲۰۰۸: ۴۸ - ۱۵ برنده کره جنوبی
  • سال ۲۰۱۲: ۳۶- ۲۰ برنده کره جنوبی
  • سال ۲۰۱۵: ۶۰-۱۱ برنده کره جنوبی
  • سال ۲۰۱۶: ۴۴-۲۲ برنده کره جنوبی

بازی‌های مرحله نیمه نهایی:

ساعت ۱۸:۳۰ - کره جنوبی – ایران
ساعت ۲۰:۳۰ – ژاپن - قزاقستان



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/28838
اخبار مرتبط

نظرات شما