رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد:

ضرورت مناسب‌سازی فضای شهر قم برای تردد نابینایان

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: مدیریت شهری قم مجموعه اقداماتی را طی یک دهه گذشته برای سهولت تردد نابینایان انجام داده است که در طی چهار سال قبل سرعت بیشتری گرفته است

روح الله امراللهی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: مدیریت شهری قم مجموعه اقداماتی را طی یک دهه گذشته برای سهولت تردد نابینایان  انجام داده است که در طی چهار سال قبل سرعت بیشتری گرفته است بحث مجموعه مناسب سازی در فضاهای پیاده رو، بوستان ها ، فضاهای عمومی شهر و مجموعه راه ها  به شکلی پیش بینی شود که امکان تردد نابینایان و دیگر معلولان جسمی روان تر شود.

وی ادامه داد:  اکثر خیابان های اصلی قم پیاده رو سازی شده است و در داخل پیاده رو ها هم مسیر ویژه برجسته در نظر گرفته شده تا شهروندان نابینا بتوانند از این مسیرها برای تردد آسان تر استفاده کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: در حد واسط بین دو پیاده رو در محل برخورد و اتصال یک کوچه به یک خیابان هم پیش بینی که شده سنگ فرش و آرام سازی می شود که هم خودروهایی که می خواهند وارد خیابان اصلی شوند و بالعکس سرعت خود را کاهش دهند هم شهروندان معلول و نابینا بتواند از آن فضا به آرامی عبور کند و با برجسته بودن آن فضا وضعیت برایش مشخص باشد.

امراللهی تصریح کرد: انتظار اینکه شهری با وسعت 13 هزار هکتاری قم تمام فضاهای آن با سرعت تکمیل شود با این شرایط اقتصادی نمی توان داشت اما این روند مناسب سازی محیط شهری قم برای تردد نابینایان و معلولان هرساله انجام می شود و از خیابان های اصلی شهر شروع شده و کم کم به خیابان های فرعی تسری پیدا می کند.

وی افزود: ما در فضای شهری به دنبال امنیت و ایمنی فرد پیاده مخصوصاً شهروندان معلول و کم توان جسمی هستیم.

امراللهی تصریح کرد: شرایط شهر قم چون در زمان های مختلف کاستی های ساختاری داشت بیشترین انرژی شورای شهر و شهرداری برای تأمین زیرساخت ها ی اولیه شهری بود بعد از چند پروژه بزرگ که هنوز هم مجموعه مدیریت شهری با آن درگیر است به اتمام برسد ما باید در حوزه نرم افزاری و رفاه محیطی بپردازیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم عنوان داشت: در مقایسه با دیگر کلان شهرهای کشور وضعیت محیط شهری قم برای تردد نابینایان در حد میانگین قرار دارد و هنوز نیاز به کارهای بیشتری است.



انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/29155
اخبار مرتبط

نظرات شما