قطار مرگ کرونا پایان ندارد؛

کرونا جان ۱۹ شهروند قمی را گرفت/ عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان دغدغه اصلی

قطار مرگ کرونا پایان ندارد به‌طوری‌که در ۲۴ ساعت گذشته جان ۱۹ شهروند قمی را گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در یک ماه گذشته هرچند که سرعت واکسیناسیون با شتاب بیشتری در حال انجام است اما در میان عدم تمایل درصد قابل‌توجهی از مردم برای دریافت واکسن در کنار عدم رعایت اصول بهداشتی دو عامل اصلی در عدم کنترل بیماری‌ها در این روزها است.

در همین زمینه محمدرضا قدیر با اشاره به آخرین وضعیت کووید ۱۹ در قم، افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به سوم مهرماه ۱۴۰۰، ۷۸ بیمار با علائم ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های این استان پذیرش شدند.
وی اضافه کرد: از این تعداد، ۶۰ نفر بستری و ۴۷ نفر از افراد مبتلا به کرونا که در روزهای گذشته بستری شده بودند، ترخیص شدند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۹۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان بستری هستند که ۱۹۱ نفرشان بدحال می‌باشند.
قدیر بیان کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به سوم مهرماه ۱۴۰۰، یک هزار و ۱۷۵ تست تشخیص کرونا از شهروندان گرفته شده که ۱۸۴ مورد مثبت بوده است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۸۰ هزار و ۸۴ دُز واکسن کرونا به شهروندان قمی تزریق شده است.
در این میان فوت ۱۶ نفر از شهروندان در ۲۴ ساعت گذشته و نارنجی اعلام شدن وضعیت کرونا در قم انتقاداتی را نیز در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.

ورود ۳۵ هزار دوز واکسن برکت به قم

این در حالی است که محبی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص واکسیناسیون و تأمین واکسن گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته دیروز ۳۵ هزار دوز واکسن ایرانی برکت وارد استان قم شد.
 وی افزود: همچنین ۲۰ هزار دوز واکسن سینوفارم هم وارد استان شد و از امروز ابتدا واکسن به افرادی که موعد دوز دوم آنها رسیده و سپس به  افرادی که مشتاق استفاده از واکسن ایرانی دوز اول هستند در مراکز واکسیناسیون قم تزریق خواهد شد.
این در حالی است که بر اساس اظهارات مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم باتوجه‌به قدرت سرایت بسیار بالا ویروس دلتا و R۰ بین ۵ تا ۶ برابر، برای قطع زنجیره ویروس دلتا باید حداقل ۸۰ در صد مردم واکسینه شوند.

 

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/28871
اخبار مرتبط

نظرات شما